Gå til innhold

eksternt skrivebord i win2003server

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bruker Windows 2003 server.. (og er kanskje litt nybegynner:P)

Uansett! Når jeg kjører eksternt skrivebord på en win03server får man

jo kun opp "et nytt skrivebord".. Hvordan kan jeg kjøre eksternt skrivebord på

det skrivebordet som jeg ser på maskinen..?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Det er da en gang sånn at det er sånneksternt skrivebord er laget. Når du vil ha et eksternt skrivebord, kommer skrivebordet til den andre maskinen opp i sitt eget vindu. Det kan du maksimere, slik at det oppleves som det eneste du ser, til du stenger eller minimerer det. Allikevel er vindusfunksjonen praktisk hvis du skal klippe-lime mellom skrivebordene, eller hvis du skal se på noe på det eksterne skrivebordet hele tiden.

Det kan hende jeg ikke helt skjønte hva du bruker remote desktop til. Lager du et nytt skrivebord på maskinen du sitter ved? Jeg skjønner ingenting jeg. :(

Lenke til kommentar

hehe=)

Neinei! ...ikke dette jeg mente...

OK, skal forklare...

Når man kjører eksternt skrivebord på f.eks en XP maskin, kommer det

samme bilde (på eksternt skrivebord) som du har på den fysiske maskinen.. Altså, det samme skrivebordet, med de samme programmene kjører om du har eksternt skrivebord eller sitter fysisk med maskinen..

Slik er det ikke i Server.. Når man kobler seg opp mot eksternt skrivebord kommer det et "NYTT" skrivebord opp.. Slik at mange kan koble seg opp mot serveren, med hvert sitt forskjellig skrivebord..

Hvordan kan jeg fjernstyre KUN det "fysiske" skrivebordet..?

Lenke til kommentar

Hvis du logger inn på den eksterne maskinen som en annen bruker enn den du logger på din egen pc, får du opp den du logger på på den eksterne maskinen sitt skrivebord.

Så hvis du logger på den fysiske serveren som bob-arne, får du opp et skrivebord. Hvis du så logger på serveren fra din pc som bob-arne, får du opp samme skrivebord som ved fysisk pålogging. Hvis du logger på som deg selv, får du opp ditt skrivebord på den fysiske boksen.

-Gi beskjed hvis jeg forklarte dette klønete.

Kirikiri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...