jag Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ut i fra intervjuene til Moore virker det som om MS har en relativt ydmyk holdning overfor oss forbrukerne. For all del, de har selvfølgelig økonomiske motiver for alt de gjør, men jeg som kunde er fornøyd med å tilbudt valg i forbindelse med konsollen. Det blir spennende med ratt, kamera og større harddisk. Ingen tvil om at MS gjør mye riktig på konsollfronten for tiden. 6221736[/snapback] Ja, samme inntrykket jeg sitter igjen med. Det blir mer og mer klart at Xbox kun var for å få en fot innenfor og kanskje teste om det var et marked de ville satse på. Nå viser de at de mener alvor, og jeg er nesten litt forbanna på at de samme mulighetene med Live, ikke er tilstede med forrige Xbox... Er nesten så de tvinger meg over på 360, og da har de oppnådd det de ville... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe en PS3. Sony oppfører seg som om det er et privilegium å få kjøpe PS3, som om vi bør hylle dem som guder! Det er ikke bare filmselskap som skal ta ibruk Blueray nå i framtiden men spillutviklere også. De får mer plass til innhold noe som er veldig viktig hvis de skal levere ordentlig High Definition materiale. Hvorfor? Når spillmotorene er såpass bra som de er nå så kan man droppe digre FMV-sekvenser og kjøre dem in-game i stedet. Vips så er problemet løst. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Dagen etterpå var det store overskrifter over en rekke sider at Sony ikke levde opp til hypen, selv om det faktisk var Sony som stjal showet på årets E3 messe. (Det ble glemt i alle artiklene).6165554[/snapback] HAHAHA Dette må bli min nye quote av deg ja. Du får det til å virke som at "gud var der, var bare ingen som så i den retningen". Det var synd at alle glemte å skrive om hvor bra Sony gjorde det på årets E3 messe da, må ha vert virkelig virkelig bra siden de greide å glemme det. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe en PS3. Sony oppfører seg som om det er et privilegium å få kjøpe PS3, som om vi bør hylle dem som guder! Det er ikke bare filmselskap som skal ta ibruk Blueray nå i framtiden men spillutviklere også. De får mer plass til innhold noe som er veldig viktig hvis de skal levere ordentlig High Definition materiale. Hvorfor? Når spillmotorene er såpass bra som de er nå så kan man droppe digre FMV-sekvenser og kjøre dem in-game i stedet. Vips så er problemet løst. 6223950[/snapback] Prøver å forestille meg telefone-samtale mellom Pricks og Mark Rein (regner med du leste mitt inlegg på side 6): - Hello, is this Mark Rein in Epic? - Yes.. - This is Pricks, I see you say that you have problems on getting the next generation Unreal Torunament on DVD9.. It's simple really, you just need to use a better game-enginge, and drop huge full motion videos, taadaa problem solved... - Oh thanks, I'll mention that to the developers of the Unreal engine right away. - You're welcome, just call me back if you should experience any more trouble, anyway, I'll have to go call the art-director in Starbreeze now.. See you. Endret 1. juni 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Hvorfor? Når spillmotorene er såpass bra som de er nå så kan man droppe digre FMV-sekvenser og kjøre dem in-game i stedet. Vips så er problemet løst. 6223950[/snapback] Synes han har et glimrende poeng jeg. Slike FMV sekvenser er ikke nødvendig lenger. Ser man på grafikken på f.eks Splinter Cell 3, MGS4 pluss pluss - så ser ikke jeg nødvendigheten med FMV. Er bare å scripte noen fete sekvenser. Og legge til noen ekstra animasjoner. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvorfor? Når spillmotorene er såpass bra som de er nå så kan man droppe digre FMV-sekvenser og kjøre dem in-game i stedet. Vips så er problemet løst. 6223950[/snapback] Synes han har et glimrende poeng jeg. Slike FMV sekvenser er ikke nødvendig lenger. Ser man på grafikken på f.eks Splinter Cell 3, MGS4 pluss pluss - så ser ikke jeg nødvendigheten med FMV. Er bare å scripte noen fete sekvenser. Og legge til noen ekstra animasjoner. 6225085[/snapback] Kan jo gi to eksempel ang. det fantastisk Oblivion, som jeg personlig fant veldig irriterende som burde vært utbedret. Begge har med enorme mengder gjennbruk av texturer. Det verste er egentlig i Oblivion-gate'sene.. Etter at jeg oppdaga at alt var dønn likt der, så giddet ikke jeg å gå der lenger eller slåss, etter min andre eller tredje Oblivion gate så sluttet jeg å slåss, og bare løp rett opp til topppen plukket Oblivion steinen for å komme ut av det kjedelige stedet raskest mulig, før jeg gikk til neste port. Dette fordi at du har sett absolutt alt som er i Oblivion gaten, allerede.. og texturene blir brukt omigjen og omigjen og omigjen. Hvis du har spillt Oblivion selv, så tipper jeg du gjør det samme, og for meg har spillet har veldig liten gjennspillsverdi pga. dette.. Det andre eksempelet er ikke like irriterende.. men fremdeles noe som burde være ungått. På folkene du møter i Oblivion, så er det flotte 3D-modeller, men hvis du møter en kvinne som har utringet kjole, er det ca. 50% sjangse for at du kan se at modellen er halshugd, med ett hode som ikke hører til kroppen.. Som oftest er dette dekket over med klær på modellen, men er uansett iriiterende og stemningsødeleggende når du oppdager det. Hvis det er latskap av Betsheda, så kunne dem ihvertfall flyttet litt på koblings-nodene på unimeshene mellom hode-modell, og kropps-modell, så det ikke ble så tydlig når dem la på texturene. Slike ting blir forhåpentligvis også mulig å elimenere i mye større grad, når utviklerene har mere plass å boltre seg på. Kompresjon gidder jeg ikke gå inn på her, fordi alle som vet hva kompresjon er vet at dette er på bekostning av kvalitet og CPU-kraft, som da blir tatt bort fra andre ting, med mindre dem har en magisk dings inni konsollen sin. Det originale Elite-spillet var på bare 16k, og det er faktisk uendelig stort, men det kan forøvrig ikke måle seg med de beste spilla i samme kategori idag, uansett om det er mye større. Sier ikke at 360 er ubrukelig, det er en bra maskin. Sier bare at det ville være veldig mye bedre og det er flere muligheter med større optisk medium, slik det alltid har vært. De som påstår noe annet, så lyver dem faktisk. Det er forøvrig en 4-5 spill idag på flere enn 1 DVD, de fleste er japanske riktignok, men allikevell ville det vært feil av Sony å begrense utviklerene på en maskin som skal være konkuransedyktig til ca 2014 år med DVD, når dem har ett såpass bra alternativ.. Greit nok, det blir dyrt i 2006, bedre i 2007 sannsynligvis, og så videre.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Bare for å ytre min meing om FMV kontra in-engine sekvenser så setter eg meir pris på in-engine scriptede sekvenser, da spillet får liytt meir sjel og innlevelse. Men dette variere jo fra spill til spill, RTS spill og slikt blir jo drøsset ned med FMV og slikt, her passer det igså utmerket! Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Kompresjon gidder jeg ikke gå inn på her, fordi alle som vet hva kompresjon er vet at dette er på bekostning av kvalitet og CPU-kraft, som da blir tatt bort fra andre ting, med mindre dem har en magisk dings inni konsollen sin. En liten kommentar ang dette: Det finnes tapsfri kompresjon (.zip f.eks), og det finnes hardware (magisk dings) som håndterer dette uten at cpu/gpu trenger å bry seg. Om 360 har dette derimot, har jeg absolutt ikke peiling på Liten artikkel om kompresjon og 360: http://vision.pcvsconsole.com/?article=2 Men det er klart at det bare er en fordel med den ekstra plassen blue-ray gir (hvis man ser bort ifra pris selvfølgelig), samt at den vil bli mer stillegående siden den spinner saktere. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Kompresjon gidder jeg ikke gå inn på her, fordi alle som vet hva kompresjon er vet at dette er på bekostning av kvalitet og CPU-kraft, som da blir tatt bort fra andre ting, med mindre dem har en magisk dings inni konsollen sin. En liten kommentar ang dette: Det finnes tapsfri kompresjon (.zip f.eks), og det finnes hardware (magisk dings) som håndterer dette uten at cpu/gpu trenger å bry seg. Om 360 har dette derimot, har jeg absolutt ikke peiling på Liten artikkel om kompresjon og 360: http://vision.pcvsconsole.com/?article=2 Men det er klart at det bare er en fordel med den ekstra plassen blue-ray gir (hvis man ser bort ifra pris selvfølgelig), samt at den vil bli mer stillegående siden den spinner saktere. 6226714[/snapback] Zip og rar er tapsfri arkivering. Men hvis du skal lastes inn noe fra ett zip-arkiv, må texturen pakkes utifra arkivet sannsynligvis til en eller annen minne-brikke på en 360 Core, før du kan bruke den. Dette skulle jeg tro vil kreve både båndbredde, prossesor-kraft, minne, og mere kildekode. :-/ Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Zip og rar er tapsfri arkivering.Men hvis du skal lastes inn noe fra ett zip-arkiv, må texturen pakkes utifra arkivet sannsynligvis til en eller annen minne-brikke på en 360 Core, før du kan bruke den. Dette skulle jeg tro vil kreve både båndbredde, prossesor-kraft, minne, og mere kildekode. :-/ 6227247[/snapback] Som sagt finnes det hardware som gjør dette "gratis". Det kan f.eks. være en del av GPU'en som kun har dette som jobb, uten å belaste noe som helst annet. Det vil heller ikke kreve noe ekstra innsats fra spillutviklere siden det da er "sydd inn" i hardwaren. Men jeg aner altså ikke om det finnes i 360 - så det kan godt være en reell problemstilling som du sikter til, jeg sier kun at det lar seg gjøre. Egentlig ville det overrasket meg om de ikke hadde noen form for aksellerert dekomprimering i hardware på et eller annet vis, siden det sikkert lenge var klart at de ikke kom til å bruke hd-dvd som spillmedie. Men det er bare synsing fra min side Endret 2. juni 2006 av arnegn Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Ja, har sagt det før. Han virker veldig jordnær.Han kommenterer det flere ganger at Microsoft fikk mye abuse etter E3 2005. Da de viste frem ganske u-polerte spill til XBOX 360. Slik som Sony gjorde, å vise masse CGI og hevde hardnakket en periode at det ikke var pre-rendered er bare ris til egen bak. Et bra intervju! 6161026[/snapback] er man så retarded at man ikke ser at killzone videoen er pre rendert, så fortjener man en xbox 360... seriøst edit: forøvrig er peter moore en latterlig klovn... "nobody cares about backwards compability anymore" - peter moore Endret 2. juni 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 er man så retarded at man ikke ser at killzone videoen er pre rendert, så fortjener man en xbox 360... seriøst Det der var jo logisk. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 er man så retarded at man ikke ser at killzone videoen er pre rendert, så fortjener man en xbox 360... seriøst Det der var jo logisk. 6230347[/snapback] ja, tygg på den en stund... Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) er man så retarded at man ikke ser at killzone videoen er pre rendert, så fortjener man en xbox 360... seriøst edit: forøvrig er peter moore en latterlig klovn... "nobody cares about backwards compability anymore" - peter moore 6230304[/snapback] Ser jo tydelig at det er pre rendra, men de sa at man får lignende grafikk når det kommer ut. Vet ikke om jeg kan tro på det, lurer veldig hvorfor de ikke visste fram trailer og ingame klipp på E3(06). Endret 2. juni 2006 av Spidy Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 er man så retarded at man ikke ser at killzone videoen er pre rendert, så fortjener man en xbox 360... seriøst edit: forøvrig er peter moore en latterlig klovn... "nobody cares about backwards compability anymore" - peter moore 6230304[/snapback] Ser jo tydelig at det er pre rendra, men de sa at man får lignende grafikk når det kommer ut. Vet ikke om jeg kan tro på det, lurer veldig hvorfor de ikke visste fram trailer og ingame klipp på E3(06). 6231034[/snapback] så sant, så sant du er ikke den eneste Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) edit: forøvrig er peter moore en latterlig klovn... "nobody cares about backwards compability anymore" - peter moore 6230304[/snapback] Hvorfor skal vi egentlig ha alle de gamle titlene? Så lenge Halo 2 er kompitable med X360. Og begynner å kommer mere enn nok titler til X360 framover. Kan ikke forvente all av titler, da boksen ikke var ferdig før i oktober eller noe ifjor. Dette gjelder også PS3. Man kan ikke forvente spennende titler før 2. eller 3. generasjon. Ser på Gears of War som er 2. gen. Det er jo bare helte ENORMT. OT: Prøve EA Fight Night 3 idag, fy faen så tøft! Ed1t: Feil i quote. Endret 2. juni 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 [Om jeg er fanboy ? Aldri i verden. 6161600[/snapback] HAHA! :!: JEg ler så jeg griner! Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Artig fyr...(Avean asså) Hehe =) Har mest tro på HD-DVD jeg... Mannen i gata vil mest sannsynlig kjenne igjen DVD delen av navnet, og dermed velge den framfor "Blu-Ray" (som forøvrig høres ut som en rapper) Og vi vet alle hvordan Sonys "revolusjonerende" medier har gjort det gjennom årene... Hehe Endret 4. juni 2006 av Northern Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Mannen i gata vil mest sannsynlig kjenne igjen DVD delen av navnet, og dermed velge den framfor "Blu-Ray" (som forøvrig høres ut som en rapper) 6238397[/snapback] hahahaha! :!: Endret 4. juni 2006 av ShakinHeshNigga Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Mannen i gata vil mest sannsynlig kjenne igjen DVD delen av navnet, og dermed velge den framfor "Blu-Ray" (som forøvrig høres ut som en rapper) 6238397[/snapback] hahahaha! :!: 6238697[/snapback] Hva var så morsomt med det? Det kan vel stemme det han sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå