peb Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hei! Ønsker å kjøpe et kamera i 4-5000kr klassen. Er rimlig unskilled på området og søker derfor hjelp fra folk som har mer peiling. Jeg har kikket litt rundt på diverse Sony, Panasonic etc. Har også fått med meg at Panasonic har 3ccd, som skal gi mye bedre bildekvalitet. Ønsker i tillegg å kjøpe litt ekstra utstyr som vid vinkel linse osv. Noen som har noe å anbefale der? Kameraer jeg har kikka på er Panasonic NV-GS180 Sony DCR-HC46E Noen dele anbefalinger/erfaringer ? På forhånd takk.. Pål Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Kan anbefale Panasonic NV-GS180 varmt...! Har det selv, og jeg mener det er det beste i denne prisklassen ... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kan anbefale Panasonic NV-GS180 varmt...!Har det selv, og jeg mener det er det beste i denne prisklassen ... 6165214[/snapback] Ut fra alt jeg har lest, både her på forumet og ellers på nettet virker det kameraet veldig bra ja. Ser at svenske CyberPhoto har en del korttester på kameraene de selger (de virker nokså objektive i bedømmelsen, og de fører de viktigste merkene også (Sony, Panasonic, Canon og JVC)). Her har du deres info om dette kameraet. Ellers ser jeg folk mener at de ekstra kronene for GS300 er verdt pengene, med bl.a. Leica-optikk og optisk billedstabilisator. Det er jo dog snakk om nesten 2000 kr, så det er jo en annen prisklasse. Selv har jeg nettopp bestilt meg Panasonic NV-GS37 (1CCD), og håper at det kommer til å dekke mine behov. Har fått fin omtale, den lille jeg har funnet på nettet. Koster ca 3500 (Elkjøp-butikkene er for tiden de billigste så vidt jeg har funnet ut, tro det eller ei). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Kan leggje til at GS300 er det billegaste kameraet frå Panasonic med DV-inn, so om dette er eit krav må du opp til den prisklassen. Edit: Andre produsentar, som Sony, har billegare modellar med DV-inn. Endret 24. mai 2006 av incanus Lenke til kommentar
peb Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Takker for alle svar! Men tror dere at de 2000kr ekstra det koster for GS300 vil være verdt det? Er optisk bildestabilisator og slikt nødvendig for en amatør filmer som meg? Hvilken Vid Vinkellinse vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Om du som amatørfilmar kjem til å filme mykje med handhaldt kamera, vil kanskje ein optisk biletstabilisator utgjere ein forskjell, men kor markant denne vil vere veit eg ikkje. DV-inn treng du berre om du har planar om å spele redigert video attende på kassett, anten for arkivering eller andre ting. Videokonkurransar t.d., krevjer ofte at ein sender inn bidraget på DV-kassett, og då treng du DV-inn. (Om det vert aktuelt for deg kan ikkje eg svare på...) Når det gjeld vidvinkellinser kan du bruke ei kva som helst med filterdiameter på 37mm, slik det er på GS300 og GS180. Det Digitale Mørkerom har ei rekkje slike forsatslinser. Lenke til kommentar
peb Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 OK! takk takk Tror nok det blir Panasonic GS180+ en vid vinkel linse og litt annet tilleggsustyr. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Selv har jeg nettopp bestilt meg Panasonic NV-GS37 (1CCD), og håper at det kommer til å dekke mine behov. Har fått fin omtale, den lille jeg har funnet på nettet. Koster ca 3500 (Elkjøp-butikkene er for tiden de billigste så vidt jeg har funnet ut, tro det eller ei). 6168005[/snapback] Da burde du kanskje sjekke ut vanlige butikker også, ikke bare nettbutikker? Du kunne lett spart 500 kroner på det. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Selv har jeg nettopp bestilt meg Panasonic NV-GS37 (1CCD), og håper at det kommer til å dekke mine behov. Har fått fin omtale, den lille jeg har funnet på nettet. Koster ca 3500 (Elkjøp-butikkene er for tiden de billigste så vidt jeg har funnet ut, tro det eller ei). 6168005[/snapback] Da burde du kanskje sjekke ut vanlige butikker også, ikke bare nettbutikker? Du kunne lett spart 500 kroner på det. 6174215[/snapback] Ikke i Tromsø, er ikke så veldig mange steder som har noe utvalg av video-kameraer... Muligens i Oslo-området, men det er lite relevant. Lenke til kommentar
peb Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Panasonic GS180 er bestillt!!takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå