Gå til innhold

Digital dekoder, Canal + og Scaleo E

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har digital dekoder(Phillips) fra Canal+ gjennom ett lokalt kabel tv selskap.

Er det mulig å få koble dekoderen til en MC pc ? Håpte på bedre (digitalt) bilde

Jeg har en Scaleo E pc.

6160126[/snapback]

Hva har du av utganger på dekoderen ?

vet at scart kontaktene på scaleoèn skal støtte dekoder styring

Lenke til kommentar

Har selv dekoder fra kreatel med IPTV (a la Lyse). Har søkt etter muligheter for å utnytte en mc-pc med en slik dekoder. Problemet er jo at tv signalet ikke kommer direkte inn i pc'ens tv-kort for å styres derfra, men fra en set-top boks (dekoder) med signaler som enten sendes via scart (rgb) eller svideo.

Da det finnes lite løsninger med scart-inngang på pc, har jeg brukt svideo og USBUIRT til å styre boksen. Flere detaljer i denne tråden. Det gir et merkbart tap i bildekvalitet. En av få løsninger jeg har sett til scart inngang på pc er Sweetspot, men dette er en for dyr løsning til at jeg har vurdert å teste det ut.

Leste derfor med stor interesse at Scaleo E har i tillegg til scart utgang også scart inngang med loop through når pc er avslått slik at dekoder kan brukes uten å måtte koble om ledninger. Ser også at den har IR-blaster som kan styre en dekoder. Eneste minus er at Scaleo E er uforholdsmessig kostbar i forhold til å bygge selv.

Jeg er også svært interessert i brukererfaringer fra Scaleo E og dekoder. Vil for eksempel tro at en ikke kan se på en kanal og ta opp en annen samtidig. Lurer også på om noen har sett tilsvarende løsninger solgt løst som komponent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...