game_master Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg synes begge disse pc'ene virker interessante. er det noen som vet når sånn ca w7j kommer til det norske markedet? BTW: Jeg har skaffet meg en kontakt som kan skaffe meg alt til innkjøpspris hos ps data. Er det noen som vet ca hvor mye dette utgjør? Han fortalte meg at butikkene har liten inntjening på datautstyr og at det bare ble snakk om små rabatter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! W7J har vel GeForce Go 7400, som er svakere enn Radeon X1600. Innkjøpspris uten merverdiavgift er på cirka 1/3 av butikkpris, og butikkene har god inntjening men sier noe annet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du må vel fortsatt betale merverdiavgift selv om det er innkjøpspris... for å unngå mva er det andre triks du må ta i bruk. Likevel, vil anta at en butikk som baserer hele sin omsetning på datautstyr ikke kan ta seg råd til dårlig inntjening på nettopp datautstyr, så det er nok noe å spare. Selv får jeg diverse bilstereoutstyr til innkjøpspris, jeg betaler da ca halv pris av butikkpris. Men situasjonen kan jo være en annen på datautstyr. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du må vel fortsatt betale merverdiavgift selv om det er innkjøpspris... for å unngå mva er det andre triks du må ta i bruk. Likevel, vil anta at en butikk som baserer hele sin omsetning på datautstyr ikke kan ta seg råd til dårlig inntjening på nettopp datautstyr, så det er nok noe å spare. Selv får jeg diverse bilstereoutstyr til innkjøpspris, jeg betaler da ca halv pris av butikkpris. Men situasjonen kan jo være en annen på datautstyr. 6164333[/snapback] Ja selvsagt kommer merverdiavgift i tillegg. Så da kommer det totalt sett opp mot halv pris av butikkprisen. Lenke til kommentar
game_master Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 har noen av de 2 dvi-utgang? jeg ser helst at pc'n jeg kjøper har det. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 W3J har kun gammeldags VGA-utgang. Finner ikke info om W7J noe sted, mener du ikke W7F? (W7F har også kun VGA). Lenke til kommentar
game_master Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) var denne jeg tenkte på w7j men har dere noen andre forslag? portabel pc med dvi som kan handles på psdata/hattelco. edit w7j Endret 23. mai 2006 av game_master Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Tilsynelatende er ikke Asus W7J til salgs i Norge... er ikke oppført hos noen nettbutikker eller i hardware.nos prisguide. Du finner den heller ikke på asus' sider om du har valgt Norge under country selection. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Innkjøpspris uten merverdiavgift er på cirka 1/3 av butikkpris, og butikkene har god inntjening men sier noe annet. 6164288[/snapback] Hva for noe sludder er det du kommer med her? Innkjøpsprisene fra SMG, Norek m.fl. er 5-15% lavere enn det butikkene selger maskinene for. Edit: inkl mva selvsagt, som en sluttbruker uansett må betale. Endret 24. mai 2006 av klilleng Lenke til kommentar
game_master Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 var det jeg egentlig trodde. konkurransen på å selge datautstyr er vel ganske høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå