abene Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Har du lyst å tegne drømmehuset men har liten erfaring med å tegne tredimensjonelt? Da kan du prøve Google SketchUp. Les mer Lenke til kommentar
Autopsy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Blender er også et fint program www.blender.org Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 blir ikkje dette det samme som vanlige SketchUp? Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 blir ikkje dette det samme som vanlige SketchUp? 6162932[/snapback] Jo, men nå er det gratis og under Google-navnet. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 var ikkje vanlig SketchUp gratis også? eller var det bare en trail versjon? Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Slik jeg husker det, var det kun en 30 dager trial. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mener det var 5 timer trail på det gamle. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 SketchUp var bare 30 dagers prøveversjon. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har prøvd programmet så vidt, og det virket ganske ok. Men jeg tror nok at Blender er en del bedre. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Brukte Sketchup til å lage hele den nye leiligheten min og innrede med møbler. Tar deg en halv dag første gangen for å fikse en OK leilighet og et par-tre dager ekstra når du blir hekta og bestemmer deg for å finpusse stedet ved å legge til high-res versjoner av alle møblene Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 laster ned både blender og sketshup eg no. for å bedømme hva som er best, men blender fikk eg ett inntrykk av at det spesialiserer seg på mennesket. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Blender og SketchUp har to helt forskjellige målgrupper! SketchUp er for nettopp skisser, mens Blender er ett alternativ til 3Dstudio og lignende. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Som folk sier: Sketchup er bare for å lage raske skisser av ideer osv. Det er ikke noe program for folk som skal lage nøyaktige 3d modeller. Ligger litt i navnet også. Strålende når du leker med ideer til ombygging, ominnredning osv. Svært lav terskel å komme i gang med, men ekstremt høy avhengighetsfaktor. Glem Sims2, Sketchup er programmed man leker hus med Jeg var helt grønn på 3d når jeg prøvde programmet for noen mnd. siden og etter en søndag ettermiddag og kveld hadde jeg lært meg det nødvendige og laget dette: http://kjellvis.blogspot.com/ (førsteetage i huset jeg bor i) Endret 23. mai 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
quakie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er google SketchUp lettere å bruke enn det vanlige SketchUp? Mange av google sine "programmer" har jo hatt det som kjennetegn. Virker som et interessant program, med mange muligheter. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er google SketchUp lettere å bruke enn det vanlige SketchUp? Mange av google sine "programmer" har jo hatt det som kjennetegn. Virker som et interessant program, med mange muligheter. 6163774[/snapback] Google Sketchup ER vanlig Sketchup. Kjøpt opp av Google. Den kommer i en gratis og en betalversjon, der betalversjonen har litt mer stæsh + er nødvendig dersom du skal benytte det kommersielt. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er google SketchUp lettere å bruke enn det vanlige SketchUp? Mange av google sine "programmer" har jo hatt det som kjennetegn. Virker som et interessant program, med mange muligheter. 6163774[/snapback] Google Sketchup ER vanlig Sketchup. Kjøpt opp av Google. Den kommer i en gratis og en betalversjon, der betalversjonen har litt mer stæsh + er nødvendig dersom du skal benytte det kommersielt. 6163824[/snapback] Ok! Takk for raskt og oppklarende svar . Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mener det var 5 timer trail på det gamle. 6163021[/snapback] 8 timer Men vi har en stor sketchUp tråd her på forumet, den kan dere finne her (fortjener denne tråden en link i artikkelen?) Lenke til kommentar
kvase Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 BRL-CAD gratis Modelleringsverktøy opprinnelig utviklet for simulering og teknisk analyse av stridskjøretøysystemer og -miljøer, spesielt innen ballistikk og elektromagnetisk analyse. Benytter en modelleringsmetode som kalles Constructive Solid Geometry (CSG), som ikke bare er orientert om overflaten på objekter, men som i stedet fokuserer på hele volumet og innholdet i objekter. http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=928 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 skal det være så skal det være, eller hva kvase? Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mye morsommere å spille The Sims. Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå