Patz Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 De programmene bruker Net Send, om du vil ha et program ikke bruker net send så må det installeres på både sender og mottaker. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 kan du ikke bare legge in et annet program som gjør det samme.. det finner jo 1000er av det på nettet 6167665[/snapback] hvis det finnes tusener av dem kan du kanskje anbefale et? (og gjerne si hvor du fant det...) Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Så det finnes altså ingen måter å sende meldinger som popper op på skjermen uten at den andre har på et spesielt program?? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Ikke så fremst de ikke har net send aktivert nei. Win 98 og lavere hadde vel noe wintalk (elns.). Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) jeg fant et program som ser ganske bra ut! http://www.lantalk.net/netsend/ det heter lantalk. ganske enkelt, men det funker. (tror jeg da, har ikke prøvd over store nettverk bare til meg selv hjemme.) Endret 25. mai 2006 av hernil Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det anbefales ofte å deaktivere Messengertjenesten. Dette er noe av det første jeg gjør. Av og til tenker jeg, "er det så viktig", og så leser jeg denne tråden og tenker, "ja det er det". Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg synes da så tydelig å huske at net send ble sperret i en Windows-oppdatering, nettopp for å forhindre misbruk av denne tjenesten. 6162997[/snapback] I en av service-packene til windows XP ble tjensten messenger satt til stoppet/manuell start som default. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Så det finnes altså ingen måter å sende meldinger som popper op på skjermen uten at den andre har på et spesielt program?? 6173281[/snapback] Ikke dersom de har servicepack 1 (eller var det 2), og ikke startet messenger manuelt. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvilke messenger er det dere snakker om? Går det an å gå inn på maskinen som eg skal sende til og aktivere netsend?? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Gå på maskinen du skal sende meldingen til. Åpne kjør, skriv services.msc, høyreklikk på messenger og velg egenskaper. Velg oppstarttype: manuell, trykk bruk og trykk start. Nå kan du sende meldingen til den PCen ved å åpne cmd og skrive: net send ip/pc navn/* "melding" På ip/pc navn/* skriver du den lokale ipen til pcen eller navnet til pcen du skal sende meldingen til eller * for å sende til alle PCer emd messenger aktivert. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Må den startes hver gang maskinen startes på nytt?? Endret 25. mai 2006 av Aqidon Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Vet ikke, men det er vel bare å teste. Prøv å teste med å sette oppstarttype til automatisk også. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jepp skal gjøre det... Finnes det foresten noen måte å fjernaktivere netsend? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jepp skal gjøre det... Finnes det foresten noen måte å fjernaktivere netsend? Og så vill jeg jo selfølgelig ikke at han skal se hvilke maskin som sender meldingen så det hadde vert greit med en måte å skjule ipe adressen.. mhuhahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå