perplex Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Først og fremst, her er oppsettet mitt: Kabelmodem>VoIP Modem Fra Briiz (Jensen)>WRT54G>> <<PC Jeg har problemer med portforwarding... Er nesten sikker på at jeg gjør selve portforwardingen riktig (Gjort det samme på en annen router). Men noe er galt. Får NAT-error i Azureus og greier ikke sette opp Apache. Har noen en idè? Har VoIP modemet en ip slik at det kan configureres? Endret 22. mai 2006 av perplex Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det enkleste er å flytte voipboksen til en av lanportene på Linksys routeren. Jeg måtte flytte min fordi den ikke taklet mere enn 2,5Mbit. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Vær klar over at du mister QoS-støtten når du flytter den over til en LAN-port på Linksysen. Noen som vet om Telenor sitt IP-modem(?) er en ren bridge? Ettersom det leveres routermodem med Telenor ADSL. Routermodem -> IP-boks -> Router Endret 22. mai 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
ekm Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Skal du ha oppsettet slik som det er pr d.d. må du forwarde i både VoIP boksen og på routeren (også kalt dobbelt NATing). Dette vil fungere i de fleste tilfeller, men er ikke anbefalt og også unødvendig. QOS vil fortsatt fungere (hvis adapteret merker pakkene og du setter opp dette riktig i QOS instillingene i Linksysen). Når det gjelder telenor sin VoIP løsning er denne desverre litt kronglete. D-Link DGL-4300 greier dette, men med ny firmware vil nok Linksysen også greie dette. Se evt. QOS på Telenor VoIP jeg har ikke testet dette selv, men i teorien burde det ihvertfall fungere. Endret 25. mai 2006 av ekm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå