Gå til innhold

Ibook + DC + MSN = ?

SineTwo

Anbefalte innlegg

Hei, lurte bare paa om en ibook med 128mb ram 600mhz kunne spille av div-x? jeg har redigert noen filmer jeg gjerne vil vise paa skolen og kan kun bruke laptop til det... desverre...

anyway, saa lurer jeg ogsaa paa om direct connect funker med ibook, samt msn messenger... dette er veldig viktige faktorer for meg..

kan noen svare paa dette? thanks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører divx på min Toshiba med 128MB ram og 300MHz.. Går som oftest fint.. tror mer det er det at maskeinen er 4 år gammel og aldri har vært behandlet særlig fint som gjør at programmet av og til kommer med noen fine feilmeldinger.. Når jeg kjører filmene kjører de fint.. Msn og kjører også fint.. DC tror jeg ikke jeg ar prøvd å kjøre på den, men har kjørt det på dårligere maskiner så jeg tror det skal gå helt fint..

:wink:

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Nja, alt fungerer med Apple hardware men ikke med MacOS, linux har både Gaim (MSN) og DC. Det er nå ute en MSN versjon for OSX, ellers kan du sikkert laste ned OSX versjoner via FINK sitt linuxapps på OSX prosjekt.

Divx og xvid fungerer perfekt med mplayer for OSX.

Lykke til :wink:

If you view your problem closely enough,

you will recognize yourself as part of the problem /BeH

[ Denne Melding var redigert av: beh på 2002-10-07 23:54 ]

Lenke til kommentar

Jeg har jo allerdede svart deg. Det finnes for Mac OS X v. 10.2 Jaguar!

Hvis du bruker OS 9.22 så er det ikke mye vi pc brukere kan hjelpe deg med.

Alt det du spør etter finnes på http://fink.sourceforge.net/!

Microsoft har også en egen MSN versjon til MAC, det kunne du lett funnet ut hvis du hadde giddet og sjekke på messenger.msn.com. Mac clienten ligger på: http://messenger.msn.com/default.asp?client=2

Lenke til kommentar

Beklager, skj0nte det ikke helt... saa da kan man spille av divx og bruke msn og irc og divx +++ med ibook, da tror jeg jeg kj0per den... :smile:

har du pr0vd macstumbler forresten? Noen sammenlikninger naar det gjelder netstumbler o.l.... hva med rekkevidden til airport? like bra som orinoco kort o.l.?

takk for svarene, setter pris paa det.. :smile:

Lenke til kommentar

Ugh.. DU kjøper ikke en mac for å spille av divx, sitte på dc og chatte på msn. Du kjøper en ibook av to grunner: 1. Du har altfor mange penger og du liker fancy design og tungt gui som krasjer HELE tiden. 2. Du er profesjonell videoredigerist.

Lenke til kommentar

Jeg angrer at jeg la pengene på en Dell Laptop og ikke en iBook. Nå er jeg bundet til laptopen i tre år og sånn er det med den saken. OS X er et glimrende os til det meste. En iBook er ikke noe dyrere sammenlignet med en PC. Hva må du gi for en subnotebook som veier 2.2 kg har Firewire og en batteritid på 4 timer? At den har 700 MHz prosessor burde ikke skremme noen. Det er nok til Mac OS X, Office og alt som SineTwo beskriver han skal gjøre. Men 512MB ram skulle være på sin plass. En iBook og en iPod er glimrede for de som ikke bruker datamskinen som en X-Box men heller verdisetter "fyskisk" og "psykisk" design og kvalitet.

Edit: Fikset vekt til riktig verdi

If you view your problem closely enough,

you will recognize yourself as part of the problem /BeH

[ Denne Melding var redigert av: beh på 2002-10-09 18:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...