AmdTommy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) er dette mulig med saker man kjøper fra elfa eller noe? komplisert? å til dere som lurer på hva det er så står EMP for electro Magnetic Pulse ( eller no ). kan brukes til å frye HW f.eks Endret 23. mai 2006 av AmdTommy Lenke til kommentar
saivert Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Du trenger en radiosender som sender ut alle mulige frekvenser. Det vil også kreve en del energi for å blåse av en slik elektromagnetisk storm. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Du trenger en radiosender som sender ut alle mulige frekvenser. Det vil også kreve en del energi for å blåse av en slik elektromagnetisk storm. 6162264[/snapback] holder det med å kunne koble den i kontakta? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Etter det jeg har forstått er EMP (Electro magnetic pulse), eller EMP-B (Electro magnetic pulse Bomb) ULOVLIG og bruke i norgr i og med at dette kan forstyrre/ødelegge elektronisk utstyr i eit større område..... Rett meg viss det er feil, men eg meiner å huske at det er ulovlig med EMP Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Etter det jeg har forstått er EMP (Electro magnetic pulse), eller EMP-B (Electro magnetic pulse Bomb) ULOVLIG og bruke i norgr i og med at dette kan forstyrre/ødelegge elektronisk utstyr i eit større område..... Rett meg viss det er feil, men eg meiner å huske at det er ulovlig med EMP 6162975[/snapback] nå var ikke det spørsmålet da Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ja, det er mulig å bygge, men om du ikke har mer peiling enn at du ikke vet hva du trenger av komponenter tror jeg ikke det er noe du bør gi deg ut på Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 se på amazing1.com her: http://amazing1.com/emp.htm Der kan du kjøpe tegningene og noe av utstyret du trenger for å bygge en emp generator... vil ikke anbefalle det farlige saker Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Etter det jeg har forstått er EMP (Electro magnetic pulse), eller EMP-B (Electro magnetic pulse Bomb) ULOVLIG og bruke i norgr i og med at dette kan forstyrre/ødelegge elektronisk utstyr i eit større område..... Rett meg viss det er feil, men eg meiner å huske at det er ulovlig med EMP 6162975[/snapback] nå var ikke det spørsmålet da 6163573[/snapback] Poenget er om det bryter med Norsk lov, skal det ikke spørres om her. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Nå var veø spørsmålet om det var mulig, ikke hvordan det skulle gjøres. Så vidt jeg vet er det heldigvis fortsatt lovelig å spørre om hvorvidt noe går ann Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Poenget er om det bryter med Norsk lov, skal det ikke spørres om her. 6163885[/snapback] Norsk lov sier ikke noe om at det er ulovlig å vite hvordan man lager hverken EMP-generatorer, bomber eller biologiske våpen. Jeg vet at forumet har praktisert strenge regler mot å lære seg cracking før, men om dette nå også gjelder for elektroniske duppeditter som EMP'er er det en fordel om dere opplyser om dette (gjør det synlig, ikke bare oppdater retningslinjene i all stillhet). edit: siden det er ulovlig å linke til sider som har linker som gjelder cracking, er det da ulovlig å linke til en data-artikkel på howstuffworks fordi man finner info om E-bombs der? Endret 23. mai 2006 av Zethyr Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ja, det er mulig. Ikke spesielt vanskelig heller, dersom man har ting lagt til rette for det. Vil tro at ett søk rundtom på google vil hjelpe deg mye mer enn noen kan (eller kanskje vil?) her. Og ja, bruk av en slik krets er ulovlig, da den mest sannsynlig bryter flere titalls regelverk anngående EMC, radiokommunikasjon og stråling. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 EMP er potensielt er meget farlig våpen. Det vil uten tvil ødelegge elektronisk utsyr for mange penger hvis det brukes riktig. EMP trenger høye spenninger og mye kraft. En modifisert flyback transformator vil vel kunne brukes for å lage de høye spenningene. Ellers er det som nevnt over mange sider som omhandler dette. Militæret har jo også eksperimentert med EMP som et våpen som kan brukes for å slå ut bakkeradarsystemer og annet stasjonært utsyr istedet for å bombe målene som man har gjort hittil. Man vil da kunne spare mange uskyldige menneskeliv og heller konsentrere angrepet om det fiendtlige utsyret som skal uskadeliggjøres. EMP er derfor ikke bare et ondt verktøy i så måte. Nå er diskusjon.no meget strenge på at ulovligheter holdes unna forumet fordi de ikke vil stå til ansvar for noe skulle noe skje som havner i retten. Dette er for å sikre seg juridisk, noe som er meget vanlig blant store kjente nettsider som har et medansvar nettopp fordi de er så store og kjente (dette er ting som blir vektlagt av aktoratet om en side blir anklagd for noe). Jeg syntes dette også er klokt gjort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 EMP var jo sånn som de brukte i Matrix filmene for å sette "de onde maskinene" ut av spill. EMP er sikkert gøy og bruke under The Gathering... Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Er ikke EMP bare det samme som spenningstransformator + spole? Dvs to spoler og en spole? Eller tenker jeg feil nå? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 søk på howstuffworks.com de har guider for det meste, sikkert ogs for emp, men er ikke oppskrifter der. de forteller bare hvordan teorien er =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvis du bare vet hvordan en EMP virker er det kanskje ikke så lett og lage en. Jeg tror det kreves ganske gode ferdigheter for å bygge en EMP fra bunnen av uten noen form for veiledning eller noen annen form for " bruksanvisning". Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Slik som det er forbud mot å gi ut oppskrifter på forskjellige typer bomber her på forumet så kan jeg ikke i min villeste fantasi tro at man vil ha en oppskrift liggende her på forumet om hvordan man lager en EMP. Posten stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg