mintman Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Har satt opp en ftp filserver hjemme med WinXP og Serv-U software. Men hele tiden så blir han som laster ned disconnected med denne feilmeldingen i Serv-U programmet: Error sending file e:\........ aborting........client closed data connection. Har dette noe å si med oppsettet i Serv-u eller FTP programmet som nedlaster bruker (CuteFTP). Noen som vet en måte jeg kan fikse det på? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Sitter du evt. kompisen din bak en brannmur/bredbåndsrouter? FTP er en gammel protokoll som trenger hjelp av en en del nat'ing og portspesifiseringer/ftp-proxy for å fungere bak en brannmur. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg har kjørt portforward på port 20 og 21, noe mer enn det vet jeg ikke. Men jeg tror det er CuteFTP programvaren som ødela. For han har nå forsøkt å kjøre med SecureFX som FTP software og ingen problemer i det hele tatt. Virker som CuteFTP kjører en del kommandoer mot FTP serveren som den ikke takler. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Antakeligvis var cuteftp satt opp til å bruke passive ftp, mens securefx har active som default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå