hobgoblin Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 hey veggiss, pass some of that good stuff Lenke til kommentar
warpig Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) DM er en reklameavis som kommer i posten, og i Elkjøps tilfelle kommer den hver uke(lørdag). Ingen selgere skal fly bananas av pruting, men dersom du for eksempel prøver å prute på tapsprodukter forstår jeg at selgere ikke ønsker å redusere prisen ytterligere. Dette bør selvsagt foregår i en høflig tone fra begge parter. 6255606[/snapback] Ja, her er jeg enig. Men som jeg ville frem tIl i førsteinnlegget mitt i denne tråden, du skal ha muligheten til å benytte deg av pruting, om det funker eller faktisk er mulig for selger å innvilge er en helt annen sak. Når det gjelder høflig toneleie så er det selvsagt en klar og tydelig fordel for begge parter, kunden oppnår kun at at selgeren blir sur viss han ikke bruker det, eller at selgeren oppnår surt humør hos kunden. hva så om vi tjener mye? forventer du å gå inn i en forretning å kjøpe varer som butikken ikke har fortjeneste på? 6257008[/snapback] Så du på sammenhengen det var skrevet i? Viss du hadde sett det så ville du skjønnt at jeg kun argumenterte for at kunden skal ha en mulighet til å prute, men han skal absolutt ikke ha et krav om å bli hørt. Wildbill på en annen side, argumenterte for sitt syn som innebar det å kalle kunder som prøvde seg med pruting var det verste som finnes, han brukte han et billig poeng om at elektrobransjen ikke tjener så mye som kundene kanskje tror. Så da spør jeg hvorfor kunden skulle stoppe å prute kun med bakgrunn i en informasjon de mest sannsynlig ikke visste om? Endret 7. juni 2006 av warpig Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Kjøpte min telefon med 12mnd djuice magnum til 2300,-. Var innom Expert igår og der kosta den 3199,- (med samme abb) ! 6159972[/snapback] Vi Har denne til 2199 på vår butikk, og det er en Expert Bonus butikk... Så den prisen du har sett på din lokale expert butikk må ha vært en telefon som var ulåst. 6251871[/snapback] Mulig det, men så har det jo også gått én måned siden jeg kjøpte den Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Viss du hadde sett det så ville du skjønnt at jeg kun argumenterte for at kunden skal ha en mulighet til å prute, men han skal absolutt ikke ha et krav om å bli hørt. Wildbill på en annen side, argumenterte for sitt syn som innebar det å kalle kunder som prøvde seg med pruting var det verste som finnes, han brukte han et billig poeng om at elektrobransjen ikke tjener så mye som kundene kanskje tror.Så da spør jeg hvorfor kunden skulle stoppe å prute kun med bakgrunn i en informasjon de mest sannsynlig ikke visste om? 6259223[/snapback] Jeg er enig i at kunden må få mulgihet til å prute. Men det er ikke alle som tar et nei like fint. Har vært borti kunder som blir veldig irritert og frekk når de får avslag på pruting, og det er en oppførsel som jeg ikke liker. Er også kunder som slutter å gi seg, gjerne noen med bakgrunn fra andre land der pruting er mer vanlig. Hvis de står og ser på en vare og spør hva den koster, så svarer jeg først det som står på prislappen rett ved siden av. Så fortsetter de til neste vare, osv, og på hver vare er det tydelig merket med pris. Da blir jeg irritert. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 DM er en reklameavis som kommer i posten, og i Elkjøps tilfelle kommer den hver uke(lørdag). Ingen selgere skal fly bananas av pruting, men dersom du for eksempel prøver å prute på tapsprodukter forstår jeg at selgere ikke ønsker å redusere prisen ytterligere. Dette bør selvsagt foregår i en høflig tone fra begge parter. 6255606[/snapback] Ja, her er jeg enig. Men som jeg ville frem tIl i førsteinnlegget mitt i denne tråden, du skal ha muligheten til å benytte deg av pruting, om det funker eller faktisk er mulig for selger å innvilge er en helt annen sak. Når det gjelder høflig toneleie så er det selvsagt en klar og tydelig fordel for begge parter, kunden oppnår kun at at selgeren blir sur viss han ikke bruker det, eller at selgeren oppnår surt humør hos kunden. hva så om vi tjener mye? forventer du å gå inn i en forretning å kjøpe varer som butikken ikke har fortjeneste på? 6257008[/snapback] Så du på sammenhengen det var skrevet i? Viss du hadde sett det så ville du skjønnt at jeg kun argumenterte for at kunden skal ha en mulighet til å prute, men han skal absolutt ikke ha et krav om å bli hørt. Wildbill på en annen side, argumenterte for sitt syn som innebar det å kalle kunder som prøvde seg med pruting var det verste som finnes, han brukte han et billig poeng om at elektrobransjen ikke tjener så mye som kundene kanskje tror. Så da spør jeg hvorfor kunden skulle stoppe å prute kun med bakgrunn i en informasjon de mest sannsynlig ikke visste om? 6259223[/snapback] kan jo ikke diskutere skikkelig på internett uten å ta sitater ut av sammenheng, det vet vel du også er helt enig med deg, kundene kan prute så mye de vil. er de hyggelige så kanskje de får napp hos meg også, er de frekke og begynner å sette krav (jeg kjøper den tven hvis jeg får et kjøleskap på kjøpet osv) så er det null å hente hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Dessuten er etter min mening elkjøp utrolige til å ta seg betalt for tillegstjenester. Har ikke noe konkret eksempel med telefon, men en kar som skulle kjøpe PC kom innom oss her om dagen, med et tilbud han hadde fått fra elkjøp. PCen kosta ca. 8200, jeg viste han en tilsvarende PC hos oss som kostet 7999,- Etter å ha tittet litt videre på lappen, så jeg at mannen, hvis han skulle ha 3 års service etc, måtte betalt over 10000,-! Dette er en avtale man får med hos oss. Altså en prisforskjell på over 2000,- Ikke det at dette har med telefoner å gjøre, men priser er til for å sammenliknes 6242244[/snapback] Dette er ikke korrekt. Dette er faktisk veldig veldig feil! InfoCare serviceavtale har ingenting med hva Elkjøps serviceavtale består i. InfoCare er en serviceavtale som dekker deg dersom du får hardwareproblemer med pcen du har kjøpt. Dvs at om hovedkortet ryker, så kommer de og henter maskina, og fikser den gratis. Mao gjør de sånn ca det samme som reklamasjonsretten allerede dekker - som alle butikker er pliktige å følge. På stasjonære pcer er det 5 års reklamasjonsrett, på bærbare er det litt mer tvil rundt fakta, men det er ihvertfall 2. Så over til elkjøps serviceavtale. En SOFTWARE-basert serviceavtale. Den innebærer at du får maskinen din ferdig satt opp av oss, vi innstallerer sikkerhetsoppdateringer, innstallerer det trådløse nettverksutstyret du kjøper med pcen, installerer antivirus og brannmur og alt du ønsker. Så får du, om du ønsker, 1, 2 eller 3 år med fri service. Dvs at om du får virus på pcen din, spywareinfeksjoner eller at windows krasjer eller blir tregt, så reparerer vi dette gratis hos oss, som regel innen 24 timer. Softwarefeil som dette dekkes ikke av normal produktgaranti, ikke av forbrukerkjøpsloven og ikke av InfoCare og expert sin service og support. Derfor koster den det den gjør - men i det lange løp for en bruker som ikke har så mye greie på data, så er det absolutt noe jeg vil anbefale å kjøpe med en pc. Elkjøps serviceavtale dekker et helt klart mer nødvendig område enn expert sin. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tull. Det er er de store elkjedene som Elkjøp som annonserer lokkevarer som de aldri har, eller aldri kan tjene penger på - som sliter med dette "problemet". De MÅ drive aktivt mersalg for ikke å tape penger. Hvis de bare kunne slutte å annonsere varer som de taper på, hadde problemet blitt borte. Det burde være en lov mot dette. Jeg har ikke tall på hvor ofte noen sier "jammen den er billigere på elkjøp" og jeg kan svare "ja, men har de varen?" Svaret er alltid nei. -snubbel 6243524[/snapback] Svaret er ofte ja . De kundene som finner varen på lager, de går ikke videre til en annen butikk vet du. Elkjøps Annonsegaranti sikrer også at butikker SKAL ha varen på lager. De får ikke lov til annet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting" Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker... -TJ- 6245522[/snapback] Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... Eksempler som minnebrikke til over 1.000 kr når andre har den til 500 kr og slik er fakta ja... før så var prisene så høye, prisen der jeg jobber falt faktisk 400 kr når vi fikk den inn til ny pris... 6245816[/snapback] Elkjøp satser på å være en Menybutikk (best utvalg og størst butikker) men med rema-1000priser. Elendig sammenligning . Elprice - DET er rema1000. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting" Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker... -TJ- 6245522[/snapback] Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... Eksempler som minnebrikke til over 1.000 kr når andre har den til 500 kr og slik er fakta ja... før så var prisene så høye, prisen der jeg jobber falt faktisk 400 kr når vi fikk den inn til ny pris... 6245816[/snapback] Elkjøp satser på å være en Menybutikk (best utvalg og størst butikker) men med rema-1000priser. Elendig sammenligning . Elprice - DET er rema1000. 6296104[/snapback] Mente ikke å kalle det Rema 1000 for det er det andre som er ja... Kan vel ganske enkelt si at ingen av kjedene er så billig forbrukerne vil? De vil jo ha nettpriser, men det skal være butikk der testing og slikt er såklart inkludert... Har dere sett den reklamen på tv forresten? Han svensken som sier: Selvom du er den første kunden i butikken den første dagen i kampanjen betyr ikke det at vi har produktet... Nei, det du skal ha er denne.... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Dessuten er etter min mening elkjøp utrolige til å ta seg betalt for tillegstjenester. Har ikke noe konkret eksempel med telefon, men en kar som skulle kjøpe PC kom innom oss her om dagen, med et tilbud han hadde fått fra elkjøp. PCen kosta ca. 8200, jeg viste han en tilsvarende PC hos oss som kostet 7999,- Etter å ha tittet litt videre på lappen, så jeg at mannen, hvis han skulle ha 3 års service etc, måtte betalt over 10000,-! Dette er en avtale man får med hos oss. Altså en prisforskjell på over 2000,- Ikke det at dette har med telefoner å gjøre, men priser er til for å sammenliknes 6242244[/snapback] Dette er ikke korrekt. Dette er faktisk veldig veldig feil! InfoCare serviceavtale har ingenting med hva Elkjøps serviceavtale består i. InfoCare er en serviceavtale som dekker deg dersom du får hardwareproblemer med pcen du har kjøpt. Dvs at om hovedkortet ryker, så kommer de og henter maskina, og fikser den gratis. Mao gjør de sånn ca det samme som reklamasjonsretten allerede dekker - som alle butikker er pliktige å følge. På stasjonære pcer er det 5 års reklamasjonsrett, på bærbare er det litt mer tvil rundt fakta, men det er ihvertfall 2. Så over til elkjøps serviceavtale. En SOFTWARE-basert serviceavtale. Den innebærer at du får maskinen din ferdig satt opp av oss, vi innstallerer sikkerhetsoppdateringer, innstallerer det trådløse nettverksutstyret du kjøper med pcen, installerer antivirus og brannmur og alt du ønsker. Så får du, om du ønsker, 1, 2 eller 3 år med fri service. Dvs at om du får virus på pcen din, spywareinfeksjoner eller at windows krasjer eller blir tregt, så reparerer vi dette gratis hos oss, som regel innen 24 timer. Softwarefeil som dette dekkes ikke av normal produktgaranti, ikke av forbrukerkjøpsloven og ikke av InfoCare og expert sin service og support. Derfor koster den det den gjør - men i det lange løp for en bruker som ikke har så mye greie på data, så er det absolutt noe jeg vil anbefale å kjøpe med en pc. Elkjøps serviceavtale dekker et helt klart mer nødvendig område enn expert sin. 6295982[/snapback] InfoCare har vel en support-tjeneste der man får telefonsupport hvis jeg ikke husker helt feil..? Klart, er en forskjell fra å ta PCen inn i butikken, men et av poengene mine var jo at denne PCen kostet mer uten noen som helst service fra elkjøp enn hos expert. Dessuten, dette med å sette opp PCen, og rense de for virus gjør vi ofte gratis hos oss; dette jeg egentlig vil poengtere, at elkjøp tar seg betalt for slike tillegstjenester! (Nå skal det sies at vi ikke er verdens største butikk heller da ) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 De gir brukerstøtte på hardware over telefon, ikke software (sjekket akkurat ). Det er flott av butikken deres at dere gjør slikt gratis - men dette er som du selv egentlig sier en av unntakene i norge, svært få butikker gjør slikt gratis, og ingen unntatt elkjøp tilbyr en slik softwareserviceavtale. Fordelen med en slik avtale er at kunden har RETT til hjelp. Dere er kanskje snille, men når kunden kommer for 10'e gang fordi ungen i huset har surfet porr og fått virus på pcen, så blir dere kanskje litt lei av den frivillige hjelpen dere gir . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting" Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker... -TJ- 6245522[/snapback] Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... Eksempler som minnebrikke til over 1.000 kr når andre har den til 500 kr og slik er fakta ja... før så var prisene så høye, prisen der jeg jobber falt faktisk 400 kr når vi fikk den inn til ny pris... 6245816[/snapback] Elkjøp satser på å være en Menybutikk (best utvalg og størst butikker) men med rema-1000priser. Elendig sammenligning . Elprice - DET er rema1000. 6296104[/snapback] Mente ikke å kalle det Rema 1000 for det er det andre som er ja... Kan vel ganske enkelt si at ingen av kjedene er så billig forbrukerne vil? De vil jo ha nettpriser, men det skal være butikk der testing og slikt er såklart inkludert... Har dere sett den reklamen på tv forresten? Han svensken som sier: Selvom du er den første kunden i butikken den første dagen i kampanjen betyr ikke det at vi har produktet... Nei, det du skal ha er denne.... 6296155[/snapback] Euronics? Samme fyren som anbefaler en svær j*vel av en laptop med 17" skjerm til en som "er så mye ute og reiser rundt i norge"? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) EDIT: Noen bruker kontoen min her ja ... Endret 20. juni 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Isbilen: Og hvem solgte konsollen x360 til noen hundrelapper ekstra så man ikke tapte penger og allikevel ble tomme? Problemet med noen tapsvarer i annonsene er nok der for alle kjeder... de må jo trossalt lokke kundene inn i butikken og fra kunden har kommet inn er det selgerens oppgave å prøve og selge noe som er bedre; ikke bare noe man tjener penger på. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Se ovenfor. Det er noen her som ikke skifter bruker før de poster. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting" Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker... -TJ- 6245522[/snapback] Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... Eksempler som minnebrikke til over 1.000 kr når andre har den til 500 kr og slik er fakta ja... før så var prisene så høye, prisen der jeg jobber falt faktisk 400 kr når vi fikk den inn til ny pris... 6245816[/snapback] Elkjøp satser på å være en Menybutikk (best utvalg og størst butikker) men med rema-1000priser. Elendig sammenligning . Elprice - DET er rema1000. 6296104[/snapback] Mente ikke å kalle det Rema 1000 for det er det andre som er ja... Kan vel ganske enkelt si at ingen av kjedene er så billig forbrukerne vil? De vil jo ha nettpriser, men det skal være butikk der testing og slikt er såklart inkludert... Har dere sett den reklamen på tv forresten? Han svensken som sier: Selvom du er den første kunden i butikken den første dagen i kampanjen betyr ikke det at vi har produktet... Nei, det du skal ha er denne.... 6296155[/snapback] Euronics? Samme fyren som anbefaler en svær j*vel av en laptop med 17" skjerm til en som "er så mye ute og reiser rundt i norge"? 6296481[/snapback] er vel netonnet sin reklame tror jeg. tar folks oppfatning av de store elektrokjedene på kornet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ser det begynner å bli endel expertansatte her i tråden, og undrer meg litt over et argument som går igjen:"Jammen, vi skal jo ikke være den billigste butikken...vi har andre ting" Da føler jeg nesten diskusjonen er over da...Flertallet er enig i at Expert er dyrere enn de andre elektrokjedene, men mener de holder liv i seg på grunn av kunder som er villig til å betale ekstra cash for å få en service og rådgivning som, etter deres påstand, overgår alt du får i andre butikker... -TJ- 6245522[/snapback] Ja... er vel ingen tvil om at Elkjøp satser på lave priser, mens Expert setter andre verdier høyere? Samme gjelder jo Rema 1000 og Meny... Eksempler som minnebrikke til over 1.000 kr når andre har den til 500 kr og slik er fakta ja... før så var prisene så høye, prisen der jeg jobber falt faktisk 400 kr når vi fikk den inn til ny pris... 6245816[/snapback] Elkjøp satser på å være en Menybutikk (best utvalg og størst butikker) men med rema-1000priser. Elendig sammenligning . Elprice - DET er rema1000. 6296104[/snapback] Mente ikke å kalle det Rema 1000 for det er det andre som er ja... Kan vel ganske enkelt si at ingen av kjedene er så billig forbrukerne vil? De vil jo ha nettpriser, men det skal være butikk der testing og slikt er såklart inkludert... Har dere sett den reklamen på tv forresten? Han svensken som sier: Selvom du er den første kunden i butikken den første dagen i kampanjen betyr ikke det at vi har produktet... Nei, det du skal ha er denne.... 6296155[/snapback] Euronics? Samme fyren som anbefaler en svær j*vel av en laptop med 17" skjerm til en som "er så mye ute og reiser rundt i norge"? 6296481[/snapback] er vel netonnet sin reklame tror jeg. tar folks oppfatning av de store elektrokjedene på kornet 6354445[/snapback] Ja... mener det var det. De fleste som annonserer ting og ikke har ting inne er sjelden butikkens skyld, men desverre kjeden sentralt som lager dm'ene mange uker/måneder i forveien og leverandøren kan da plutselig ikke levere produktet allikevel og der sitter man igjen med fortvilelse hos kunder og selgere... er ikke bra, men i de fleste tilfeller har man jo noe liknende man kan da ha som erstatter i omtrent samme prisklasse. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kjøpte akkurat Sony Ericsson K800i på Elkjøps nettbutikk til ca 3650 kr INKL.mva og frakt uten binding. Tidligere på dagen var jeg innom Elkjøp Storo og der kostet samme telefonen uten binding 5000 kroner! En grei måte å få folk til å kjøpe subsidierte telefoner det... bare å sette prisen på ulåst mobil så høyt at folk skygger unna.... Mine erfaringer gjennom mange år er at ulåste mobiler kjøper man billigst på nett! Har aldri opplevd at fysisk butikk er rimeligere enn nettbutikk på ulåste mobiler. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kjøpte akkurat Sony Ericsson K800i på Elkjøps nettbutikk til ca 3650 kr INKL.mva og frakt uten binding. Tidligere på dagen var jeg innom Elkjøp Storo og der kostet samme telefonen uten binding 5000 kroner! En grei måte å få folk til å kjøpe subsidierte telefoner det... bare å sette prisen på ulåst mobil så høyt at folk skygger unna.... Mine erfaringer gjennom mange år er at ulåste mobiler kjøper man billigst på nett! Har aldri opplevd at fysisk butikk er rimeligere enn nettbutikk på ulåste mobiler. 6450026[/snapback] Eller at disse fysiske butikkene kjøper inn færre av disse ulåste telefonene, som gir dårligere pris i forhold til nettbutikker som i hovedsak bare kjøper ulåste telefoner Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Også må man ikke glemme kostnadsnivået rundt drift av vanlige butikker i forhold til drift av nettbutikker - samt at elkjøp.no for øyeblikket har en rimelig lav pris tilogmed i forhold til andre nettbutikker på denne modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå