petterg Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hvordan finner man lengden av en tekst i et bat script? Jeg har et script som parser en lang tekst, men vil gjerne ha en test for å se om parsingen feilet. Det må gjøres ved å sjekke om %streng% er lengre enn ett tegn. Er det noen smarte måter å teste dette på? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Det er mulig at denne siden kan gi deg noen clues: http://2dos.homepage.dk/batutil/batutil.htm#122 Kirikiri Endret 25. mai 2006 av Kirikiri Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 De bruker et program som heter strings. I min søken etter dette programmet kom jeg på at SED også finnes for windows/dos. Problem løst! Takk! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Et annet spørsmål: Horfor I ALL VERDEN kjører du et bat-script for å parse en lang tekst?? *gråte litt* Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 For det første glemte jeg at sed eksisterte i windowsversjon. Også er det såpass enkel parsing at det var raskere å scripte det enn å lete etter program. Har du noen programmer som er lure å huske på til neste gang jeg trenger slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå