Gå til innhold

Fantastisk ny Samsung-laptop med SSD-harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle komponentene ser ut til å være valgt med tanke på batteritid, er vel ikke bare celeron M men til og med ULV-utgavene av dem. I den kampen taper vel yonah?

Prisklassen blir vel rimelig høy tross billige komponenter ellers... NAND-minne er vel fortsatt rimelig kostbart i forhold til tradisjonelle harddisker

Lenke til kommentar
Alle komponentene ser ut til å være valgt med tanke på batteritid, er vel ikke bare celeron M men til og med ULV-utgavene av dem. I den kampen taper vel yonah?

Prisklassen blir vel rimelig høy tross billige komponenter ellers... NAND-minne er vel fortsatt rimelig kostbart i forhold til tradisjonelle harddisker

6161243[/snapback]

mente og huske at yonah også kommer i ULV? hvis ikke er det jo et logisk valg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

SSD (for bærbare) er noe jeg gleder meg til. Jeg håper at prisene vil synke så det blir billig nok for "normale" folk. For meg hadde nok 16GB holdt, men 32GB hadde selvsagt vært bedre. SSD vil vel ha cirka 5% av strømforbruket til harddisker, samtidig som null støy og langt raskere disker.

Lenke til kommentar

Var jo snakk om, for en tid tilbake, at Sony hadde funnet opp en ny type lysrør til bærbare LCD-skjermer, som dramatisk reduserte strømforbruket... Kombinert med SSD-harddisk, integrert grafikk og ULV-prosessor ville det kanskje resultert i en maskin med tilsynelatende "evig" batteritid, i hvertfall i forhold til det vi er vant til i dag. Spennende :)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

I PCWorld sin artikkel om dette så ble det nevnt at oppstart av Windows går mye raskere, noe som er veldig bra. Men jeg synest det er langt viktigere å påpeke at selve bruken vil også gå mye raskere. Windows kan lese DLL-filer opptil mange ganger i sekunder, og om hver gang går en del raskere, så vil bruken av Windows (og forsåvidt Linux og andre systemer også) gå merkbart raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...