Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i Windows

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg i sikkerthetsmodus med nettverk, da jeg endelig fikk komme såvidt inn ihvertfall.

Jeg kan ikke så mye om data, så vennligst mat meg litt med teskjea! :cool:

Når jeg starter datamaskinen får jeg meldingen om at den ikke kan starte uten en feil.

Jeg får alternativene:

Start maskinen i sikkerhetsmodus

Start maskinen i sikkerhetsmodus med nettverk

Start maskinen med oppgavelinje (eller noe sånn)

Start maskinen med sist innstilling som fungerte

Start maskinen på vanlig måte.

De to nederste gjør bare at windowsvinduet med en blå "loading"ting går og går uten at det skjer noe.

Jeg har forsøkt å reparere windows ved å boote fra cd. Jeg kan da velge mellom to alternativer, ved å trykke F2 eller F6. Ved å trykke F2 og jeg forsøker å reparere windows, får jeg beskjed om at den ikke finner harddisken.

Ved å trykke F6 angir jeg ett eller annet fra disketten som var med hovedkortet. Husker ikke helt hva det heter i farta. Hovedkortet er Abit KV7.

Gjør jeg dette får jeg opp en svart skjerm med masse kommandoalternativer.

Jeg anngir at jeg vil plassere/reparere på C-disken og skriver inn datamaskinpassordet.

Etter dette aner jeg ikke hva jeg skal gjøre og jeg har masse alternativer.

Dataen var nede her om dagen, og jeg skrev bare EXIT, så startet den på nytt og alt fungerte. Det samme skjer ikke nå. Det kommer bare tilbake til det øverste jeg skrev.

Forsøkte å gå en dag tilbake med systemgjennoppretting, men det fungerte ikke. Skal jeg forsøke å gå mer tilbake i tid?

Håper dere forstår, ble litt mye dette. Uansett takk!

-Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...