Gå til innhold

Halvorsen øker tollkvoten


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117205

 

 

Når man først skal øke tollgrensa for første gang på 24 år, er det ikke kansje greit å heve den med mer enn 2 flasker vin? Faen, jeg er allergisk mot vin! Gi oss sprit og tobakk! Artikkelen er vinkler på den måten at det virker som om den eneste grunnen til at Kristin gjør det er fordi hun synes det er kjipt å ta med seg så lite.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vi vil ha mere sprit og øl!

Vin er vondt! Vin drikker du til maten, og ikke på fest...

Og hva har egentlig andre folk med hva jeg drikker da de vil få folk bort fra sprit, og over på vin?

6161032[/snapback]

SVere drikker bare vin, vet du.

6161073[/snapback]

Jeg liker ikke SVere, få dem ut.

Lenke til kommentar

Latterlig sier nå jeg, de kvotene er fine akkurat som de er.. Norge tjener uansett ikke noe på det enten så drikker folk mere vin enn de pleier eller så taper staten 85millioner hvert år i tapte alkoholavgifter, ingen av delene er vel ønsket..

Lenke til kommentar
Norske arbeidsplasser er ikke viktigere enn andre. Hev tollgrensa til ∞!

6161341[/snapback]

jo selvfølgelig er det det, er norske arbeidstakere som betaler for pensjon og alt annet av trygd, sykehus osv.

 

En bedre ting er å sette ned de norske avgiftene slike at mer av alkoholen faktisk blir kjøpt i norge.

Lenke til kommentar
jo selvfølgelig er det det, er norske arbeidstakere som betaler for  pensjon og alt annet av trygd, sykehus osv.

??

 

Med mindre hele utenomverdenen har plutselig innført laissez faire så betaler også utenlandske arbeidere for sine pensjoner og helsekostnader via skattesedelen. Nordmenn har ikke rett til særbehandling, på samme måte som folk fra Oppland ikke kan kreve tollmurer fra Telemark bare fordi folk i Telemark er mer produktive.

 

Dessuten tolles jo også varer som kun produseres i utlandet, noe som skader nordmenn ekstra mye.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Norske arbeidsplasser er ikke viktigere enn andre. Hev tollgrensa til ∞!

6161341[/snapback]

jo selvfølgelig er det det, er norske arbeidstakere som betaler for pensjon og alt annet av trygd, sykehus osv.

 

En bedre ting er å sette ned de norske avgiftene slike at mer av alkoholen faktisk blir kjøpt i norge.

6161360[/snapback]

Det går ikke. Da tjener et av verdens rikeste land mindre penger!

Lenke til kommentar
Faen da, trodde det var 200-kroners-grensen det var snakk om :(

*deppa

En ting å være opimist, men ikke drøm deg bort.

 

Du forventet faktisk at regjeringen skulle gjøre det de lovde og ikke late som "ehehe, vi kjente ikke til konsekvensene..."?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...