Bunghole Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Min boks begynner å dra på åra, og jeg trenger en ny en veldig snart. Skjermkortet støtter ikke full DX9 renderpath bl.a... Laptopen klarer å kjøre enkelte nye spill inntil den tryner pga temperatur. Noe jeg og sikkert flere andre reagerer på er dagens HW-priser. Det koster silkeskjorta for tiden! Liten vits å bli gjeldsslave for å være prøvekanin for all ny teknologi som har kommet. Venter heller 1/2 år til prisene og produktene stabiliserer seg. For 3 år siden holdt 25000 kr til å få et råskinn. I dag koster det nærmere 50000 for über-vare (Ekskl skjerm). Det ligger godt over budsjettnivået til en juniorkonsulent med husleie og en kjerre som er litt for glad i suppe. Det koster å være kar! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Har du behov for uber vare da? for 15000 skal du få det mer enn kraftig nok. Men vis du går inn for å få det dyrest mulig så greier en glatt å få en på opp på 50000++++ Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Prisene er nå ok nå, som sagt 15000,- holder til et brukbart råskinn. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 HW priser har vel bare blitt billigere og billigere. Men utvalget er større i dag. Det finnes sikkert flere dyre ting enn før. Men en gjennomsnitts PC er blitt vesentlig billigere i dag enn den var for 6 år siden. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hva skal den brukes til da?? Hardcore gameing? MSN? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hva er et råskinn ? Jeg synes ikke en burde ha FX prosessor fra AMD og SLI i pc'en for å kalle det en rå maskin. 7900GTX og x2 4800 er godt nok for min del. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg syntes faktisk HW prisene har gått jevnt og trutt nedover år etter år. Jeg vil påstå man får et skikkelig råskinn for 25k idag, faktisk mere råskinn enn man fikk for 3år siden. Som digitalplacebo sier er det også et mye større utvalg så det er fullt mulgi å bruke mye mere penger idag enn før. Det er masse design og dippedutter man kan få kjøpt til overpris. Kikker man litt rundt kan man får mye bra til en fornuftig pris. Men skal du være superüber og ha alt det dyreste så bruk gjerne 50k, men da syntes jeg ikke synd på deg heller Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det er jo ikke hardwareprisene som har tatt av, men tilbudet og ikke minst ekspansjonsmulighetene som har økt. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om man skal ha det vasseste av det vasseste så holder ikke 50k heller.. Men for den prisen fikk man en nesten (i mine øyne) ubrukelig laptop. Jeg er sikker på at du med 15k vil få et råskinn om du bruker litt tid på tweaking, og overklokking. Man vil alltid kunne bruke mer penger, og man vil alltid klare seg med litt mindre.. Prisene synes i alle fall jeg er helt kurante. Man får mer for pengene hver dag i denne verdenen, men selfølgelig vil hw-kravene fra software kreve mer og mer. Lenke til kommentar
Bunghole Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Riktig at "Average Joe"-maskinen er litt billigere, men toppmodellene har økt kraftig i pris. AMD FX og 7900gtx i SLi frister for å kjøre Oblivion på full guffe, men prisen er urealistisk. Kommer til å sette et budsjett på 33K (Inkl skjerm + vannkjøling). Noen som vet hvor man går tak i x2 4800 uten Mx lock? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er vel bedre å gå for opteron dual core vis en skal leke seg. Hva er MX lock? Lenke til kommentar
Bunghole Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Er vel bedre å gå for opteron dual core vis en skal leke seg. Hva er MX lock? 6160423[/snapback] Det er multiplier lock. FX-serien har ikke Mx-lock. Noe som gir gode muligheter for å jazze opp bussen. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Alle andre enn FX har lock oppover. Men alle eg har lekt meg med har det vert mulig å sette ned. Opteron DC er det bare kos å grise klokke. med en god cpu og et par kose minne brikker eller standard brikker med divider skal du nok komme høyt nok i ytelse. Det er ikkje den store forskjellen på FX og opteron Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) tok den billigeste opteron dc til en vennine. uten å røre noke anna en divider mot minne så la eg den på 2,5 opp fra 1.8.... Og dette med en Zalman kjøler på minimum og et 2x1gb standard 3200 brikker Endret 23. mai 2006 av meanbean Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ville ikke klaget på HW priser, Norge er faktisk et av de billigste stedene hvor man får tak i HW, samt med sabla gode kjøpsretter. Du får mye maskin for f.eks 10,000kr i Norge enn andre steder. Du trenger ikke en maskin til 50,000kr. Du får en GOD maskin til 25,000 MED skjerm. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Her er eit oppsett til 15900kr, dette uten skjerm og tastatur/mus http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...8B-CADA81017CB6 Med litt klokking, 270-280 fsb så holder den fint mot en FX-60 Med et kort til for å kjøre SLI kommer det det på 20500kr Endret 23. mai 2006 av meanbean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå