DaEarl Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Min handlevogn Er her veldig usikker på hovedkort. Som dere ser har jeg satt opp to. Hvis dere anbefaler msi kortet kommer jeg til og bytte til msi utgaven av skjermkortet også. Hvis asus så beholder jeg det som står der. Er også veldig usikker på om rammen er noe bra. cl5 er vel ikke best... Gikk for en 4000 cpu fordi den har mere cache og jeg kan jo bare klokke den opp til 4200 psu hvis noen har et rimeligere men fremdeles støysvakt alternativ her så blir jeg veldig glad. Ris ros og råd taes imot med stor takk. edit: kan dette være et godt ram alternativ? https://prisguiden.no/product.php?product_id=39798 edit: Pc skal brukes i hovedsak til programering i vs2005 og noe video/foto redigering... Skal også kunne spille nye spill. Men trenger ikke den helt råeste oppløsningen på de nyeste spilla hele tiden... Endret 23. mai 2006 av DaEarl Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 kan godt kjøpe msi mer porter og bedre chipsett 540 asus m-atx har vel430? du kan også kjøpe 800mhz ram istedenfor 533/667 evt kjøp en kjøler heatpipe kobber siden du går for single skjermkort så er det nødvendig å betale seg ihjel for en psu. kabler 200-300kr utenom. Lenke til kommentar
DaEarl Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Grunnen til at jeg går for singel skjermkort og mye mer prosessor er fordi maskinen i hovedsak skal brukes til programering(vs 2005) og video foto redigering. Men vil også ha muligheten til å spille nye spill når de kommer. Har sett meg ut drømmefall og oblivion blant annet. En annen ting. Kan det være en fordel og betale det ekstra det koster for et sli kort og så eventuelt dytte på et skjermkort til senere hvis det skulle bli nødvendig. Eller lønner det seg da og heller oppgradere det skjermkortet man har når den tid kommer.... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Hittil har det alltid lønnt seg å bytte skjermkort fremfor å kjøpe et skjermkort nr 2. Hvis du ikke skal ha pc'n nå hadde jeg ventet til juli/august og kjøpt en conroe... Du har forresten valgt sodimm, ikke vanlig ram Endret 23. mai 2006 av blackbrrd Lenke til kommentar
DaEarl Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Hittil har det alltid lønnt seg å bytte skjermkort fremfor å kjøpe et skjermkort nr 2. Hvis du ikke skal ha pc'n nå hadde jeg ventet til juli/august og kjøpt en conroe... Du har forresten valgt sodimm, ikke vanlig ram 6160702[/snapback] Hva er froskjellen på det? Har ikke så mye peiling på ram jeg. Hadde tenkt og vente på conroe men så har jeg lest flere steder at conroe blir utsatt. har ikke lyst til å vente meg ihjel... Takk for svar btw Endret 23. mai 2006 av DaEarl Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 jeg tror sodimm er for bærebare. Epz. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hittil har det alltid lønnt seg å bytte skjermkort fremfor å kjøpe et skjermkort nr 2. Hvis du ikke skal ha pc'n nå hadde jeg ventet til juli/august og kjøpt en conroe... Du har forresten valgt sodimm, ikke vanlig ram 6160702[/snapback] Hva er froskjellen på det? Har ikke så mye peiling på ram jeg. Hadde tenkt og vente på conroe men så har jeg lest flere steder at conroe blir utsatt. har ikke lyst til å vente meg ihjel... Takk for svar btw 6160761[/snapback] Sodimm er for bærbare ja. Sodimm har også en helt annen "sokkel" så de kan ikke brukes i stasjonære PCer. Hvis du vil ha PC nå, kjøper du PC nå. Og vente i evigheter på noe nytt blir kjedelig i lengden. Det kommer bestandig noe nytt. Men samtidig sier folk som har peiling at conroe blir så bra at det er verdt og vente på så jeg vet ikke helt jeg... Lenke til kommentar
DaEarl Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Takk for tipset med sodim ram. har byttet ram nå. Den ble dyr... Kan eventuelt bruke det ocz alternativet jeg har der oppe da... Lurer faktisk på om conroe er verdt og vente på jeg også. Men jeg tror det kan bli lang venting... Først utsettelse så tomme lager for alle skal ha det osv.... Arg I want it black or white. Da er alt så mye enklere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå