VTW Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Noen som vet hvilket program man kan bruke til å lage DVD-meny man kan velge kapitler i som scroller vertikalt (som en vanlig rulletekst på film)? Gode tips mottas med takk Edit: Redigert Endret 23. mai 2006 av VTW Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du vil altso scrolle gjennom ei liste av kapittel? Kan ikkje seie dette sikkert, men trur kanskje ikkje det er mogeleg. Har aldri sett det, og veit ikkje om DVD-standarden støtter bevegelege knappar på den måten. Du kan sjølvsagt ha t.d. kapittel 1-10 på ein meny, 11-20 på neste osb., og lage overgangar som simulerer scrolling mellom dei to menyane, men å scrolle fritt trur eg ikkje går. Program som Adobe Encore, Mediachance DVD lab pro og Sony DVD Architect burde alle vere i stand til å lage slike menyar. (Eg veit Encore kan det, i samarbeid med eit redigeringsprogram, men dei to andre er eg ikkje sikker på.) Lenke til kommentar
VTW Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har sett det på en DVD. Men det er ike sånn scroll som er på data. Det er masse knapper/"snarveier" fil kapitlene. Men de ligger under hverandre. Men de er ikke alle synlige samtidig, så man kan "rulle opp ved å velge den som er et hakk utenfor skjermen. Akkurat slik som hovedmenyen i XP MediaCenter fungerer, om du har sett den. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg vet at Final Cut har endel slike funksjoner men er ikke helt sikker heller. Snakket med en kompis for et par måneder siden ang dette og han sa at det var mulig, noe mer snakket vi ikke om det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Forstår kva du meiner, utan at eg har sett Media Center-menyen. Veit ikkje om nokon program med den mogelegheita, men har høyrd at Sonic Scenarist skal vere mykje brukt av profesjonelle (ma. frå Wikipedia). Kan vere det har denne mogelegheita, men skal ikkje garantere noko. BMP: Du meiner vel DVD Studio Pro? (Som er ein del av Final Cut Studio, veit det, men dei fleste som seier Final Cut meiner Final Cut Pro.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå