Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 At noen skal opprette en Jesus LOl tråd syns jeg bare er teit. Føler det lissom slik: "haha, hvilken dust du er som tror på noe slik", og dermed fortsette med å lage humor utifra dette.Føl hva dere vil når spørsmålet kommer til hva man syns om kristendommen, og religion generelt, men syns det egentlig bare er teit at folk skal sitte å poste dumme bilder, enkelte folk (ja, som meg også) ikke er like positive til. Mann kan ikke sammenligne slike ting med humor mobbing av andre ikke-religion-baserte ting, det er 2 vidt forskjellige ting, og 2 vidt forskjellige følelser. 6177198[/snapback] Jeg synes ikke du skal ta det så alvorlig. Som du sier er det meste bare teit, men innimellom kommer det enkelte gullkorn. Hvis denne adferden hos noen teite sårer deg skulle du kanskje gå i deg selv, og ditt forhold til din religiøsitet. Respekter heller at andre ikke tenker som deg, og drit i teitinger. Lenke til kommentar
fruktpastille Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er STOR forskjell på å le av et bilde, enn det å manifistere bilde som sannhet. Det at noen kristne blir fornærmet av et slikt Jesus bilde er et tegn på at de ikke klarer helt skille mellom hva de tror er sant (oppi hode), og hva som er spøk. For Gud blir ikke fornærmet, heller ikke Jesus (de smiler helt sikkert over bildet også). Samme gjelder for Muhammed tegninger også. Muhammed blir ikke fornærmet av et bilde. Isåfall hvis du tror Muhammed blir fornærmet, så sier det mye om hvor sårbar og fordomsfull han er. Dont worry, Be happy! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) At noen skal opprette en Jesus LOl tråd syns jeg bare er teit. Føler det lissom slik: "haha, hvilken dust du er som tror på noe slik", og dermed fortsette med å lage humor utifra dette.Føl hva dere vil når spørsmålet kommer til hva man syns om kristendommen, og religion generelt, men syns det egentlig bare er teit at folk skal sitte å poste dumme bilder, enkelte folk (ja, som meg også) ikke er like positive til. Mann kan ikke sammenligne slike ting med humor mobbing av andre ikke-religion-baserte ting, det er 2 vidt forskjellige ting, og 2 vidt forskjellige følelser. 6177198[/snapback] hvorfor skal religiøse tåle mindre enn alle andre? tenk på f.eks homofile som det finnes 31041741080 vitser om, hva får deg til å tenke at religiøse trenger mer beskyttelse enn f.eks de? fritt sitat fra family (neppe korrekt) -"Oh my god, how dare he say that blasphemic stuff about jesus??!!?" -"uhm... you can't do anythiing about it.." -"oh right... guess i just have to grow a sence of humour.." edit: jeg er nordlending så jeg er vel litt direkte i ordbruket , mener ikke å såre eller være frekk om du/dere/det skulle tolke det slik Endret 26. mai 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg synes det er flott! Bare synd vi ikke har "Muhammad LOL tråden". Det kunne også vært gøy. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hva syns dere om denne posten? "Jesus LOL" trådenJeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! 6159201[/snapback] Ingen kan kreve respekt for oppspinn. Mennesker skal respekteres, ikke deres religion. Fornuft, godhet og kunnskap er egenskaper som innbyr til respekt. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Ingen kan kreve respekt for oppspinn. Mennesker skal respekteres, ikke deres religion.Fornuft, godhet og kunnskap er egenskaper som innbyr til respekt. 6183164[/snapback] En ting her, selv om du tror det er oppspinn, er det ingenting som kan bevise eller motbevise det, derfor er det litt bastant av deg å drive dette personlige "korstoget" ditt mot religion... Men men, tilbake til saken, vi har ytringsfrihet, og jeg har selvironi, så de har sin fulle rett å tøyse med både Jesus, Muhammed, Buddha, for alt det jeg bryr meg, så lenge de ikke trykker det opp i trynet på meg og andre religiøse. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Hva syns dere om denne posten? "Jesus LOL" trådenJeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! 6159201[/snapback] Vi har ytringsfrihet i dette landet! Og dette er ingen seriøs tråd, derfor den er i Humor delen av Forumet, lol. Hadde den vært dønn seriøs og postet i denne delen av forumet hadde det vært noe annet. -Look Jesus! -What? -They're discussing your picture! -LoL Endret 26. mai 2006 av Lakus Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Ingen kan kreve respekt for oppspinn. Mennesker skal respekteres, ikke deres religion.Fornuft, godhet og kunnskap er egenskaper som innbyr til respekt. 6183164[/snapback] En ting her, selv om du tror det er oppspinn, er det ingenting som kan bevise eller motbevise det, derfor er det litt bastant av deg å drive dette personlige "korstoget" ditt mot religion... 6183760[/snapback] Hvor er logikken i å tro på noe som ikke kan bevises? Inntil bevist sant, har alle logisk tenkende mennesker lov til å kalle det oppspinn. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvor er logikken i å tro på noe som ikke kan bevises? Inntil bevist sant, har alle logisk tenkende mennesker lov til å kalle det oppspinn. 6183833[/snapback] Å tro på noe som ikke kan bevises, er jo nettopp religion. Har du ikke lest Hitchhiker's guode to the Galexy? Religion handler om at mennesker oppfatter ting forskjellig. Selv om du tror det er oppspinn, betyr ikke at alle andre gjør det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvor er logikken i å tro på noe som ikke kan bevises? Inntil bevist sant, har alle logisk tenkende mennesker lov til å kalle det oppspinn. 6183833[/snapback] Å tro på noe som ikke kan bevises, er jo nettopp religion. Har du ikke lest Hitchhiker's guode to the Galexy? Religion handler om at mennesker oppfatter ting forskjellig. Selv om du tror det er oppspinn, betyr ikke at alle andre gjør det. 6183851[/snapback] Om enkelte tror noe, og det ikke finnes bevis for det, er ikke resten av oss (den fornuftige delen av menneskeheten) sitt problem. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Om enkelte tror noe, og det ikke finnes bevis for det, er ikke resten av oss (den fornuftige delen av menneskeheten) sitt problem. 6184549[/snapback] Nettopp, det er ikke deres problem, det hele handler om toleranse. Men for å sitere signaturen din, " de blir feige, søvnige, lydige - de blir kristne!", så er dette ett veldig generaliserende utsagn, og siden du har sånn respekt for menneskelige egenskaper som fornuft, godhet og kunnskap, bør du ha respekt for en like viktig egenskap - nettopp toleranse. Jeg mener at slikt ikke hører hjemme i en signatur, som folk ser, enten de vil det eller ikke. Personlig bryr jeg meg ikke, jeg synes kristendommen - den tiende landeplagen er en velskrevet og morsom tekst, men det er ikke sikkert alle synes det samme. På samme måte som om jeg ikke prakker bibelvers i trynet på folk, forventer jeg at andre ikke prakker slike ting i trynet mitt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 En ting her, selv om du tror det er oppspinn, er det ingenting som kan bevise eller motbevise det Bevisbyrden ligger på den som påstår at noe finnes. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 det hele handler om toleranse Hva med toleranse til de som synes disse bildene er morsomme? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) det hele handler om toleranse Hva med toleranse til de som synes disse bildene er morsomme? 6184779[/snapback] Ja, for all del, dere må lage bilder av Jesus som utfører blowjobs på samtlige disiplene for alt jeg bryr meg, ytringsfriheten er viktig. Men toleranse er at dere ikke trykker bildene i trynet på meg... Endret 26. mai 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Bevisbyrden ligger på den som påstår at noe finnes. 6184701[/snapback] Men poenget er, hvordan skal det kunne bevises? Tvangsinnlegge hele den katolske kirke til observasjon? Løgndetetektorteste alle buddhistiske munker som påstår de oppnår nirvana? Det jeg vil fram til, er at siden det ikke er mulig å bevise eller motbevise dette, er det opp til hver enkelt om han vil tro eller ikke, men å bastant avfeie eller bastant påstå det, blir for dumt, på lik linje med å påstå at man er mer frnuftig enn andre kun på grunnlag av religiøst syn. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) det hele handler om toleranse Hva med toleranse til de som synes disse bildene er morsomme? 6184779[/snapback] Ja, for all del, dere må lage bilder av Jesus som utfører blowjobs på samtlige disiplene for alt jeg bryr meg, ytringsfriheten er viktig. Men toleranse er at dere ikke trykker bildene i trynet på meg... 6185111[/snapback] Ja, for all del, dere må bygge så mange kirker dere vil, men ikke foran trynet på meg... toleranse? Plz? Hvor er ytringsfriheten når man ikke får lov til å vise frem disse vakre tegningene? Endret 27. mai 2006 av HoLy_CoW Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ja, for all del, dere må bygge så mange kirker dere vil, men ikke foran trynet på meg... toleranse? Plz? Hvor er ytringsfriheten når man ikke får lov til å vise frem disse vakre tegningene? 6188097[/snapback] Så du føler deg truffet av synet av en bygning? Ser ikke helt sammenligningsgrunnlaget her. Jeg sier det, dere har ytringsfrihet; for meg kan dere lage så mange Jesus og Muhammed lol-emner til dere overlaster MySQL-databasen... bare dere ikke flooder e-post og PM-boksen min med slike bilder... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Så du føler deg truffet av synet av en bygning? Ser ikke helt sammenligningsgrunnlaget her. Ja, faktisk. Jeg sier det, dere har ytringsfrihet; for meg kan dere lage så mange Jesus og Muhammed lol-emner til dere overlaster MySQL-databasen... bare dere ikke flooder e-post og PM-boksen min med slike bilder... Dette skjønte jeg ikke, vi snakker vel om Jesus-LOL-tråden...? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Så du føvler deg truffet av synet av en bygning? Ser ikke helt sammenligningsgrunnlaget her. Ja, faktisk. Jeg sier det, dere har ytringsfrihet; for meg kan dere lage så mange Jesus og Muhammed lol-emner til dere overlaster MySQL-databasen... bare dere ikke flooder e-post og PM-boksen min med slike bilder... Dette skjønte jeg ikke, vi snakker vel om Jesus-LOL-tråden...? 6188158[/snapback] Hvorfor føler du deg truffet av det? Synes du f.eks. at Nidarosdomen er styggere enn bussterminalen i Oslo? For meg virker det bare som du troller, så jeg kan trolle i vei jeg også... Så vi skal dermed slutte å bygge bygninger ? Hvis jeg ikke liker sykehus, skal vi da slutte å bygge det? Eller enda bedre, hvorfor ikke bare rive alle kirkene, og erstatte de med nattklubber, så kan vi kristne frivillig marsjere med salmesang mot Gaustad... Angående tråden, så reagerte jeg ikke på den. Jeg synes at det er fint at dere har slike tråder, hor dere kan holde slike bilder for dere selv, på lik linje med at vi kristne har bygninger, hvor vi kan holde oss for oss selv.. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Så du føvler deg truffet av synet av en bygning? Ser ikke helt sammenligningsgrunnlaget her. Ja, faktisk. Jeg sier det, dere har ytringsfrihet; for meg kan dere lage så mange Jesus og Muhammed lol-emner til dere overlaster MySQL-databasen... bare dere ikke flooder e-post og PM-boksen min med slike bilder... Dette skjønte jeg ikke, vi snakker vel om Jesus-LOL-tråden...? 6188158[/snapback] Hvorfor føler du deg truffet av det? Synes du f.eks. at Nidarosdomen er styggere enn bussterminalen i Oslo? For meg virker det bare som du troller, så jeg kan trolle i vei jeg også... Så vi skal dermed slutte å bygge bygninger ? Hvis jeg ikke liker sykehus, skal vi da slutte å bygge det? Eller enda bedre, hvorfor ikke bare rive alle kirkene, og erstatte de med nattklubber, så kan vi kristne frivillig marsjere med salmesang mot Gaustad... Angående tråden, så reagerte jeg ikke på den. Jeg synes at det er fint at dere har slike tråder, hor dere kan holde slike bilder for dere selv, på lik linje med at vi kristne har bygninger, hvor vi kan holde oss for oss selv.. 6188181[/snapback] Jøss, trodde du var en av de som var MOT jesus-lol-tråden. Så dette ble litt feil... Jeg har faktisk et lite problem med kirker, men jeg har ikke har noe i mot at de står fritt overalt. Siden jeg trodde du var imot LOL-tråden, begynte jeg å bruke kirkeargumentet på hvorfor ikke toleransen går begge veier... For å være helt klart. Jeg er for -absolutt- ytringsfrihet, og mener derfor at det kan bygges så mange kirker folk vil, men da må også motpartneren få ha så mange jesus-lol-tråder de vil. Problem solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå