Gå til innhold

Hva betyr og hvor bruker man denne doctype?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nuvel, man blir overrasket... nevnte vel dette tidligere, men min bedre halvdel som går Media og Kom. på Glemmen i Fr.stad hadde webdesignundervisning i fjor, og kom hjem med papirer som tok for seg HTML 3.01... skamme seg, skulle de... Læreren visste ikke hva CSS var...

Lenke til kommentar
Nuvel, man blir overrasket... nevnte vel dette tidligere, men min bedre halvdel som går Media og Kom. på Glemmen i Fr.stad hadde webdesignundervisning i fjor, og kom hjem med papirer som tok for seg HTML 3.01... skamme seg, skulle de... Læreren visste ikke hva CSS var...

6163324[/snapback]

Hehe, har fått noe lignende på skolen vi også. "Bonusark" med blant annet koder for rullende og blinkede tekst.

Har (desverre?) klart å rote bort arkene :wee:

Men du har rett, mange lever i fortiden, også av de som underviser i faget.

Lenke til kommentar
Hehe, har fått noe lignende på skolen vi også. "Bonusark" med blant annet koder for rullende og blinkede tekst.

6163514[/snapback]

Hehe, ikke sant... takk og lov for at det går an å lære seg dette på egenhånd! Jeg fikk et nytt eksempel i dag og: Min lillebror, som går IKT, hadde fått trekk fordi han ikke brukte FrontPage i webdesign, med argumentet "FrontPage kan lage webområde for deg"... Som min lillebror så fint sa det: "Jeg klarer faen meg å lage en ny mappe og vite hvilke filer som ligger der, jeg!" Med tanke på at dette var et svært lite nettsted, og at de har Adobe GoLive tilgjengelig på skolen som editor, må jeg si jeg blir litt skremt... starte en egen lærerforening å kuppe videregåendes webundervisning, anyone? :p

Lenke til kommentar

6163514[/snapback]

Hehe, ikke sant... takk og lov for at det går an å lære seg dette på egenhånd! Jeg fikk et nytt eksempel i dag og: Min lillebror, som går IKT, hadde fått trekk fordi han ikke brukte FrontPage i webdesign, med argumentet "FrontPage kan lage webområde for deg"... Som min lillebror så fint sa det: "Jeg klarer faen meg å lage en ny mappe og vite hvilke filer som ligger der, jeg!" Med tanke på at dette var et svært lite nettsted, og at de har Adobe GoLive tilgjengelig på skolen som editor, må jeg si jeg blir litt skremt... starte en egen lærerforening å kuppe videregåendes webundervisning, anyone? :p

6167556[/snapback]

Er fint med på noe slikt! Litt vanskelig å snu strømmen med dårlig koding når de fleste blir lært opp til noe helt annet. Skulle gjerne undervist lærere i ny koding. Det trengs vel etter det jeg har fortstått.

Lenke til kommentar

6163514[/snapback]

6167556[/snapback]

Oh yeah. Som fungerende weblærer på skolen min, jeg går GK, må jeg si at nivået er skuffende. Jeg måtte fortelle den mest überhaxxorlæreren i web at <center> var en utgått tag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...