Gå til innhold

Ny topic: Tundra 1032X eller HP dv4326 til 9K?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lille forskjellen på harddisk bryr jeg meg lite om. Må ha ekstern uansett.

Noen som vet noe om hvor mye disse yter i forhold til hverandre i 3Dmark, CPUmark osv.

Har jeg forstått det riktig at på Acern så kan men ikke bytte skjermkort, men det kan man på Tundraen?

Lenke til kommentar
Den lille forskjellen på harddisk bryr jeg meg lite om. Må ha ekstern uansett.

Noen som vet noe om hvor mye disse yter i forhold til hverandre i 3Dmark, CPUmark osv.

Har jeg forstått det riktig at på Acern så kan men ikke bytte skjermkort, men det kan man på Tundraen?

6160565[/snapback]

Ville ikke satset på Acer'n om det skal spilles spill av nyere standard ;) Å bytte skjermkort på bærbar er det nesten bare å glemme. De fleste går det ikke an på. Som sagt over, så gruser tundraen acer'n. Du kan søke litt på forumet etter 3dmarks o.l. Mener at det skal være en tråd om tunra 1032x her en plass.

Lenke til kommentar

Tundra er utviklet og sikkert bygget av PSdata. De vet hva de driver med, så det er ikke noe å være redd for. Det er ikke en merkevare på linje med Acer, så derfor får du enda mer for pengene. Å sammenligne skjermkortene er som å sammenligne sand og vann, natt og dag, stein og bomull.

Ok, så nå at du har oppdatert tråden/linkene. Da ble det litt mer jevnt. Skal du jobbe med tung grafikk eller spille ville jeg gått for Tundraen. Designet, og også byggekvalitet har jeg hørt, er noe (les: en del) dårligere på Tundra. Ingen spesielle hotkeys og ganske grått og kjedelig. Slikt har HP plenty av. Bryr du deg ikke, og heller vil ha ytelsen så gå for Tundra. CPU, harddisk og skjermkort er fullstendig suverent i tundraen.

De veier omtrent det samme. Skjermkortene skal etter teoriene yte ca det samme, men mine erfaringer er fortsatt at Go6600 er en hel del bedre. I mitt tilfelle ville jeg her valgt HP'en med tanke på design og mitt planlagte bruksområde. Det skal også følge med en fjernkontroll med HPen som gjør at du slipper å starte PCen for å spille av musikk og filmer. En media center-finesse fra HP sin side. Dog ikke sikker på om det følger med på en slik "billigere" modell.

Jeg vet ikke om det er lov å linke til bruktmarked-annonser på forumet, men inntil jeg oppdaget Dell i6400 (som du også bør ta en titt på. Får fin PC for 9000,-) så vurderte jeg denne. Ikke noe spillmaskin, men supert på alt annet. Selv har jeg slått fra meg alt som minner om å kjøpe noe annet enn dobbelkjerne-CPU og satser derfor på en i6400 med følgende oppsett:

Intel Core Duo T2400 1.83 Ghz

Windows Media Center Ed. 2005 m/backup-CD

100GB S-ATA 5400rpm HDD

2048MB DDR2 RAM

ATI Radeon X1400 256MB TurboMemory

15.4" WSXGA UltraSharp 1680x1050 ++..

9-cellers batteri 80whr

DVD-RW 8x

LCD Snap-On deksel, Mediterranean Blue.

I overkant av 10.000 for denne pakken. Kutt ned litt på luksusen og du har en mye bedre PC, vil jeg påstå, enn disse HPene for bare en slant ekstra. Intel Core Duo er herskeren.

edit: Fjern OSet som følger med i6400, og du er nede på prisen til Tundraen, som nemlig er uten medfølgende OS. Go 6600 i 1032X er mye bedre enn X1400 i i6400, men i ren tallknusing og andre oppgaver enn spill så vil i6400 seire suverent.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

siden du velger maskin med skjermkort, vil jeg bare si at med tanke på ytelse er Go 6600 og X700 nesten identiske....

X1400 som han snakker om over er dårligere i ytelse men er nyere så derfor flere features.

men tundraen har jo ca 400mhz mere på prosessoren så velg den

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...