Gå til innhold

Aegia PhysX tilgjengelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meningen med dette kortet er jo ikke å gi høyere fps, så å kjøre tester og sammenligne tall med og uten PhysX blir jo meningsløst.

Det er jo det visuelle og opplevelsen av en mere påvirkelig spilleverden dette dreier seg om, og det måles ikke i fps :D

Blir vel feil å si at det skal avlaste cpu også, skal vel heller gjøre det mulig med en kalkulasjons mengde som ville vært utenkelig med en cpu i nærmeste fremtid.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Hovedpoenget var jo egentlig at vi skulle få realistiske effekter uten at dette hadde egentlig noen spesiell påvirkning på ytelsen da den avlaster cpu fra disse beregningene.

Det er fortsatt mulig å la PhysX ta seg av for eksempel all kalkulering av :

*Gravitasjon.

*Partikelkolisjoner.

*Bevegelser basert på gravitasjon etc.

Så ja, brukt på riktig måte så burde et slikt kort hjelpe noe på ytelsen da cpu har mer tid til å bruke på AI og andre oppgaver.

Lenke til kommentar

Det vil ikke gi høyere fps på dagens spill, siden de av naturlige årsaker ikke gjør tyngre beregninger enn CPUen kan ta unna, og dermed blir grafikkortet flaskehalsen. Jeg tipper det vil ta en stund før spillprogrammererene lærer seg hvordan man skal utnytte en slik prosessor på en fornuftig måte, og først da vil det bli mulig å gjøre skikkelige sammenlikninger. Uansett er denne teknologien helt ny, og jeg tipper det vil komme prosessorer som er mye bedre enn PhysX i løpet av neste år.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som skiller fysikkprosessoren fra en vanlig cpu?

Tenkte på om det var mulig med en dualcore cpu å benytte ene kjerna til fysikk kalkulasjon..

6202840[/snapback]

Fysikkprosessoren har instruksjoner som med en cpu vil ta mye lengre tid. For eksempel det som en cpu kanskje bruker 100 klokkesykluser på, kan denne klare på noen få. Men dette kan løses med et ekstra instruksjonssett til cpu, som jeg mener vil være ei bedre løsning enn en ekstra fysikkprosessor.
Lenke til kommentar
Noen som vet hva som skiller fysikkprosessoren fra en vanlig cpu?

Tenkte på om det var mulig med en dualcore cpu å benytte ene kjerna til fysikk kalkulasjon..

6202840[/snapback]

Fysikkprosessoren har instruksjoner som med en cpu vil ta mye lengre tid. For eksempel det som en cpu kanskje bruker 100 klokkesykluser på, kan denne klare på noen få. Men dette kan løses med et ekstra instruksjonssett til cpu, som jeg mener vil være ei bedre løsning enn en ekstra fysikkprosessor.

6202946[/snapback]

det er ikke bare instruksjoner som er forskjellig. de er bygd opp helt anerledes og, ganske likt en gpu!

så det nytter ikke bare med nytt instruksjonssett til cpu for å få den til å yte likt!

så nei det vil ikke være en bedre løsning!

Lenke til kommentar

har lest det og har prøvd spillet en god del uten PPU nå. har hatt det ca en uke og må si at jeg ikke ser hvorfor man absolutt skal trenge en PPU når det funker så bra uten. jeg dytter rundt på kansje 1000 objekter i high details med rundt 20fps konstant uten noe spessielle steder hvor det låser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...