RBW Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Etter dagens lansering av AMDs AM2-plattform kommer hovedkortene med samme sokkel som perler på en snor. Les mer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Spennende at det begynner å komme en del AM2 hovedkort på markedet. Da gjennstår det bare å se hvordan ytelsen blir framover på denne platformen. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Virker som om det har bra specs og at det ikke er helt idiot kabelføring heller, men skulle gjerne sett at de brukte flere faste kontakter på hovedkortet (det er trolig bare 4 USB 2.0 kontakter fast der, de resterende 6 (eller 4) må man bruke en pci plass eller tre). Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg misliker plasseringen av ATX-kontakten. Og mener absolutt de burde ha flyttet grafikkslottene ett hakk ned, og satt en PCIe 1x-slot over grafikkslotene. Epox har pleid å gjøre det på den måten før, så det var litt overraskende. Endret 23. mai 2006 av Quintero Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Et spennende hovedkort. 8xSATA er veldig bra. PCIe-portene merker automatisk hvis man har plassert inn to kort for SLI. Dermed kan man vinke farvel til den gamle SLI-broen. Det var vel ikke SLI-broen som slo på SLI, det var da et eget kort på hovedkortet og senere andre løsninger. SLI-broen var da vel til kommunikasjon mellom kortene?? Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Dette innebærer støtte for DDR2-800, maksimalt 16 GB. 16gb ram? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Da må man bruke 4GB-RAMbrikker for å få fysisk plass. Koselig med så store teorietiske muligheter, men det finnes jo ikke 4GB-brikker enda, og de på 2GB er fortsatt dyre. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Da må man bruke 4GB-RAMbrikker for å få fysisk plass. Koselig med så store teorietiske muligheter, men det finnes jo ikke 4GB-brikker enda, og de på 2GB er fortsatt dyre. 6163902[/snapback] Vi får håpe at hovedkortet er testet med så store, slik at vi er sikre på at det vil støtte brikker på 4GB den dagen de kommer, og ikke bare støtte i "teorien". Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Her lukter jeg kræsj mellom store CPU-kjølere og store skjermkort. Mistenker også kræsj mellom store skjermkort-kjølere (som går "rundt" kortet) og ATX-kontakten.. Nei.. Holder en knapp på MSI K9N SLI - passiv NB-kjøling er jo heller ikke å forakte. Endret 23. mai 2006 av Loomy Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Her lukter jeg kræsj mellom store CPU-kjølere og store skjermkort. Mistenker også kræsj mellom store skjermkort-kjølere (som går "rundt" kortet) og ATX-kontakten.. Nei.. Holder en knapp på MSI K9N SLI - passiv NB-kjøling er jo heller ikke å forakte. 6164143[/snapback] Ja det er fullt mulig du har rett i det. Dessuten er passiv kjøling en super bonus på mange kort ja. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 jeg som har bestillt pc med Am2, får jeg delene fort eller kommer det til å ta lang tid? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 jeg som har bestillt pc med Am2, får jeg delene fort eller kommer det til å ta lang tid? 6164536[/snapback] Jeg tipper at du har pcen innen to uker, muliges før, alt etter hvor rask butikken har vært til å tinge cpuer. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mange gode løsninger av EPOX Mitt neste hovedkort skal være epox, som også er meget undervurdert her på forumet. Epox hoverkort er dønn stabile(knuser MSI på dette punktet), overklokkingsvennlige, og har som regel gode løsninger og god layout. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hovedkort med vifte på? Nei takk! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Mangler litt i lanseringsguiden, bla. dette HK'et fra Asus (nForce430) http://www.psdata.no/ps.asp?it=128881&mlevel=080400 Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Mange gode løsninger av EPOX Mitt neste hovedkort skal være epox, som også er meget undervurdert her på forumet. Epox hoverkort er dønn stabile(knuser MSI på dette punktet), overklokkingsvennlige, og har som regel gode løsninger og god layout. 6165802[/snapback] Helt enig! Av alle hovedkortene jeg har kjøpt så langt er EPoX produsenten som har overbevist mest. Dønn stabile, helt greit overklokkingsvennlige, gode innstillingsmuligheter i BIOS, fine oppdateringsrutiner for BIOS, bra layout på hovedkort, m.m. Mitt neste hovedkort blir nok også fra EPoX, selv om akkurat dette ikke er et som falt helt i smak. Men man må jo gi dem noen "runder" på ny sokkel før man hiver seg uti det, synes jeg. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hovedkort med vifte på? Nei takk! 6165859[/snapback] Det er ikke vanskelig å bytte ut med for eksempel denne. Det ville nok jeg gjort uansett, da skjermkortet mitt er godt pakket inn i denne. Det må jo matche! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Dette ser jeg fram til å prøve! Men er enig i at viftene epox setter på chipsettene sine er noe forbanna dritt. Har 4 forskjellige epox modeller kjørende for øyeblikket, og vifta bråker på samtlige! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Crossfire for nye Athlon 64 ECS er klar med hovedkort med ATIs Crossfire Xpress3200-brikkesett for AMDs nye versjon av Athlon 64. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...2906ADEAF5C45D3 Lenke til kommentar
T2 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hovedkort med vifte på? Nei takk! 6165859[/snapback] Det er ikke vanskelig å bytte ut med for eksempel denne. Det ville nok jeg gjort uansett, da skjermkortet mitt er godt pakket inn i denne. Det må jo matche! 6167635[/snapback] Jeg gidder ikke å mekke til noe. Har dårlig erfaring med dette fra før. Da kjøper jeg heller et ferdig vifteløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå