Gå til innhold

lage liten EMP ?

Anbefalte innlegg

er dette mulig med saker man kjøper fra elfa eller noe? komplisert?

å til dere som lurer på hva det er så står EMP for electro Magnetic Pulse ( eller no ). kan brukes til å frye HW f.eks

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har forstått er EMP (Electro magnetic pulse), eller EMP-B (Electro magnetic pulse Bomb) ULOVLIG og bruke i norgr i og med at dette kan forstyrre/ødelegge elektronisk utstyr i eit større område.....

Rett meg viss det er feil, men eg meiner å huske at det er ulovlig med EMP

Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått er EMP (Electro magnetic pulse), eller EMP-B (Electro magnetic pulse Bomb) ULOVLIG og bruke i norgr i og med at dette kan forstyrre/ødelegge elektronisk utstyr i eit større område.....

6162975[/snapback]

nå var ikke det spørsmålet da :roll:

Lenke til kommentar

6162975[/snapback]

nå var ikke det spørsmålet da :roll:

6163573[/snapback]

Poenget er om det bryter med Norsk lov, skal det ikke spørres om her.

Lenke til kommentar
Poenget er om det bryter med Norsk lov, skal det ikke spørres om her.

6163885[/snapback]

Norsk lov sier ikke noe om at det er ulovlig å vite hvordan man lager hverken EMP-generatorer, bomber eller biologiske våpen. Jeg vet at forumet har praktisert strenge regler mot å lære seg cracking før, men om dette nå også gjelder for elektroniske duppeditter som EMP'er er det en fordel om dere opplyser om dette (gjør det synlig, ikke bare oppdater retningslinjene i all stillhet).

edit: siden det er ulovlig å linke til sider som har linker som gjelder cracking, er det da ulovlig å linke til en data-artikkel på howstuffworks fordi man finner info om E-bombs der?

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Ja, det er mulig.

Ikke spesielt vanskelig heller, dersom man har ting lagt til rette for det.

Vil tro at ett søk rundtom på google vil hjelpe deg mye mer enn noen kan (eller kanskje vil?) her. :)

Og ja, bruk av en slik krets er ulovlig, da den mest sannsynlig bryter flere titalls regelverk anngående EMC, radiokommunikasjon og stråling.

Lenke til kommentar

EMP er potensielt er meget farlig våpen. Det vil uten tvil ødelegge elektronisk utsyr for mange penger hvis det brukes riktig.

EMP trenger høye spenninger og mye kraft. En modifisert flyback transformator vil vel kunne brukes for å lage de høye spenningene. Ellers er det som nevnt over mange sider som omhandler dette. Militæret har jo også eksperimentert med EMP som et våpen som kan brukes for å slå ut bakkeradarsystemer og annet stasjonært utsyr istedet for å bombe målene som man har gjort hittil. Man vil da kunne spare mange uskyldige menneskeliv og heller konsentrere angrepet om det fiendtlige utsyret som skal uskadeliggjøres.

EMP er derfor ikke bare et ondt verktøy i så måte.

Nå er diskusjon.no meget strenge på at ulovligheter holdes unna forumet fordi de ikke vil stå til ansvar for noe skulle noe skje som havner i retten. Dette er for å sikre seg juridisk, noe som er meget vanlig blant store kjente nettsider som har et medansvar nettopp fordi de er så store og kjente (dette er ting som blir vektlagt av aktoratet om en side blir anklagd for noe). Jeg syntes dette også er klokt gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

EMP var jo sånn som de brukte i Matrix filmene for å sette "de onde maskinene" ut av spill.

EMP er sikkert gøy og bruke under The Gathering...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du bare vet hvordan en EMP virker er det kanskje ikke så lett og lage en. Jeg tror det kreves ganske gode ferdigheter for å bygge en EMP fra bunnen av uten noen form for veiledning eller noen annen form for " bruksanvisning".

Lenke til kommentar

Slik som det er forbud mot å gi ut oppskrifter på forskjellige typer bomber her på forumet så kan jeg ikke i min villeste fantasi tro at man vil ha en oppskrift liggende her på forumet om hvordan man lager en EMP.

Posten stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...