Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt spørsmål om moped av en nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første ville jeg ha prutet litt på prisen. For det andre så er turtallsperre noe som hindrer motoren i å oppnå et høyere turtall enn X. Dvs. at turtallsperre er et hinder for fart.

 

Det du tenker på er nok å fjerne turtallsperrer. RS50 er en sykkel som er lett å trimme og går godt.

 

Sjansen for å bli tatt ved trimming er der. Du kan bli stoppet i teknisk kontroll og få letta på litt på lommeboken og kan også bli avskiltet.

 

EDIT: Leif

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar
For det første ville jeg ha prutet litt på prisen. For det andre så er turtallsperre noe som hindrer motoren i å oppnå et høyere turtall enn X. Dvs. at turtallsperre er et hinder for fart.

 

Det du tenker på er nok å fjerne turtallsperrer. RS50 er en sykkel som er lett å trimme og går godt.

 

Sjansen for å bli tatt ved trimming er der. Du kan bli stoppet i teknisk kontroll og få letta på litt på lommeboken og kan også bli avskiltet.

 

EDIT: Leif

6162361[/snapback]

 

Prute hvor mye?

 

Neida, jeg vil ha turtalsperre for mindre sjanse i å bli busta hvis jeg ikke har bomma helt.

 

Har hørt det er veldig veldig liten sjanse for å bli tatt og hvis man blir det får man evt. en advarsel?

Lenke til kommentar
Viss du blir tatt og politiet har mistanke om at du kjører med trimm må du på visning. Visningen er ikke samme dag så da har du tid til og skru mopeden orginal igjen. Så det er lurt og spare på di orginale delene.  ;)

6171197[/snapback]

 

Trokke de originale delene er der. Men kan jeg få kjøpt plomber?

Lenke til kommentar

Turtallsperre er lett og montere :)

For de som ikke vet hva det er så er det en bryter man skrur over når Vegvesenet skal teste sykkelen din.

Stiller du inn turtallsperra riktig da så går den kun i 45kmt, altså; sperret på turtall med vilje.

 

Turtallsperra består av en liten boks/motstand,en bryter, en ledning til jord samt en ledning som skal på den røde kabelen som går inn i coilen (pick-up kabelen)

 

Jordinga er det bare og bruke ramma til. Coilen finner du ved og følge pluggledninga fra tennpluggen, den går inn i coilen.

 

turtallsperre kjøpes på www.crash.no feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...