Jonacatt Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er det en grunn til at mange kjører med stålfelger om vinteren? Er det ikke lurt å ha alu felger på vinterdekk? Bare lurte, skal kanskje kjøpe nye alu felger og da kunne jeg isåfall brukt de gamle alu felgene på vinterstid og lagt om til vinterdekk på de. Noen glupe forklaringer (hvis det er noen da) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Vi har aluminimunsfelger på våre biler om vinteren. Har vel mer med at mange rett og slett ikke spanderer det på vinterdekkene? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Om vinteren er bilen full av sørpe og snø, så folk giddar ikkje spandere på dei aluminiumsfelgar. Skulle eg kjøpt nye vinterhjul til min bil ville eg fått fatt i nokre billige alufelgar, ser betre ut og rustar ikkje. Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Om vinteren er bilen full av sørpe og snø, så folk giddar ikkje spandere på dei aluminiumsfelgar. Skulle eg kjøpt nye vinterhjul til min bil ville eg fått fatt i nokre billige alufelgar, ser betre ut og rustar ikkje. 6159092[/snapback] Takk for svar. Da kjøper jeg ALU Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har alufelger på vinterdekkene, og stålfelger på sommerdekkene, jeg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Om vinteren er bilen full av sørpe og snø, så folk giddar ikkje spandere på dei aluminiumsfelgar. Skulle eg kjøpt nye vinterhjul til min bil ville eg fått fatt i nokre billige alufelgar, ser betre ut og rustar ikkje. 6159092[/snapback] Men mange alu-felger når de har blitt noen år så blir de slettes ikke pene. Lakken på de flasser av og de blir helt jævlige. Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er ikke noe vits å kjøpe dyre alufelger til vinterdekka. Bare noen som ser greie ut og ikke altfor dyre Men alufelger er finere enn stålfelger ja. Visst nok så er stålfelger like dyrt som alufelger Tenker da seff på i dim rundt 14/15" Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Aluminium er vel mer holdbart? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ja, de ruster ikke. Men de krever vedlikehold, polering, og evt. lakkering når de blir slitt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Grunnen er vel at mange får med stålfelger når de kjøper bilen, også gidder de ikke kjøpe mer enn ett sett alu, og bruker det på sommern.. Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 For å si det sånn; Jeg tror det blir knust flere felger på vintersføre enn på Sommerføre. Derfor kanskje greit å ha billige felger Men om man har et sett til overs, er det vel bedre å bruke de enn å ikke bruke de Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Jo, er en del isklumper og steiner i veien kan være. I tillegg til salt Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Alufelger har en tendens til å flasse på vinteren pga alt saltet. (Bor på sør-øst landet, skal ikke uttale meg om steder hvor dem ikke salter så hyppig) Jeg har hatt alu-felger på vinterstid på nesten samtlige biler jeg har hatt (bil-forfengelig som jeg er), og med mindre du finner et godt tilbud, fungerer stål-felg/kapsel like bra. Selv om Alu unektelig ser 10 ganger bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå