bandrex03 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ja, da er PhysX tilgjengelig hos databutikken.com. Pris kr. 2337,- (BFGtech, 128MB) Lette etter noen andre som hadde oppdaget dette, men kunne ikke finne noe tråder, så ville bare gi en heads up. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 huff, det var dyrt... jeg håper de synker i pris i løpet av det kommende året. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 finnes det revievs? eller er det ingen ting som støtter det enda? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Såvidt jeg har forstått så avlaster de kortene CPU og GPU? Noen som har en link med skikkelig forklaring? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 det avlaster cpu, og jeg regner med det gjør det bittelitt tyngre for gpu, som nå får flere elementer å tegne... Lenke til kommentar
knaill Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 det avlaster cpu, og jeg regner med det gjør det bittelitt tyngre for gpu, som nå får flere elementer å tegne... 6163233[/snapback] Hvor i alle dager har du det fra? Meningen var vel at kortet skal avlaste både gpu og cpu ved å ta seg av fysikkberegning. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 http://www.pcper.com/article.php?aid=244 Med andre ord, forandringene i dagens spill er minimale. Men etterhvert som det kommer bedre støtte for kortet så blir vel forskjellen større. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 såvidt jeg vet, så er ikke gpu med i fysikk utregninger, men jeg skal ikke si dette sikkert, men sett at gpu ikke regner ut fysikk i det hele tatt, da vil det jo få ekstra arbeid med de ekstra partiklene fra ekplosjoner osv.. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Extremetech. Ser ikke veldig imponerende ut. Men med bedre drivere, og koder som blir skrevet for denne typen kort kan det bli bedre. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 GR:AW støtter blant annet Aagia PhysX Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) ser ut til at det helper litt mot fps drops, er lit tidlig og kjøpe nå. er kanskje lurt og se hva ati og nvidia sier om dette r600 og G80 GR:AW støtter blant annet Aagia PhysX er GRAW som grafen er i fra Endret 23. mai 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 men nå burde vi da huske på at dette skal avlaste cpu, ikke gpu, og det vil dermed ha mindre innvirkning på et system som ikke allerede er cpu begrenset. (i fps) (mener jeg) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Var nå veldig sikker på at dette skulle avlaste GPU, og ikke CPU. Ed1t: Hvem å se her: http://www.ageia.com/physx/what_is_physx.html så skal Aegia PhysX hjelpe både CPU og GPU, den ligger mellom de to. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 etter det jeg kan se i teksten som forklarer, så er kun cpu nevnt, å komme med en konklusjon ut ifra kun å se på et bilde (nå har vel ikke du kun gjort det, men det er det du peker til her) er sjeldent lurt. uansett om det bare var cpu, eller både cpu, og gpu som skulle avlastes, så tror jeg den trekanten hadde blitt lik. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er ikke spesiellt avlastingen som er poenget med PhysX, men muligheten til å beregne tilleggsfysikk som ikke tas med uten kortet. En reell sammenligning får man ikke før man tester et PhysX kort opp mot emulert PhysX. Emulert PhysX har vært i SoftImage 3d og som plugin for Maya til nå, og er ikke tilgjengelige for allmenheten som emulator for spill. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Selv om ytelsen ikke blir så veldig mye bedre blir jo graffikken det! virker som alle kun fokuserer på ytelsen. Halve vitsen er jo mer realistiske eksplosjoner osv.! Endret 23. mai 2006 av eXa Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 realistiske ekplosjoner er ikke bare grafikk, det er masse fysikk, som er grunnen til at vi vil ha en ppu, har man en ppu, så vil denne ikke bare avlaste, men også ha mulighet til å gjøre beregninger som cpu'en ikke har vært rask nok til å gjøre, og antageligvis aldri vil være rask nok til heller, grunnet arkitektur.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Så langt tar ikke GPU seg av fyrsikkberegninger, så det er CPU denne avlaster. Men ei anna sak er at det er hovedsaklig GPU som begrenser spillytelsen, og ikke CPU i de fleste tilfeller, så med dagens spill gir det minimal gevinst. Jeg har mer tro på nye instruksjonssett til CPU og bedre kodede fysikkmotorer. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2751&p=4 Test fra anandtech... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå