BlastyTrasty Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Nekter å tro at HD-DVD ikke vil bli brukt til spill når den tid kommer. Hvis MS utelukker dette - skyter de seg selv i foten. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvordan blir det å lese ifra den HD DVD driveren over USB 2.0 da? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Transfer speed USB supports three data rates. * A Low Speed rate of 1.5 Mbit/s (183 KiB/s) that is mostly used for Human Interface Devices (HID) such as keyboards, mice and joysticks. * A Full Speed rate of 12 Mbit/s (1.4 MiB/s). Full Speed was the fastest rate before the USB 2.0 specification and many devices fall back to Full Speed. Full Speed devices divide the USB bandwidth between them in a first-come first-served basis and it is not uncommon to run out of bandwidth with several isochronous devices. All USB Hubs support Full Speed. * A Hi-Speed rate of 480 Mbit/s (57 MiB/s). Såvidt jeg vet er USB portene på XBOX 360 Hi-Speed. Man får max 57 MB/s utav de. Tilsvarende circus 60 000 kb/s. Burde gå bra det. Huff, så mye ditt og datt, men her er hvertfall svaret: En Hi-Speed usb 2.0 port yter max 480 Mbit/s * 32 kbit/s — videophone quality (minimum necessary for a recognizable talking head) * 2 Mbit/s — VHS quality * 8 Mbit/s — DVD quality * 55 Mbit/s — HDTV quality Så å se HD-DVD filmer går fint, og å spille store spill med HD FMV sekvenser går også fint! Hi-Speed USB 2.0 = 480 mbps og 57 MiB/s MiB/s = A mebibyte (a contraction of mega binary byte) is a unit of information or computer storage, abbreviated MiB. 1 MiB = 2²º bytes = 1,048,576 bytes = 1,024 kibibytes / kilobytes Sååååå, det er no problem. Endret 1. juni 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg håper ikke at spill vil komme på HD-DVD. Grunnen er at MS da vil bryte et viktig løfte. Hvis de virkelig hadde trodd at HD-DVD hadde vært nødvendig hadde de puttet dette i 360. MS selv lager komprimeringsteknologi og jeg håper de har hatt dette i tankene når de valgte dvd og ikke HD-DVD. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Forstår ikke hvorfor folk er så redd for at DVD blir for lite. Jeg gjentar til det kjedsomlige at Oblivion, som er et stoooort spill, ikke tar opp mer en ett lag på en DVD. Den spillressursen som kan ta mer plass enn det vi ser i Oblivion må være teksturer i høyere oppløsning, men det kan ikke være så vanvittig mye bedre med kun 512MB minne. Dermed ser jeg ikke helt faren. HD fmv interesserer meg midt i **** , så jeg er bare glad hvis det betyr at jeg slipper det på x360..... Lenke til kommentar
jag Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Overraska over Microsoft sin tilsynelatende ydmyke strategi overfor gamere. De lanserer nye tilbud, vil se hvordan de slår an, og ut i fra det velge økt satsing eller sakte utrekning. Siste oppdatering av dashbordet i 360 viser at de er interessert i å utvikle det "for gamere av gamere", og ikke ut fra hvordan de synes det skal være... Intervjuet viser også at de jobber mye med spillutviklere for å få til bredden og mengden spillutviklere de mangla forrige generasjon. Satsingen på Live synes å tiltrekke flere utviklere og det innebærer en spennende fremtid. Holder på å lure meg sjøl til kjøp av burken, men ikke sikker på om de rette spilltitlene er der så jeg faktisk kommer til å spille på den. Inntil videre holder det med de tre konsollene fra forrige generasjon... Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) For de av dere som sier at Blueray er ingen vits pga Oblivion kun tar 4,7gb med spilldata, vel Oblivion er ikke ett nextgen spill ! Det er veldig langtifra det faktisk. Når du begynner å få mer detaljerte omgivelser så går datastørrelsen betydelig oppover. De fleste spill idag nå krever faktisk omkring 4gb og for de av dere med litt "erfaring" så vet dere at dette blir større og større for hver dag som går. Da er det kjekt at med PS3 så slipper utviklerne å bekymre seg ved å kutte ned på detaljer pga de ikke har plass. PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver. Mulighetene er endeløse og når det kommer MMORPG's på PS3 så kan dere tenke dere hvor mye plass som skal til. Som sagt vil PS3 tilknyttes SOE sin online tjeneste og skal være mulig å spille en rekke MMORPGs. Endret 1. juni 2006 av Avean Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver. 6221146[/snapback] Huh? Så du mener at hver blomst skal sin egen lydkanal? Den var ny... de fleste blomster jeg har sett bråker ikke så veldig mye... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 For de av dere som sier at Blueray er ingen vits pga Oblivion kun tar 4,7gb med spilldata, vel Oblivion er ikke ett nextgen spill ! Det er veldig langtifra det faktisk. Når du begynner å få mer detaljerte omgivelser så går datastørrelsen betydelig oppover. De fleste spill idag nå krever faktisk omkring 4gb og for de av dere med litt "erfaring" så vet dere at dette blir større og større for hver dag som går. Da er det kjekt at med PS3 så slipper utviklerne å bekymre seg ved å kutte ned på detaljer pga de ikke har plass. PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver. Mulighetene er endeløse og når det kommer MMORPG's på PS3 så kan dere tenke dere hvor mye plass som skal til. Som sagt vil PS3 tilknyttes SOE sin online tjeneste og skal være mulig å spille en rekke MMORPGs. 6221146[/snapback] Akkurat ja. Oblivion er ikke next-gen. HVA FAEN ER NEXT GEN FOR DEG DA? Da du tar fram Canon EOS 350D kameraet ditt å gå en tur ut i skogen for å ta noen bilder av det du tilsyneslatende krever for å være next-gen. PS3 er istand til rendre mil på mil med detaljerte landskaper og om du har en million blomster kan hver eneste blomst ha en Dolby Digital kanal hver. 6221146[/snapback] Huh? Så du mener at hver blomst skal sin egen lydkanal? Den var ny... de fleste blomster jeg har sett bråker ikke så veldig mye... 6221157[/snapback] BURNED! Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Det er jo ingenting som er vist fra PS3 som tilsier at de spillene er noe særlig mer "next gen" enn Oblivion. Hvis du forventer at en million blomster som av en eller annen grunn lager lyd skal ha hver sin kanal på PS3 må du ha et vanvittig høyttalersystem for å utnytte det. Et 100.1 system hadde jo vært digg det Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Rapporterer innlegget ditt Avean. Les første post!! Dette er INGEN PS3 vs. Xbox360 topic. Vennligst respekter dette. Og forøvrig, hver blomst skal ha en egen dolby digital kanal... Come again? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Sony hadde faktiksk ein skryte video der ein heilt haug med løv sirklet rundt om rking, det blei påstått at alle disse hadde egen lydkilde. Men kor vidt vil vil se dette i bruk, eller om det er sannt det..ja. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hver sin religion og tro sier nå jeg. Avean har funnet sin iallfall. On topic: Jeg sjekket litt rundt om, og ifølge et par plasser på nettet så bør 9 gb holde 4-5 år til med tanke på hvor mye mer plass spill trenger fremover i tid. Programmere blir mer effektive, og finner nye måter å komprimere på, og et tysk spill med ganske god grafikk viser hvordan dette virker, med at det bare er på noen få KB. Bilde fra et spill på 96 kb. Lenke til kommentar
jag Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor flere roper at høyere oppløsning krever mer plass. Har de aldri spil på PC? Krever spillet mer plass hvis du velger større oppløsning? Eller mindre plass hvis du setter ned oppløsninga? Klart at koden kan bli lengre, det er mer som skal programmeres, men det er vel heller innholdet som gjør at det krever med plass og ikke oppløsninga det skal rendres til? Hva er uansett i veien med å skifte DVD etter kanskje 12, eller mer, timer spilling, kan ikke si det var et problem på RE4 på GC... Micrsoft har vel allerede sagt at de har gode krypteringsalgoritmer som løser evt problemer i overkommelig fremtid... Det geniale med Live satsinga til Microsoft, er at det ikke lenger er begrensa til en plattform. Kanskje ikke alle spill er like godt egnet, men f eks bilspill og en del MMORPG burde fungere like godt uansett plattformen de spilles på. Da kan folk spille de samme spillene mot hverandre uavhengig av å måtte ha det og det andre... Det ideelle ville vært fullstendig plattformuavhengighet på kryssplattformspill, folk kjøper spillet til den plattformen de har, men kan spille mot alle andre som også spiller det. Microsoft tar første skrittet med Vista VS X360, slår det an skal vi ikke se bort ifra at fremtiden i større grad blir plattforuavhengig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 @ Eddie81; Ja den demoen der husker eg at eg prøvde for noen år siden, Var imponerende kor bra det egentlig såg ut tross størrelsen Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor flere roper at høyere oppløsning krever mer plass. Har de aldri spil på PC? Krever spillet mer plass hvis du velger større oppløsning? Eller mindre plass hvis du setter ned oppløsninga? Oppløsningen i seg selv gir ikke noe større behov for plass, men teksturer med høyere oppløsning krever mer plass. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 .kkrieger-spillet er interessant ja. Man trenger faktisk et ok skjermkort for å kjøre det siden algoritmene er avanserte, men spillet tar jo ingen plass. Nå er spillet blottet for ganske mye som lyd og effekter, men likevel. Med denne stadige utviklingen og komprimeringen tror jeg dvd vil holde seg. Lenke til kommentar
jag Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor flere roper at høyere oppløsning krever mer plass. Har de aldri spil på PC? Krever spillet mer plass hvis du velger større oppløsning? Eller mindre plass hvis du setter ned oppløsninga? Oppløsningen i seg selv gir ikke noe større behov for plass, men teksturer med høyere oppløsning krever mer plass. 6221657[/snapback] Joda, er med på det, men at det skal ta så sinnsvakt mye mer plass enn dagens spill på PC skjønner jeg ikke... I tillegg kan kodinga med tida gjøres langt mer effektivt siden det kun gjøres for en plattform med gitte rammer... Lenke til kommentar
Averon Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Ut i fra intervjuene til Moore virker det som om MS har en relativt ydmyk holdning overfor oss forbrukerne. For all del, de har selvfølgelig økonomiske motiver for alt de gjør, men jeg som kunde er fornøyd med å bli tilbudt valg i forbindelse med konsollen. Det blir spennende med ratt, kamera og større harddisk. Ingen tvil om at MS gjør mye riktig på konsollfronten for tiden. (Edit: Dette med den millionen med blomster med egne lydkanaler var noe Sony viste på e3 i 2005. Det var en styrkedemonstrasjon, og naturligvis ikke noe som kunne vært brukt i noe som helst av spill.) Endret 1. juni 2006 av _Astron_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå