Breivik. Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Heisann. Vurderer å ta min utdannelse i USA, nærmere bestemt Houston, Texas. Blir i år ferdig med 3 året allmen. Hva vil det tilsvare i USA? College? Og hva kan jeg utdanne meg som? Takker for alle innspill! Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Når du er ferdig med videregående kan du typisk sett begynne på en bachelorgrad i USA. University/College i USA tilsvarer Universitet/Høyskole her i Norge. Hva du kan utdanne deg om er i praksis bare opp til deg selv. Finn ut hva du ønsker å bli og bruk det som "guide". Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Noen som vet når søknadsfristen i USA er? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Varierer fra sted til sted. Finn først noen aktuelle universitet/college og sjekk deres aktuelle frister. Feks. University of Houston finner du her: http://www.uh.edu/enroll/admis/undergradua...d_deadlines.htm Som regel er det lurt å være veldig tidlig ute. Dersom du har tenkt å begynne i USA allerede til høsten er det nok litt i seneste laget å søke nå. Vårsemesteret har du derimot god tid til. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Tusen takk for raske svar Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå