Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Minneproblem eller hva?

Anbefalte innlegg

Fikk problemer med min maskin, systemet begynt å lagge veldig, noe som man merket godt i diverse 3d spill. det ville stoppe opp i noen sekunder, før den speedet opp i fast forward når det løsnet.

Jeg trodde først det var grafikkkortet som var problemet, og kjøpte et nytt, men problemet er der enda. Jeg har sjekket minnebrikkene, uten at jeg finner noen feil når jeg tester de. (har også fjernet en og en for å være helt sikker)

Kjører jeg en benchmark test 06, får jeg helt normale resultater når den kjører grafikkkort test, men når den kjører en cpu test, får jeg 0 fps, og det er her det er noe veldig galt.

Minnebrikketesten viser noe av det samme, finner ingen feil med selve brikken, men når den tester uten cache, stopper det nærmest helt opp.

Noen som har en formening om hva problemet er? kjøler, cpu, strømforsyning etc?

Har en DELL XPS 3.4 ghz ht. 2 sata harddisker ati x1900xt grafikkort blant annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan legge til at de 2 viftene som sitter over prosessoren går litt tyngre når maskinen jobber. reloader jeg en internettsiden f.eks kan jeg høre at viftene senker farten (det høres iallefall slik ut)

Uansett, jeg greier ikke finne ut av mysteriet, og har ikke lyst til å bytte del for del heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...