PelsJakob Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg satt og ryddet i noen mapper i gaar, da Windows plutselig sluttet aa vise enkelte ikoner. Det var bare helt hvitt der det skulle ha värt ikoner. Noen sekunder senere frös maskinen, för den saa gikk av. Da jeg startet opp igjen, ble det bare svart skjerm naar den skulle begynne aa laste Windows (det vil si at maskinen starter opp, men den stanser straks den skal laste Windows). Jeg installerte ny harddisk for noen dager siden, men man skulle ikke tro det hadde noe med saken aa gjöre, for jeg kjörer naa fra en Linux-distribusjon som kjörer direkte fra CD, og da faar jeg tilgang paa harddisken. Alle filer ligger der fortsatt. Harddisken kommer ogsaa opp i BIOS. Hva kan problemet väre her, eller i det minste: Hva kan jeg gjöre for aa finne ut hva problemet er? Redigert: Endret litt paa emnebeskrivelsen. Redigert2: Dersom det er relevant, har jeg noenlunde denne maskinvaren: Hovedkort: Abit NF7 Prosessor: AMD Athlon 2400+ 2 GHz Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM Minne: Crucial 256 + 256 + 512 MB Skjermkort: Sapphire Radeon 9500 Pro Redigert 3: Jeg la merke til at jeg likevel ikke har tilgang paa alt paa harddisken i Linux. Windows-mappen ser ut til aa väre helt tom. Jeg vet ikke om dette er fordi Linux ikke klarer aa lese filene eller om de er forsvunnet. Endret 23. mai 2006 av PelsJakob Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg ville tatt en backup av det du har behov for fra partisjonen med XP på, og så re-installert XP. Ut i fra hva du sier vet jeg ikke hva som er galt, men en re-installering kan fint løse problemet. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Takk for svar. Jeg gjorde som du sa og installerte Windows på nytt. Det tok bare noen timer før det samme skjedde igjen. Det er altså tydelig at det må være noe galt med maskinvaren. Noen tips? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hei! Jeg vil foreslå at du kjører diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Test harddisk og minne. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå