janfredrik Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei, har nettopp putta inn en ny harddisk i pcen uten å gjøre så mye mer enn å koble til strøm og ide-kabelen. Men jeg finner den ikke i "Min datamaskin". Er det fordi jeg ikke har gjort noe i BIOS, eller fordi jeg må ha en jumper på harddisken? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Sjekk i diskbehandling Høyreklikk på min datamaskin > behandle > diskbehandling Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Hmm, tror det er denne: Den er der, og er aktivert, men finner den ikke i "Min datamaskin". Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Yepp, og det er fordi det ikke oppretta partisjoner på disken. Gå inn i diskbehandling, formater den så dukker den nok opp etter en eventuell restart. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Siden du finner disken i enhetsbehandling, men ikke i "min datamaskin" har du sikkert ikke formatert den. Høyre klikk på "my computer" og velg "manage". Så går du på "disk management" og formaterer den nye disken din. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Holder på nå, men det går innmari tregt Takk Lenke til kommentar
brusboks Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 la den ta den tiden den trenger. En stor partisjon kan ta litt tid å formatere selv om den er helt ny. Ikke pes med at du har dårlig tid. Da fuccer du alt... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 ... Ikke pes med at du har dårlig tid. Da fuccer du alt... 6167425[/snapback] Er ikke tilfelle. 99% av tiden på formatering er å lese alle sektorene og sjekke for feil. Det betyr ingenting om det avbrytes. Hvis du velger quick format hopper du over denne lesesjekken. Men en helt ny disk bør jo sjekkes. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Korrekt nok som allerede sagt av Hårek ang formateringer, så anbefaler jeg alikevel å foreta en fullstendig formatering hver eneste gang. Har altfor mange dårlige erfaringer med Quick Format. _SÅ_ dårlig tid er det skjelden man har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå