Gå til innhold

Flashe 9800 PRO til XT. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg sitter med et gammelt Radeon 9800Pro kort med 128mb minne fra rundt 2003/2004.

Har lest litt rundt i gamle poster om at det går ann å modde om dette kortet til et XT kort, altså ved å flashe BIOSen til skjermkortet.

Derfor har jeg noen spørsmål jeg gjerne vil spørre om før jeg går i gang med å flashe BIOSsen..

 

Spørsmål 1:

 

Flashinga skal gi noe økt ytelse. Fra de som hadde gjort dette fra før av, fikk:

 

2000 mer i 3DMark 2001, 1000 mer i 3DMark 03 og ca 500 poeng mer i 05.

Jeg spiller også en del Oblivion. Jeg kjører 1024x768 oppløsning, og Medium Quality, og da ligger jeg på typisk 15-17fps. Vil jeg få noe forbedring med å flashe BIOSen? (f.eks få mer fps, om jeg lar innstillingene på Oblivion stå som de er nå)

 

Spørsmål 2:

 

Er det noen som har erfaringer fra dette før/flashet et samme type kort?

Jeg leste at man måtte ha den såkalte R360-kjernen for å flashe den til XT, men jeg leste også noe om at det skulle funke med R350 også, for det er nemlig den jeg har. Dessuten har jeg 128MB på kortet, og dette er en typisk 9800XT BIOS jeg kan flashe til:

 

ATi Radeon 9800 XT BIOS rev1.00 Download It!

 

Interface : AGP

Memory : 256MB 256bit DDR Hynix

Memory Speed : 2.5 ns

GPU : R360

Coreclock : 412 MHz

Memclock : 364/728 MHz

Date: 24/02/2005

 

Her står det jo 256MB memory. Kan jeg da bruke denne BIOSen på mitt kort med 128mb?

 

All hjelp, "guides" og framgangsmåte mottas med takk :)

 

EDIT: Fant en BIOS for 128mb XT versjon, men enkelte steder har dem advart om å ikke flashe med mindre man har r360 kjerne?

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.. dette kortet skulle jeg kjøpe av deg da skyhawk :p og etter hva jeg vet har du ingen PCI skjermkort liggende, så flashing ville jeg ikke anbefalt ettersom du ikke har noen mulighet for og flashe tilbake, dersom du ikke er veldig go i og flashe uten skjermbilde. Ytelse i oblivion tror jeg ikke du vil få så mye av.. et par fps kanskje. men ikke noe og hyle over .

 

 

//Sweet

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke like greit bare klokke 9800pro kortet ditt til "xp"nivå?

Tror ikke xtversjonen har flere pipelines, og har den ikke, er det jo kun for å kunne lese 9800XT i devicemanager som er vitsen med å flashe biosen.

Har selv ett 9800pro med "arctic cooling" kjøling og det kan klokkes stabilt til langt over xtnivå på GPU og minne.

Endret av viper44
Lenke til kommentar

Ved å flashe 360 kjernen åpnet man for å ta i bruk optimaliserte shadere, som gir litt økt ytelse.

 

350 kjernen mangler dette i hardware, og enkelte har vel opplevd problemer ved å flashe denne. XT biosene har også strammere timmings på rammen, som gir en marginal ytelses økning.

 

Så har man et 9800pro med 360 kjerne, økes ytelsen mere enn kun tilsvarende klokk ville ha gjort.

 

Med 350 kjernen ser jeg ingen hensikt å flashe, overklokk istedet...

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...