Gå til innhold

Oki C5540 MFP / Scan to mail problemer

Anbefalte innlegg

Heisan. lurer på om nokon har vore borti å sette opp ein Oki C5540 MFP til å scanne direkte til mail. Har prøvd å sette dette opp med telenors faste ipadresse for mailserver og snakka med både Oki og Telenor , men får berre feilmelding på " Wrong DNS server adresse " Har nokon prøvd å sette dette opp, eller har nokon erfaringer med slikt her på dette forumet ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan. lurer på om nokon har vore borti å sette opp ein Oki C5540 MFP til å scanne direkte til mail. Har prøvd å sette dette opp med telenors faste ipadresse for mailserver og snakka med både Oki og Telenor , men får berre feilmelding på " Wrong DNS server adresse "  Har nokon prøvd å sette dette opp, eller har nokon erfaringer med slikt her på dette forumet ??

6161028[/snapback]

er dns server valgt i oppsettet? viss ikke så vil ikke maskinen klare å oversette mailserver-navnet til en ip-adresse.. og da feiler den.. Så se i IP-oppsettet på maskinen om det er en plass du kan velge dns server.. sett så denne til en dns server som fungerer (for eks den resten av PC-ene i nettet bruker)

ellers så skulle vel denne posten vært flyttet til et bedre passende underforum..

Lenke til kommentar

Det som er satt opp i oppsettet er IP adresse og DNS adresse. DNS adressa har eg prøvd å sette opp både primær og sekundær DNS til Teleno, men då kjem feilmeldinga opp med ein gong ein trykker scan knappen. Så fekk eg eit tips om at telenor har ei eigen mailserver ip adresse, og når eg satte den opp i DNS feltet, så gjekk maskina å tenkte i ca 15 - 20 sekunder før den samme feilmeldinga kom opp igjen.... Ja kanskje eg har valgt eit feil forum for dette ja... Beklager det .....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...