l1ght Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jaggu, jeg er litt ny på overklokkings området. Jeg har en AMD x2 3800+(2,0 ghz) som er klokket til 2,44 ghz. Den står på 10x multiplier, og 244 FSB. Men jeg vet ikke om jeg skal øke volten på den? (Jeg kjører 1,34v, noe som kanskje er litt lavt?) Jeg kjører Prime95, og da får jeg 55-57(Står stødig på 57 nå) grader på prosessoren. (Kjører to programmer, en for hver kjerne) Den står jo på 35-38 idle, så jeg lurer litt på om jeg skal rett og slett klokke ned eller om jeg skal ha det sånn, men at jeg øker volten. (Om man øker volten vil vel temp'en øke også?) Jeg er utrolig usikker, og jeg trenger hjelp >_< Tusen takk, -Erlend (Unnskyld, feil sted, skulle på overklokking :>) Endret 22. mai 2006 av l1ght Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Nå vet jeg ikke hva som er riktig temp da det kan variere fra HK til HK hva man faktisk får opp som verdi på temp. På mitt HK ble min x2 3800+ ustabil når det begynte närme seg 60 grader, normal temp som jeg fikk på den og zalman cu7700 var idle 37-38 og load rundt 50 grader. Om du öker spenningen öker varmen som utvikles, men du kan klokke höyere og samtidig få stabil cpu. Om din cpu er stabil på der settingene du har er det ingen poeng i kjöre på mere spenning - min x2 er dårlig til overklokke så jeg fikk på cu7700 bare 2.36 GHz og stabil(1.45v). Nå på vannkjöling ligger den på 2.5GHz stabil men med 1.52 volt. Lenke til kommentar
Bols Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om din cpu er stabil på der settingene du har er det ingen poeng i kjöre på mere spenning - min x2 er dårlig til overklokke så jeg fikk på cu7700 bare 2.36 GHz og stabil(1.45v). Nå på vannkjöling ligger den på 2.5GHz stabil men med 1.52 volt. 6160643[/snapback] Helt enig. Er den stabil og du er fornøyd med overklokkingen, så er det vel ingen grunn til å øke spenningen. Tvert imot. Hvis du får 57 grader ved 2.4GHz antar jeg at du har standard-kjøleren, slik som meg. Ved dual prime kræsjer min på 2,6Ghz/1,3 volt etter en stund, når temperaturen passerer ca. 58 grader. Regner med at den hadde tålt en del mer med bedre kjøling. Kjører den på 2,6Ghz likevel, siden den er single-core-stabil, og BF2 bare bruker en kjerne.. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå