Gå til innhold

Programtips: Google SketchUp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte Sketchup til å lage hele den nye leiligheten min og innrede med møbler. Tar deg en halv dag første gangen for å fikse en OK leilighet og et par-tre dager ekstra når du blir hekta og bestemmer deg for å finpusse stedet ved å legge til high-res versjoner av alle møblene :love:

Lenke til kommentar

Som folk sier: Sketchup er bare for å lage raske skisser av ideer osv. Det er ikke noe program for folk som skal lage nøyaktige 3d modeller. Ligger litt i navnet også.

 

Strålende når du leker med ideer til ombygging, ominnredning osv. Svært lav terskel å komme i gang med, men ekstremt høy avhengighetsfaktor.

 

Glem Sims2, Sketchup er programmed man leker hus med :)

 

Jeg var helt grønn på 3d når jeg prøvde programmet for noen mnd. siden og etter en søndag ettermiddag og kveld hadde jeg lært meg det nødvendige og laget dette:

http://kjellvis.blogspot.com/

 

(førsteetage i huset jeg bor i)

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Er google SketchUp lettere å bruke enn det vanlige SketchUp? Mange av google sine "programmer" har jo hatt det som kjennetegn. Virker som et interessant program, med mange muligheter.

6163774[/snapback]

 

Google Sketchup ER vanlig Sketchup. Kjøpt opp av Google. Den kommer i en gratis og en betalversjon, der betalversjonen har litt mer stæsh + er nødvendig dersom du skal benytte det kommersielt.

Lenke til kommentar
Er google SketchUp lettere å bruke enn det vanlige SketchUp? Mange av google sine "programmer" har jo hatt det som kjennetegn. Virker som et interessant program, med mange muligheter.

6163774[/snapback]

 

Google Sketchup ER vanlig Sketchup. Kjøpt opp av Google. Den kommer i en gratis og en betalversjon, der betalversjonen har litt mer stæsh + er nødvendig dersom du skal benytte det kommersielt.

6163824[/snapback]

Ok! Takk for raskt og oppklarende svar :) .

Lenke til kommentar

BRL-CAD gratis

Modelleringsverktøy opprinnelig utviklet for simulering og teknisk analyse av stridskjøretøysystemer og -miljøer, spesielt innen ballistikk og elektromagnetisk analyse. Benytter en modelleringsmetode som kalles Constructive Solid Geometry (CSG), som ikke bare er orientert om overflaten på objekter, men som i stedet fokuserer på hele volumet og innholdet i objekter.

http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=928

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...