Gå til innhold

Brenne forskj videofiler på en dvd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke noe om dvd brenning..

Hvis man har f.eks noen mpg, avi (og wmv) videofiler, kan man brenne dem på samme plate og få den til å spille i en vanlig dvd-spiller? Evt hvordan gjør man det?

6160089[/snapback]

 

Dette er alt etter hvilke formater dvd spilleren din støtter. Men det ville ikke fungert i min dvd-spiller. Jeg bruker ett program som heter WIN.Avi eller no tror jeg. Der konverterer jeg foreksempel avi til VOB format. Og deretter brenner det på en dvd-plate med nero. Da vil den fungere i min dvd-spiller.

Lenke til kommentar

Skal du brenne videofiler over på ein vanleg DVD for visning på ein vanleg DVD-spelar, må filene konverterast til DVD-kompatibelt MPEG2 og setjast opp i eit spesielt filsystem (MPEG2-filene får då filetternamnet .vob).

 

Det er og mogleg å brenne filene på vanlege CDar, som VideoCD (VCD) eller SuperVCD, men begge desse formata har ein del dårlegare kvalitet enn DVD. VCD vert ofte samanlikna med eit litt dårleg VHS-opptak.

 

Om du ikkje treng fleire filer på same plate, er truleg WinAVI eit heilt greit alternativ, men sidan du skulle ha fleire filer på same plate er ikkje det godt nok. Har du den fulle Nero-pakka kan du bruke programmet som heiter Vision til å gjere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...