Nonsens Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Dagen etterpå var det store overskrifter over en rekke sider at Sony ikke levde opp til hypen, selv om det faktisk var Sony som stjal showet på årets E3 messe. (Det ble glemt i alle artiklene). De glemte også alle 8 titlene som så dødsrå ut . 6165554[/snapback] Dream on. Sony viste ikke noe som helst som så merkbart bedre ut enn noe på Xbox 360 og det vet du godt. DER lå skuffelsen for de fleste - det er ingen som sier at Sony sine spill så direkte dårlige ut sånn generelt, poenget er at de så dårligere ut enn det de fleste hadde ventet seg ut i fra forhåndsomtaler og tidligere viste CGI-klipp. Og da fikk de mye pepper. Vel fortjent forøvrig. Ellers må jeg si at MS v/Peter Moore gjør en veldig god figur i media - MS sin opptreden i forbindelse med intervjuer og da gjerne i forbindelse med spørsmål om 360-konkurrentene er eksemplarisk. Noen bittesmå sleivspark til PS3, og da gjerne med glimt i øyet, er jo ingenting i forhold til den arrogante og barnslige holdningen brølapene i Sony har til sine konkurrenter. Jeg har tidligere oppfattet japanere generelt som høflige og korrekte mennesker men jeg må si at Sony har gruset den oppfatningen ganske så ettertrykkelig ved sin framferd de siste par årene. Endret 24. mai 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Dagen etterpå var det store overskrifter over en rekke sider at Sony ikke levde opp til hypen, selv om det faktisk var Sony som stjal showet på årets E3 messe. (Det ble glemt i alle artiklene). De glemte også alle 8 titlene som så dødsrå ut . 6165554[/snapback] Dream on. Sony viste ikke noe som helst som så merkbart bedre ut enn noe på Xbox 360 og det vet du godt. DER lå skuffelsen for de fleste - det er ingen som sier at Sony sine spill så direkte dårlige ut sånn generelt, poenget er at de så dårligere ut enn det de fleste hadde ventet seg ut i fra forhåndsomtaler og tidligere viste CGI-klipp. Og da fikk de mye pepper. Vel fortjent forøvrig. Ellers må jeg si at MS v/Peter Moore gjør en veldig god figur i media - MS sin opptreden i forbindelse med intervjuer og da gjerne i forbindelse med spørsmål om 360-konkurrentene er eksemplarisk. Noen bittesmå sleivspark til PS3, og da gjerne med glimt i øyet, er jo ingenting i forhold til den arrogante og barnslige holdningen brølapene i Sony har til sine konkurrenter. Jeg har tidligere oppfattet japanere generelt som høflige og korrekte mennesker men jeg må si at Sony har gruset den oppfatningen ganske så ettertrykkelig ved sin framferd de siste par årene. 6167246[/snapback] Kunne ikke vært mer enig. Nå er det jo ikke bare de japanske Sony personlighetene som virker arrogante, men også engelske Harrison og hans amerikanske kollegaer kjører samme stil. Kan nesten virke som om dette er en bevisst stil Sony kjører. Blant oss gamere som ikke er blinde Sony-fanboys virker den taktikken særdeles dårlig, mister helt lysten på å kjøpe deres produkter. Helt greit å komme med spark til konkurrentene, men å late som de enten ikke eksisterer eller er uten sjanse er kvalmt. Når de i tillegg kommer med uttalelser som "selv om vi lanserer PS3 uten spill kommer den til å fly av hyllene" viser også en arrogant holdning overfor oss kunder. De må tro vi er dumme. Spill som singstar/buzz klarer sikker å lokke de uinformerte gjennomsnitsspillerne, men for meg så må det mer til for å kjøpe en Playstation igjen. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvis dette forumet skal framstå som seriøst bør Avean som bruker ignorerest. Jeg trodde at han i forkant av E3 hadde bevist at han burde oversees men man fortsetter å kommentere innleggende hans. Grunnen er vel at man ikke klarer å la det stå ubesvart. OnT: Jeg liker PM. Han virker som en sindig kar som lærer av Sony sine feil når det kommer til utalelser. Han virker som en bra ambassadør for MS. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Når de i tillegg kommer med uttalelser som "selv om vi lanserer PS3 uten spill kommer den til å fly av hyllene" viser også en arrogant holdning overfor oss kunder. De må tro vi er dumme. 6167408[/snapback] Eller: "Nestegenerasjon begynner når vi sier det" Makan til arroganse og selvgodhet. Likevel finnes det de som bruker slik utsagn som argumenter for at Sony vil "vinne" konsollkrigen. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Dagen etterpå var det store overskrifter over en rekke sider at Sony ikke levde opp til hypen, selv om det faktisk var Sony som stjal showet på årets E3 messe. (Det ble glemt i alle artiklene). De glemte også alle 8 titlene som så dødsrå ut . 6165554[/snapback] Dream on. Sony viste ikke noe som helst som så merkbart bedre ut enn noe på Xbox 360 og det vet du godt. DER lå skuffelsen for de fleste - det er ingen som sier at Sony sine spill så direkte dårlige ut sånn generelt, poenget er at de så dårligere ut enn det de fleste hadde ventet seg ut i fra forhåndsomtaler og tidligere viste CGI-klipp. Og da fikk de mye pepper. Vel fortjent forøvrig. Ellers må jeg si at MS v/Peter Moore gjør en veldig god figur i media - MS sin opptreden i forbindelse med intervjuer og da gjerne i forbindelse med spørsmål om 360-konkurrentene er eksemplarisk. Noen bittesmå sleivspark til PS3, og da gjerne med glimt i øyet, er jo ingenting i forhold til den arrogante og barnslige holdningen brølapene i Sony har til sine konkurrenter. Jeg har tidligere oppfattet japanere generelt som høflige og korrekte mennesker men jeg må si at Sony har gruset den oppfatningen ganske så ettertrykkelig ved sin framferd de siste par årene. 6167246[/snapback] Når de i tillegg kommer med uttalelser som "selv om vi lanserer PS3 uten spill kommer den til å fly av hyllene" viser også en arrogant holdning overfor oss kunder. De må tro vi er dumme. 6167408[/snapback] Eller: "Nestegenerasjon begynner når vi sier det" Makan til arroganse og selvgodhet. Likevel finnes det de som bruker slik utsagn som argumenter for at Sony vil "vinne" konsollkrigen. 6168045[/snapback] Dere tok ordene fra munnen min. Peter Moore er en glimrende ambassadør for Microsoft. Og de siste uttalelsene fra Sony sine representanter i diverse medium har vært litt eplekjekke. Jeg har også alltid oppfattet Japanere som et veldig høfligt folk, men måten Sony har fremtredd på i det siste har også tilgriset mitt bilde av akuratt det. Jeg er ikke like flink til å ordlegge meg, som de gutta jeg siterer her, men vil bare få frem at MS, og Nintendo har gjort det utrolig bra i media den siste tiden. De har et litt mer jordnært, nesten ydmykt syn på saker og ting. De lar oss som forbrukere få velge selv. Og at Sony stjal showet på E3 er ganske enkelt pga Riiiiiidge raaaceeeer! It's Ridge Racer...Riiiiiiidge Raaaceeeer!! giant enemy crab.. it's ridge racer, riiiidge raaaaacer! 599 us dollars 599 599 599 us dollars Riiiiiidge raaaacer! Endret 24. mai 2006 av dark by design Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Det Moore sier om at valget fallt på å vise spill fra alpha kit istedet for å bruke penger på CGI, viste jo seg å vere smart sånn sett. Han innrømmer jo kor mye pes de fikk for dette etc. Som folk har sagt før så virker denne mannen ganske jordnær og lite frampå med alt annet vås som noen andre i dette markedet 6167168[/snapback] Jeg tror personlig at det var et "sjakktrekk" - MS tok mye abuse etter E3 2005, for at spillene deres var så utrolig lite "next-gen" - men det MS viste frem den gang var jo da 'spille før første generasjon'. Så det de viste i år var jo mye av 2. generasjon spill som er på vei til XBOX 360. Så de skapte ikke uoverkommelige forventninger til seg selv. Det var ein feil Sony gjorde ifjor, som de får veldig med pes for nå. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 It's Ridge Racer...Riiiiiiidge Raaaceeeer!! giant enemy crab.. it's ridge racer, riiiidge raaaaacer! 599 us dollars 599 599 599 us dollars Riiiiiidge raaaacer! 6168303[/snapback] Du glemte "There are alot of grave new features for this game. Features such as.. Real-Time Weapon Change!" (om Genji 2). Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Bare for å spørr..Ka FAEN var det for ein IDIOTISK ting å si? Real-time weapon change? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Totalt sett tror jeg vi er ganske få her på forumet i forhold til hvor mange som kjøper konsoller. Og en del folk som handler konsoller, f.eks. voksne til ungene før jul, skal ha en playstation. Enten en sånn derre Playstation eller "Playstion-Nintendo" eller en "playstation-X" (=Xbox)eller noe. Eller Xstation. Har da flere ganger overhørt slike spørsmål i forretningers spillavdelinger i tida før jul. De aner ikke hva de skal ha. Men det skal være sånn derre playstation. Og det viser jo hvor gode Sony har til å bygge merkenavn. Så deres "arroganse" tjener seg nok inn. De har jo kjørt hardt på "Next Generation" ikke starter før de kommer med PS3. Og slikt blir også slukt rått. Da 360 kom i sent i fjor høst meldte til og med noe media (f.eks ITavisen.no) at den hadde ikke HD-grafikk fordi den kom uten HD-DVD eller Blue-Ray. Dr Peedee Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Dette er første gangen i historien de stiller sterkest med hardware. PSX og PS2 har måttet stole kun på gode spilltitler før. 6161124[/snapback] Tull. Playstation var sterkest rent grafisk i sin generasjon (mot Nintendo 64 og Saturn). PSP er sterkest på håndholdt. Du må slutte å dikte opp fakta i din fanboyfeber. 6161495[/snapback] Bedre enn Saturn var den men ikke N64 er du gal. Nintendo 64 tok jo alle med storm da det først kom. Maskinen kom 2 år etter PSX lanseringen i 1994 og var langt mer visuell enn PSX var. PSX hadde mer realistisk grafikk det hadde den, det har egentlig vært Playstation sitt varemerke hele tiden. Men N64 var en visuell opplevelse da det først kom, folk hadde ikke sett lignende før. PSP sterkest på håndholdt ? Hæ ? Jaha hvorfor skrev du det ? Har ikke nevnt håndholdte konsoller engang. Poenget med min første post var å argumentere mot folk som antyder at Sony tenker kun på grafikk med sine konsoller noe som er svada. Da Playstation først ble lansert i 1994 møtte den Sega Saturn i 1995, Nintendo 64 i 1996 og Sega Dreamcast i 1999 som var helt utrolig mye bedre enn Playstation. Nintendo og Sega pushet på som aldri før for å ta Sony på sin hjemmebane men måtte gi opp. I 2000 kommer Playstation 2 som er en god konsoll og året etter slipper Microsoft Xbox konsollen som er en kraftig konsoll mildt sagt. Hva skjer ? Enkelte kjøper Xbox men flesteparten beholder sin PS2 maskin grunnet spill alene. Derfor vil nok PS3 fortsette som før , de som har en PS2 maskin nå kjøper ikke en Xbox360. De vil ha Lara Croft, Jin Kazama, Solidus Snake og Cloud ved sine føtter. Selv om PS3 blir dyrt og lanseres sent så betyr det ingenting, folk hopper ikke over til Xbox360 siden de tilbyr ikke i nærheten av de samme spillene som Playstation gjør. Dette er min mening, take it or leave it. Om jeg er fanboy ? Aldri i verden . Sony har gjort seg fortjent til å få litt skryt. 6161600[/snapback] Så det er din mening? Du mener at de fleste beholdte sin PS2 grunnet spill alene.. eh. Du må slutte å blande fakta med meninger... Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Totalt sett tror jeg vi er ganske få her på forumet i forhold til hvor mange som kjøper konsoller. Og en del folk som handler konsoller, f.eks. voksne til ungene før jul, skal ha en playstation. Enten en sånn derre Playstation eller "Playstion-Nintendo" eller en "playstation-X" (=Xbox)eller noe. Eller Xstation. Har da flere ganger overhørt slike spørsmål i forretningers spillavdelinger i tida før jul. De aner ikke hva de skal ha. Men det skal være sånn derre playstation. Og det viser jo hvor gode Sony har til å bygge merkenavn. Så deres "arroganse" tjener seg nok inn. De har jo kjørt hardt på "Next Generation" ikke starter før de kommer med PS3. Og slikt blir også slukt rått. Da 360 kom i sent i fjor høst meldte til og med noe media (f.eks ITavisen.no) at den hadde ikke HD-grafikk fordi den kom uten HD-DVD eller Blue-Ray. Dr Peedee 6169684[/snapback] Dette er sant, men de som skal ha en "sånn derre playstation" vil nok stoppe litt opp når den koster 4-5000,- Det er ganske få folk som kjøper noe til fem tusen kroner uten at det ihvertfall er litt gjennomtenkt. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Totalt sett tror jeg vi er ganske få her på forumet i forhold til hvor mange som kjøper konsoller. Og en del folk som handler konsoller, f.eks. voksne til ungene før jul, skal ha en playstation. Enten en sånn derre Playstation eller "Playstion-Nintendo" eller en "playstation-X" (=Xbox)eller noe. Eller Xstation. Har da flere ganger overhørt slike spørsmål i forretningers spillavdelinger i tida før jul. De aner ikke hva de skal ha. Men det skal være sånn derre playstation. Og det viser jo hvor gode Sony har til å bygge merkenavn. Så deres "arroganse" tjener seg nok inn. De har jo kjørt hardt på "Next Generation" ikke starter før de kommer med PS3. Og slikt blir også slukt rått. Da 360 kom i sent i fjor høst meldte til og med noe media (f.eks ITavisen.no) at den hadde ikke HD-grafikk fordi den kom uten HD-DVD eller Blue-Ray. Dr Peedee 6169684[/snapback] Dette er sant, men de som skal ha en "sånn derre playstation" vil nok stoppe litt opp når den koster 4-5000,- Det er ganske få folk som kjøper noe til fem tusen kroner uten at det ihvertfall er litt gjennomtenkt. 6169789[/snapback] Godt poeng. Jeg tror mye står og faller på Blue Ray, hvordan markedet tar imot det allerede nå. Det kjøres jo hardt på HDTV fra bransjen nå, og det ene vil vel følge det andre. Men HD-DVD spillerene virker å bli billigere enn Blue Ray. Uff - liker ikke helt formatkrig på akkurat HD video innhold. Ser hva som har skjedd med DVD-Audio og SACD. Har ikke tatt av helt hos "mannen i gata", selv om spillerne som takler begge formater kom etter hvert. Men uansett, når vi snakker PS3, så blir nok 5000 kroners innkjøpet litt mere gjennomtenkt enn PS2 til rundt 1000 lappen. Og da spørs det nok om "han far ønsker seg Blue Ray til den nye HDTV'n sin også" blir et avgjørende spørsmål. Dr Peedee Endret 24. mai 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Tror Microsoft er In for a surprise ved PS3 lanseringen. 6161124[/snapback] Ikke med den syke prisen PS3 kommer til å ha. Microsoft skal jo sette ned prisene også, så da kan du antakelig få en Xbox360 og to Wii for prisen av en PS2 Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Nå viste Sony veldig lite CGI på forrige E3 messe da. Vi har jo fått ingame klipp fra minst 8 spill som jeg kan huske på i farten. Folk fikk også spille en rekke spill som folk trodde var kun CGI før. Syns det er "litt" fascinerende at flere får det til å høre som om Sony tenker kun grafikk med PS3. Dette er første gangen i historien de stiller sterkest med hardware. PSX og PS2 har måttet stole kun på gode spilltitler før. Ser jo bare på idag at det er veldig sjeldent folk har en Xbox360, mens PS2 går svimlende bra enda. Shadow of the Colossus og God of War har vel omtrent skrevet spillhistorie på en 5-6 år gammel konsoll. At Xbox360 lanserte sin konsoll først betyr ingenting, Sony og Microsoft har 2 forskjellige marked. De som hadde PS2 gikk ikke til innkjøp av en Xbox360. Jeg kjenner ingen som har en Xbox360 faktisk. Tror Microsoft er In for a surprise ved PS3 lanseringen. 6161124[/snapback] Kjenner du ingen som har X360? Mener å huske at du snakket noe om at flere venner av deg hadde måttet få ny X360 pga feil, stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Kjenner du ingen som har X360? Mener å huske at du snakket noe om at flere venner av deg hadde måttet få ny X360 pga feil, stemmer ikke det? 6170311[/snapback] Joda. Det stemmer... Her er hva jeg konfrontrerte han med. *Kjenner ingen som har kjøpt Xbox360 personlig og alle sier de vil vente på PS3 heller pga spillene.* *De henger ikke her men 3 venner av meg har måttet levert tilbake boksen. Han ene fikk en ny en med samme problemene >_<* Her er hva han svarte. Ja og så angående de siste punktene dine. Ja jeg kjenner ingen med Xbox360 og ja han ene måtte levere sin tilbake og fikk tilbake en likedan en med samme problemene. Er det vanskelig å tro ? Utrolig at det går ann. Nå skal jeg se intrvjuet og prøve å henge meg på denne tråden før den sporer maks av. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Helt utrolig. Er det ikke en moderator som kan ta seg av Avean? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg synes også det var ærlig av Peter Moore og si følgende om HD-Dvd som kan kjøpes til 360 i høst. "Hvis du planlegger å se filmer i HD-Dvd, så kjøp den. Hvis du ikke har tenkt å se slike filmer, ikke kjøp den." Ærlig og rederlig. Har du bruk for det, skaffer du det. Vi skal ikke prakke på deg dyre ting du muligens ikke trenger. Selv skal jeg ha HD-Dvd til Xbox 360 når det kommer, og er glad for at MS tilbyr denne ekspansjonen. Mer enn 50% av grunnen til min forhåndsbestilling av PS3 er også BluRay. Det er faktisk litt befriende å høre en produktsjef som har beina så pass godt plantet på jorden, og fritt kan nevne sine konkurrenter som PlayStation og Nintendo uten å skulle måtte velte en hel del drit ut av seg. Han viser til og med en viss respekt for de andre aktørene i markedet ettersom MS er nyes i dette konsollgamet. Det er respektverdig fra min side. Playstation kan vel oppfattes som mye mer selvbrautende og forherligelse av eget produkt, og Nintendo er urovekkende tause vedrørende andre aktører. Synes Peter Moore er et frisk pust i bransjen, og undrer litt på hvordan den tatoverte kroppen hans ser ut om 10-15 år Endret 24. mai 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg synes også det var ærlig av Peter Moore og si følgende om HD-Dvd som kan kjøpes til 360 i høst. "Hvis du planlegger å se filmer i HD-Dvd, så kjøp den. Hvis du ikke har tenkt å se slike filmer, ikke kjøp den." Ærlig og rederlig. Har du bruk for det, skaffer du det. Vi skal ikke prakke på deg dyre ting du muligens ikke trenger. Selv skal jeg ha HD-Dvd til Xbox 360 når det kommer, og er glad for at MS tilbyr denne ekspansjonen. Mer enn 50% av grunnen til min forhåndsbestilling av PS3 er også BluRay. Det er faktisk litt befriende å høre en produktsjef som har beina så pass godt plantet på jorden, og fritt kan nevne sine konkurrenter som PlayStation og Nintendo uten å skulle måtte velte en hel del drit ut av seg. Han viser til og med en viss respekt for de andre aktørene i markedet ettersom MS er nyes i dette konsollgamet. Det er respektverdig fra min side. Playstation kan vel oppfattes som mye mer selvbrautende og forherligelse av eget produkt, og Nintendo er urovekkende tause vedrørende andre aktører. Synes Peter Moore er et frisk pust i bransjen, og undrer litt på hvordan den tatoverte kroppen hans ser ut om 10-15 år 6170580[/snapback] Jepp. Jeg er enig med deg her på alle punkt. Jeg har ikke behov for noen HD-DVD eller Blu-Ray, derfor er jeg veldig glad for at MS lot meg velge om jeg vil ha det eller ikke. Liker ikke at jeg må betale noen tusen ekstra til høsten for BR i PS3. Peter Moore gjorde et veldig bra intervju. Han hadde jo god mulighet til å si "Se hva Sony viste i fjor. Se hvordan de samme tittlene ser ut i år. De er løgnere. Vi viste i det minste 100% ingame." I stede tar han nesten selvkritikk for at de ikke viste CGI, og sier at det kanskje var en feil, kanskje det ikke var en feil. En likandes kar. E3 2010 så er nok Xbox720 tattovert over hele ryggtavla hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå