Daffa Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Som topicen sier så har jeg planer om å kjøpe POV 7900GT, altså ukens tilbud hos Netshop. Er dette kortet bra? Skal overklokkes, så lurer på om noen har noen synspunkter på hvor bra kortet klokker? Skal jeg kjøpe Zalman VF700 til den, eller skal jeg bestille VF900 fra en annen butikk? Vet at det er vanskelig å si hvor mye ett kort klokker, og at det er forskjellig hvor mye kortene klokker, men ca? 450/1320 orginalt, tenkte på å få den på en 550+/1500+ med voltmod.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg har kortet selv og det er klokket 563/1666 MHz med stock kjøler. Kortet er _ikke_ voltmoddet så jeg tviler på at du trenger å gjøre det for å få det opp i 500/1500. Det rare med kortet er at noen dager kunne jeg ikke klokke det en eneste MHz mens andre dager/tidspunkt var det bare å skru det opp på maks. Kjører de nevnte frekvensene stabilt nå. Får inntrykket av at XFX kort klokker vesentlig bedre, men så er jo kortet fra POV langt billigere. Endret 24. mai 2006 av lovehater Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Ok. Hva med Zalman VF700-CU.. Den passer? Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Ja, VF700-Cu passer selv om Zalman VF900-Cu er den eneste kompatible til 7900-serien i følge prisguiden. Ta en titt i denne tråden, om du ikke har lest i den før. Jeg er ikke så kresen på bråk og mener at støynivået fra den originale kjølerem er helt akseptabelt, men det kunne med fordel ha vært lavere. I skrivende stund er temperaturen på kjernen 44 *C med 563/1666. Før hadde jeg svært uregelmessige problemer med at skjermen begynte å blinke under selve overklokkingsprosessen, eller når jeg åpnet Opera rett etter å ha spilt men dette har ikke skjedd på lenge nå, faktisk ikke etter at jeg har klokket det. Problemet oppsto også under 3dmark06, hele testet gikk glatt men skjermen begynte å blinke når jeg fikk resultatene, i overkant av 4000 poeng. Nå scorer jeg over 5300. Denne blinkingen er visstnok forårsaket av varme "IC brikker" som kan kjøles ned med kjøleribber. Etter det jeg har lest er det et velkjent problem med 7900GT kortene, men ettersom dette ikke har inntruffet på lenge hos meg tror jeg ikke at det er noe å bry seg med i første om gang når det gjelder kjøling. POV kortet har også god bundle; Splinter Cell: Pandora Tomorrow og BIA: Road to Hill 30 følger med. Endret 24. mai 2006 av lovehater Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Da er kortet kjøpt og betalt! Bestilte med en Zalman VF700-CU. Har en Zalman VF700-CU liggende fra før, men tenkte jeg kunne bruke kjøleribbene til den, for å kjøle ned icene.. Ps! Kommer og tar deg hvis jeg ikke klarer mer enn 563/1666 ! Hehe Bare jeg klarer over 4500 i 3dmark06 er jeg fornøyd. Der stoppet mitt 7800GT Endret 24. mai 2006 av Daffa Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg har forresten klokket minne og kjerne vesentlig høyere med PowerStrip, driver på å tester stabiliteten nå. 3dmark06 resultatene varierer mellom 4500 og 5300, aner ikke hvorfor så store differanser. OT, men får man lavere score hvis det oppstår artifacts under testen? Endret 24. mai 2006 av lovehater Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Får ikke lavere score nei Iallefall ikke jeg.. Hadde 4400 poeng med mitt 7800GT @ 499/1206 (Max overklokk, klarte ikke 500/1206 eller 499/1207).. Men så satte jeg Delta til +40, og klokket til 475/1206 (altså 515/1206), aldri sett mer artifacts, men den klarte testen.. 4560:P Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg får så store forskjeller. Kan det ha noe med at jeg har lekt meg litt med CPU? Er forøvrig en X2 3800+, 2,4 GHz på det høyeste. Har prøvd å slå av alle unødvendige prosesser i bakgrunnen. *kjører 3dmark06* Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Er cpuen stabil da? Du må ta screenshot av alle de forskjellige resultatene, så sammenligner du hva det er du scorer mindre på.. Prøv å kjør 3 tester etter hverandre med samme konfigurasjoner, så ser du om det er store spring.. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg prøvde å kjøre kortet på 575/1700 og fikk 4936 3dMarks, men når resultatene kom opp, endte det hele i store menger artifacts og blinking som førte til at jeg måtte starte maskinen på nytt. Skal klokke kortet ned nå, men da må jeg også finne ut hva som forårsaker artifactsene, for høye frekvenserpå kjerne eller på minne. Det som overrasker meg er at artifacts kommer først/oftest på skrivebordet. Jeg har prøvd å spille CoD2 på 575/1700 og det fungerer meget bra, så selv om artifacts kommer i 3dMark er det mulig å kjøre slike frekvenser til "vanlig bruk". Lenke til kommentar
rringset Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Slo til på et POV 7900GT via det tilbudet hos netshop jeg også. Skal hive vannkjøling på kortet. Da får jeg kjølt minnet også =) Kan komme tilbake her med litt klokkeresultater så snart jeg får skrudd sammen maskina nå på torsdag. Noen som har prøvd å voltmode et POV7900? Hvor mye sånn ca vil det være å hente på det? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Slo til på et POV 7900GT via det tilbudet hos netshop jeg også. Skal hive vannkjøling på kortet. Da får jeg kjølt minnet også =) Kan komme tilbake her med litt klokkeresultater så snart jeg får skrudd sammen maskina nå på torsdag. Noen som har prøvd å voltmode et POV7900? Hvor mye sånn ca vil det være å hente på det? 6243748[/snapback] du må kjøle "ic" sort plast bestill heatsink 1x1cm så du kan teipe fast. har 1.4volt 700mhz spiller bf2/fear alt på fullt, da mener jeg høyeste oppløsning, skygge, lys, aa, etc så det går så det suser, tror nok 250mhz til hjelper her. Lenke til kommentar
rringset Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Okei. Bare for å si det først er jeg ikke den i verden som har mest peiling på overklokking av skjermkort, men slik jeg ser det klokker mitt POV 7900GT helt kanonbra!? kortet ligger jo orginalt på 450/1320. kjører: core: 582 minne: 1876 (double data rate) Og det verste er at det er dønn stabilt uten noen form for artifacts verken i 3dmark06 eller i spill! Har _ikke_ voltmodda kortet. Det eneste som hindrer meg fra å klokke det enda høyere er at programmet jeg bruker (RivaTuner) sier at driveren ikke vil det. Den slår seg litt vrang når jeg velger "test". Med andre ord tror jeg enda det er litt å gå på her! Noen som aner hvordan jeg kan få pusha det enda litt til? Noen andre program som gjør jobben bedre? Tror at litt av grunnen til at det klokker så bra er vannkjølinga. Kjøleblokka jeg bruker kjøler minnemodulene også. Med overnevnte overklokk resulterer det i 5488 poeng i 3dmark06. Er jeg helt på jordet her, eller klokker dette kortet faktisk veldig bra? Takknemlig for all tilbakemelding og hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå