Gå til innhold

Stille PC max 8K m/skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått i oppdrag å handle inn en pc til en familie som ønsker en kjapp og stille pc som fungerer godt til vanlig bruk(internet/office osv) og samtidig kunne dra spill på en OK måte. De ønsker da selve kabinettet og innmaten og en skjerm, ikke mus/tast osv. Jeg må selvfølgelig høre med dere på forumet her om hva dere vill gjort.....Handelen skal helst gå gjennom komplett.

Mitt forslag:

A64 3200+

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307202

1gb corsair value ram

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311352

Geforce 7600GS

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319666

Hitachi 250gb sata2 hdd

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308745

Abit K8N SLI HK

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313205

Nec dvd brenner sort

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314090

Antec sonata 2 m/ 450W PSU

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311799

Videoseven 17" LCD

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311989

til en sum av 7988.

Noe dere ville gjort annerledes? Bør man ha en vifte i front med tanke på passiv kjøler til 7600GS?

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har tenkt på det, men det bør være stillegående. I tillegg kan det være en fordel å ha en god og sterk psu fremover?

Jeg prøvde med et kabinett til 395 og en PSU til 349 (F/S 350W). Kommer da på 744. Det er 250kr spart..hmm ja kanskje det funker ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

For å feire AM2, så satt jeg en god time nå og konfigurerte til deg. Ville se selv om AM2 kunne konkurere pris\ytelse med s939, og det kan det så sannelig.

Se min handlevogn

Et kraftig og stille oppsettet. Grei 430 TT PSU på 18db skulle stå i stil med resten av oppsettet, da komponentene krever serdeles lite strøm.

Kabinettet jeg har foreslått er heller ikke det fæleste. (Thermaltake Mambo, som ikke står oppgitt i Prisguide)

Lykke til. :thumbup:

Endret av whom
Lenke til kommentar

Jeg foreslår Arctic Cooling Silentium, 200 kr spart i forhold til Sonata 2.

Skal det være enda litt stillere, er Antec 3000B (selges ikke hos Komplett) og Seasonic S12 330 W løsningen.

Dette systemet vil neppe trekke mer enn 150 W på det meste, så PSU på over 400 W er bortkastet.

Lenke til kommentar

Sett veldig pris på hjelpen folkens ;)

Men oppsettet bør komme fra én nettbutikk, og jeg har ikke klart å funnet et rimeligere og bedre oppsett enn det fra en netbutikk. Jeg har nå gjort et par endringer og satt opp fra netshop. Har byttet kabinettet til et Antec midi/mini kabinett med 350W til 690kr. Har også byttet HK til et Gigabyte nf4 kort som er vifteløst og koster 790kr. Samt en 19db 80mm vifte til fronten.

Ellers er oppsettet rimelig likt, og kommer på en sum på 7400kr fra netshop.

Lenke til kommentar

Ville anbefalt deg et AC Silentium-kabinett. Komplett har disse til ca. 700,-

Meget god Seasonic PSU på 450W følger med. Har kabinettet selv og er kjempefornøyd, meget stille.

edit: feil

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar

:cool:

Artig og se at så mange jobber for å bygge sammen en pc som koster så mye,

som det dere har funnet.

Har du ikke vurdert HP/Dell til familien ?

Begge merkene er stillegående pc`er og som ikke koster skjorta.

MERK! Det er ALLTID rimeligere å kjøpe en ferdig-pc som

Dell / HP enn å bygge selv som du prøver på nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Det ser greit ut, og du kommer sikkert til å bli fornøyd. :)

Men nå er vel alle oppsett foreslått fra bare èn webshop.

Mitt fra PSdata, som pluttselig har blitt særdeles billige ;)

6167695[/snapback]

Ja nå så jeg at det var bare fra psdata, men dessverre er ingen av varene på lager. Tør nesten ikke å bestille der nå og risikere å vente litt for lenge på delene.

Oppsettet fra SHG så veldig bra ut også, men jeg har ingen erfaringer fra Asrock hk...føler det er litt tryggere å kjøpe nf4 hk :p

Jeg skal ta deres forslag til etteretning og slenger ut hva oppsetter blir til slutt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:cool:

Artig og se at så mange jobber for å bygge sammen en pc som koster så mye,

som det dere har funnet.

Har du ikke vurdert HP/Dell til familien ?

Begge merkene er stillegående pc`er og som ikke koster skjorta.

MERK! Det er ALLTID rimeligere å kjøpe en ferdig-pc som

Dell / HP enn å bygge selv som du prøver på nå.

Lykke til!

6167771[/snapback]

Det er to store grunner til og ikke kjøpe en pc fra et ferdig-pc selskap

1, De kan ofte være dyrere, spesielt når man snakker såpass ytelse som i dette tilfellet.

En maskin som vi setter opp i denne tråden er såpass kraftig at den ville bli solgt som en værsting gaming-pc hos merker som dell, hp, osv. Da snakker vi plutselig om en prislapp på over 10k... ;)

2, du kan få pcen "skreddersydd" til din behov, du kan velge de løsningene som passer deg best. Noe som kan føre til bedre pris enn en ferdig pc...

satte opp en lignende pc med basis på en dimension 5150:

denne har svakere ytelse, og er dyrere...

Denne hadde følgende specs: (tar kun med de hovedsakelige)

intel pentium 4 640 m/ ht 3,4ghz (ca like kraftig som en 3500+/3700+)

xp proffesional.

1024mb ddr2 533mhz ram

250gb sata hdd

dell 19" flatskjerm (billigste typen, kun analog.)

7300le gpu (langt svakere enn 7600gs...)

prisen på dette endte på 10.189,- Og denne pcen er faktisk svakere i spill...

tok heller ikke vekk avslaget på 500,- som dell kjører nå.

Så du sa at ferdig pcer alltid var billigst? :hmm:

EDIT: leif was here...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Joda, Leif.. greit nok.

Men nå var det en familie (bruker familier å være psyko-gamere?)

som skulle ha seg en pc som skulle være stillegående og rimelig..

Det var ikke snakk om en gamer-pc slik som jeg forstod det værtfall.

Om du skal hakke personlig mot meg, kan du istedet sende meg en PM, så skal vi nok komme til en enighet.

Hold deg til topic du.

Lenke til kommentar

Pc'n skal være ok til gaming, de har en sønn på 17 år som liker å spille litt i blant bare. Jeg regner med at jeg bestiller pcn i morgen, så da får vi se hva det endelige blir til. Ble litt keep på et AM2 oppsett fra psdata også, hehe

Og ja det er billigere å kjøpe deler fra webshopper for å sette de sammen selv. Ferdig pcene fra dell/hp har gjerne bra cpu men dårlig skjermkort og spesielle "fiffige" løsninger som ikke er optimalt å bygge i osv....

Lenke til kommentar
Pc'n skal være ok til gaming, de har en sønn på 17 år som liker å spille litt i blant bare. Jeg regner med at jeg bestiller pcn i morgen, så da får vi se hva det endelige blir til. Ble litt keep på et AM2 oppsett fra psdata også, hehe

Og ja det er billigere å kjøpe deler fra webshopper for å sette de sammen selv. Ferdig pcene fra dell/hp har gjerne bra cpu men dårlig skjermkort og spesielle "fiffige" løsninger som ikke er optimalt å bygge i osv....

6173153[/snapback]

Ja, hold deg for all del unna dell ville nå jeg si.. Makan til fiffige løsninger som ikke virker.. Hvis du kjøper en dell får du nok bruk på den ekstra supporten som følger med, for å si det sånn - harr harr.. Dell stille?

Dell lager ålreite bærbare og servere en del ganger, og det er ett og annet desktop-gullkorn som kommer ut derfra. Bare du passer på å bruke antistatisk lenke e.l. er du garantert mindre trøbbel enn om du kjøper en dell. Selv uten den antistatiske lenken klarer du deg nok like bra. Dessuten trenger du jo ikke 2 tastaturer og 2 mus til.

Lenke til kommentar

OK nå er det bestilt!

A64 3200+

Antec 1650B kab med 350W PSU

1gb kingston value ram

BenQ 17" lcd

xfx 7600GS

Seagate 250gb sata2

Gigabyte nf4 SLI

Nec 3500 dvd brenner

8cm vifte til front i kab

til en sum av 7500kr ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...