Gå til innhold

må nesten si hjelp

mr good

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med et problem jeg ikke aner hva som er galt med. Så jeg håper jeg kan få hjelp her.

Jeg hadde Nimda viruset for en tid tilbake, og oppdaget det så sent at det var best å re-formatere HD'en. Da instalerete jeg alt jeg hadde før formateringen, inkludert Championship Manager 2002 (CM). 3 uker etter formateringen så startet cm plutselig å crashe, dvs at den hoppet ut til desktoppen uten feilmelding etter få sekunder inne i spillet. Dermed skulle jeg teste å re instalere det, men da stoppet spillet halveis inne i instalasjonen (finner ikke exe filen) og jeg måtte laste ned en crack for å kunne spille det videre (slapp dermed installasjon). Den samme feilen med at spille crashet ut til desktoppen fortsatte.

Dette er egentlig ikke noe problem siden det bare er ett spill, men så i går så skulle jeg instalere det nye Hitman 2. Etter instalasjonen så ser jeg introvideoen til spillet(logor o.l.) og så crashet dette spillet også til desktoppen uten feilmelding(!)

Jeg har også hatt problemer med Instalasjonen av Mafia, da spillet halveis i instalasjonen forteller meg at HD'en min ikke vil aksepetere de filtypene spillet vil instalere.

Så jeg lurer på om det bare er noe galt med spillet, om noen har opplevd dette før eller om det er noe mer drastisk som at det er noe galt med sammensetiningen av Hardwaren min eller OS'et mitt (win xp pro)? Tenker da spesielt på HD'en.

Takk (all tilbakemelding hjelper, selv om du sier at du ikke skjønner hva som er galt :smile: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trodde jeg hadde opplyst mine hardware specs i min profil, men her er den :

MSI k7t266 Pro2 (KT266A)

AMD Athlon xp 1800+

Asus Geforce 4 Ti 4600

Asus DVD

512 DDR RAM

Win xp pro

Soundblaster Live! 5.1

En ting som kanskje er verdt å nevne er: Når jeg instalerer driverne til Ti 4600 fra cd'en til asus som følger med får jeg meldingen av win xp som sier at disse driverne ikke er kompatible med win xp og ikke bør instaleres....

Lenke til kommentar

trodde jeg hadde opplyst mine hardware specs i min profil, men her er den :

MSI k7t266 Pro2 (KT266A)

AMD Athlon xp 1800+

Asus Geforce 4 Ti 4600

Asus DVD

512 DDR RAM

Win xp pro

Soundblaster Live! 5.1

En ting som kanskje er verdt å nevne er: Når jeg instalerer driverne til Ti 4600 fra cd'en til asus som følger med får jeg meldingen av win xp som sier at disse driverne ikke er kompatible med win xp og ikke bør instaleres....

Lenke til kommentar

Jeg har testet dette men får fortsatt samme feil.

Kan det at jeg tidligere har partisjonert harddisken ødelagt noe på den eller noen instillinger i mitt OS eller lignende være årsaken til feilen?

I read-me'en til cm står det at cm krever usedvanlig mye av HD'en (og uavnlig lite av resten? :razz: ) og at errorer i hd'en bør sjekkes med scandisk hvis noe er galt, men har sjekka hd'en og ingen ting er galt...

Begynner å bli desperat, så hvis noen vet at det er spillene det er noe galt med eller omvendt så si ifra

(får forresten den samme feilen i Ibiza Ejay også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...