mirrormatch Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Lurer på om jeg skal oppgradere min nåværende skjerm, Hitachi CM811ET Plus 21" CRT, til en Dell 2001FP 20" LCD. Synes LCD skjermer er mer behagelige å se på, men lurer på om fargene og kontrasten er bedre eller like bra på Dell skjermen. Spiller litt, men ikke så mye raske shooters, litt nfs og en del strategi, så responsen burde være grei til mitt bruk. Er det noen som har erfaringer med Dell 2001FP, som kan si meg om det er verdt å oppgradere fra en 7 år gammel CRT? Forsåvidt fornøyd med den gamle, men jeg har en 15" LCD ved siden av, og det er mer stressende for øynene å se på CRTen. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Forsåvidt fornøyd med den gamle, men jeg har en 15" LCD ved siden av, og det er mer stressende for øynene å se på CRTen. 6158650[/snapback] Dette er vel strengt tatt alt du trenger å vite. Ta vare på øynene dine og velg det som plager dem minst. Alt annet kommer som nr to til det. AKIRA Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Joda, det med mer stress på øynene teller mye, men vil liksom ikke kjøpe en dårligere skjerm, mht farger og kontrast. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg vil si du splitter hårstrå på dette stadiet. Du har et klart behov for å bli kvitt en skjerm pga stress på øynene dine. Ut av utallig tester (som jeg anntar du har lest før du spurte) så vet du at så å si alle LCD skjermer idag selges med en hvis standard. Og problemer som dårlig farger og kontrast er på ett mattematisk nivå hvor man leser tall og verdier mer enn man ser det. I den prisklassen du ser på er det ganske jevnt. Ser du etter den ultimate skjerm så ville ikke den Dell skjermen vært noe du vurderte engang. Så igjen...er ikke spm heller hvor mye du er villig til å ta vare på øynene dine. En skjerm kan du bytte ut når du vil. Selv sitter jeg på en Dell 20 widescreen skjerm her. Den er ikker perfekt..men til spill og windows bruk funker det helt glimrende. Ta prisen til den Dell monitoren. Gå på prisguiden og søk opp hva annet du kan få for samme pris. Så kan du spørre her hvilken vi ville anbefale ut av to tre andre muligheter. Da kan svarene begynne å bli interesante. AKIRA Endret 22. mai 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
mirrormatch Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Dell skjermen koster 3811,- noe som jeg synes er ganske rimelig for en 20" LCD. Jeg har også lest litt reviews og kommentarer i forum rundt omkring, men ingen av dem (jeg har lest) sammenligner opp mot CRT med samme oppløsning (1600x1200) mht farger, kontrast, lysstyrke etc. etc. For ca samme prisen kan jeg få: en Lenovo jeg aldri har hørt om, en Samsung med TN panel (Gud forby), en AOC jeg heller ikke har hørt mye om, en LG som jeg ikke finner noen review av (bedre specs på papiret en Dell skjermen, men specs kan lyve), NEC Multisync 2060NX med 25ms respons (for mye for meg) og en treg ACER som er over min pris limit. Så jeg lurer på om det vil bli et bedre bilde (eller minst like bra) på Dell skjermen enn CRTen min. Det med stress på øynene er grunnen til at jeg ønsker LCD, men har ikke lyst til å selge bilen for å få råd til en. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Og problemer som dårlig farger og kontrast er på ett mattematisk nivå hvor man leser tall og verdier mer enn man ser det. 6158818[/snapback] Farger: Ja, det er stort sett ikke noe en legger særlig merke til, ikke et problem for folk flest. Kontrast: Her tar du nok feil, det kan jeg se tydelig. Svart blir ikke helt svart, mer en mørk gråtone, og detaljer i mørke områder gjengis sjelden som best. Det er også lett merkbare forskjeller i kontrast mellom LCDer som selges i dag. mirrormatch, Om en 2001FP vil falle i smak er ikke godt å vite. Men jeg ville ikke forvente like god opplevd kontrast, hvis ikke skjermen din begynner å bli veldig dårlig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå