Gå til innhold

Vil ikke stryke

Anbefalte innlegg

går på Salg & Service GK, men det er en viss fare for at jeg må ta GK om igjen hvis jeg stryker i fire fag. Jeg er meget nervøs, og vil ikke gå GK igjen. 1.Termin hadde jeg stryk i tre dag, dette terminet har jeg fått varsler i tre fag. Vi nærmer oss eksamen snart, har dere noen tips for at jeg skal overleve  :blush:

?

6160315[/snapback]

Har du fått noen avklaring om hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde seriøst vurdere å gå om igjen. Jeg elsker privatisordningen selv, og har tatt og kommer til å ta en del fag på den måten. Etter å ha lest dine innlegg, stiller jeg meg rett og slett tvilende til om den ordningen passer for deg...

Klarer du å sette deg ned å lese, og gå opp til eksamen? Er du sikker på at du virkelig klarer å sette deg ned mer enn to kvelder?

Lenke til kommentar
Du burde seriøst vurdere å gå om igjen. Jeg elsker privatisordningen selv, og har tatt og kommer til å ta en del fag på den måten. Etter å ha lest dine innlegg, stiller jeg meg rett og slett tvilende til om den ordningen passer for deg...

Klarer du å sette deg ned å lese, og gå opp til eksamen? Er du sikker på at du virkelig klarer å sette deg ned mer enn to kvelder?

6279843[/snapback]

Litt OT, men lurte på om du går GK? Isåfall, hvilke fag har du tatt som privatist? Tar du fagene via Bjørknes/Sonans, eller leser du de kun på egenhånd uten undervisning? Hvordan har det egentlig gått med de fagene du allerede har tatt? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv vurderer å ta 1-2 fag som privatist i VK2, kanskje biologi eller biokjemi (med undervisning). Derfor er jeg litt nysgjerrig på hvor vanskelig dette er, og om det eventuelt er bedre å ta fag med eller uten undervisning som privatist. F.eks da at man avlegger en skriftlig/muntlig eksamen i et lokale som er ordnet av privatistkontoret. Har hørt at dette går, dersom man ikke ønsker å betale for undervisning, men kun for å ta eksamen.

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg tatt samfunnslære og samfunnsøk som privatist. Samfunnslæren er ganske så simpel, og jeg leste den sågodt som helt selv.

Samfunnsøkonomien leste jeg også selv, men med litt hjelp av mor til formeler og lignende. Noen fag er det nok lønnsomt å følge undervisning i. Personlig ville jeg neppe taklet et naturfag som privatist. :p

Karaktermessig ble det "toppkarakter" i begge fagene nevnt.

Det er fult mulig å melde seg opp til eksamen uten å gå på kurs i regi av Bjørknes eller Sonans. Koster 300, muligens 310 per fag i gebyr, tredobbelt hvis du allerede har en karakter i faget. Husk at du bare kan melde deg opp to ganger i året, og da et halvt år før, ca.

I VKII kommer jeg personlig til å følge allmennfagene+bedøk på skolen min, så tar jeg etablererkunnskap(et fag fra salg og service, jævlig simpelt) og matte som privatist.

Men skal du lese fagene selv, så krever det litt egenkontroll liksom. Litt styring. Ikke at jeg skal påstå at jeg har det til en hver tid, men man bør prøve å sette seg ned en gang i uken. Selv har jeg ikke helt fått til det, og har jobbet heller noen netter i strekk. Heldigvis ikke rett før eksamenene. Men det har nå gått bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...