Bartekos Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Sitter nå å plundrer med et nytt oppsett til en datamaskin. Den forrige fungerer vel forsåvidt fint, men med lite kraft i minne, skjermkort og hovedkort er det vanskelig å oppdatere til noe som møter den nære fremtidens krav. Har satt opp et oppsett til nesten 15.000 kr, der inkludert vannkjøling, men uten kabinett og noen vifter ++ da jeg tror jeg skal lage dette fra bunnen av. (2nd try ;P) HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte (skal ikke bruke vifta men) Minne: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs HD: Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM Skjermkort: Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3, PCI-Express, DVI-I,Tv-Out, Retail (har meget liten peil på disse nye her) DVD: Sony DVD-brenner DWQ120AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) Tastatur: Logitech Media Keyboard Elite PS/2/USB, Retail Mus: Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2 Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF TCO-99 700:1, DVI-D, 2ms, 1280x1024 (Ikke aktuelt å bytte hvis det ikke er helt sært, har en lik fra før) Tror det meste skulle passe sammen, alle varene her fra Komplett.no til en samlet pris av 12.124 kr. I tillegg har jeg satt opp en vannkjølingsløsning, som jeg tror skal være ganske kraftig: Rad: AC Radiator, "airplex evo 240", m/nipler 545,00 ,- GPU: AC vannblokk, twinplex 349,00 ,- CPU: AC vannblokk, for CPU "cuplex pro" Pumpe: AC "aquastream" vannpumpe Tank: AC vanntank "aquatube" blå Div: AC brakett, for "aquatube", rustfr. stål AC LED kit for vanntanker, blå Slange: Kuriyama Slange 3/8" ID - 1/2" OD Samlet pris 2.787 kr fra microplex.no +++ kabinett osv. Hva synes dere, eventuelle modifikasjoner osv. Endret 23. mai 2006 av Bartekos Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Ville byttet Skjermkortet til ett 7900GT, og kanskje gått for X2 3800+/Opteron 165. Endret 23. mai 2006 av Daffa Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Skjermkortet ville jeg byttet til et 7900GT eller et X1800XT. Det vil kanskje utvide budsjettet ditt litt, men det vil utgjøre er signifikant forskjell i ytelse når du legger listen så høyt som du gjør. Om bruksområdet ditt inkluderer en del annen bruk enn ren gaming ville jeg også vurdert en X2 3800+, dobbelkjerne. Dette er det mest fremtidsrettede, og vil holde mye lenger hva gjelder ytelse ettersom de fleste spill etterhvert kommer mer optimalisert for dobbelkjerne-cpu. Dog må du da handle et annet sted enn komplett, som ikke har disse inne. Når det gjelder vannblokkene ville jeg kikket litt på Swiftec sine blokker, henholdsvis Apogee og SWC60(skjemkortblokken som "matcher" apogee. Salabra bruker denne på et X1800XT med gode OC resultater) Synes oppsettet ser meget bra ut, men legg det inn i en handlevogn i prisguiden, og se om det er penger å spare. Da vil du også få en del andre valgmuligheter, eksempelvis hva gjelder cpu. Lenke til kommentar
Bartekos Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Takk for svar hittil Har også enkeltmannsforetak, og som dere sier skal den også brukes til jobb ja. Noen som vet om det er noe å spare å ta dette på foretaket? My Webpage Dette skjermkortet jeg endrer til da isåfall. De oppimot 5k var litt for dyre imo. Endret 23. mai 2006 av Bartekos Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Takk for svar hittil Har også enkeltmannsforetak, og som dere sier skal den også brukes til jobb ja. Noen som vet om det er noe å spare å ta dette på foretaket? 6161571[/snapback] om du er mva-pliktig så kan du jo trekke fra momsen.. og når du tar dette gjennom ditt foretak så vil du redusere skatten da dette trekkes på bruttolønn i praksis.. men husk at om du fra før ikke har transaksjoner i foretaket så er det billigere å la være da du plutselig må regynne med regnskap osv.. om du enda ikke er mva pliktig (mva oppgave leveres inn hver 1, 2, 3 eller 6 mnd for eks) så får du heller ikke trekke av mva.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå