Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Hva gjør en A5 dårlig på bane?

Den er tung som faen.

Kan ikke si at det er ett problem for min del, men greit nok.

Det er altfor stort løp som følger med.

Løpet er vell ikke så langt, skal man ha presisjon må det uansett vere så langt eller lenger.

Magasinet er digert. (større sjanse til å bli truffet)

Sette på mindre magasin da. Men ja feeden tar plass.

 

De er mye mindre treffsikre enn elektroniske markører.

Jaha? Hvorfor skulle det vere det? Eneste forskjellen er cyclone feeden.

 

 

Men ja tippmann er kongen i skogen. Men den funker på bane også. Jeg spiller mest i skog og der er a5 suverent kongen, men når jeg spiller på baner klarer jeg meg rimelig bra, selv om de fleste er utstyrt med fasere som ser ut som de er tatt ut fra star treck :p

 

Du får ikke mer presisjon av å ha lengre løp enn 8 inch.

"Recent tests have suggested that neither accuracy nor efficiency can be gained in barrels beyond 8 inches long, as a paintball needs an unported 6 to 8 inches to stabilize and achieve maximum gas efficiency"

 

Jeg ser bare ingen grunn for å kjøpe en A-5 istedenfor en Smart parts Ion XE som er en veldig basic markør når man spiller bane.

Kjøper man en A-5 bør man bruke pengene sine på kit's som gjør at den ser kul ut når man camper i skogen, ikke prøve å modifisere den til å bli en halvgod banemarkør.

 

Ser du er ifra Bergen, hvor spiller dere? :-)

Hadde vært gøy og fått til noe reball spilling nå i vinter, med tanke på det fåkkings været her.

Endret av Muppetshow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig i at smarparts er bedre viss man bare spiller bane. Men spiller man litt av vert synes jeg a5 er tingen. Hva slags modding gjør den forresten til en halvgod banemarkør i dine øyne?

 

Spiller stort sett på sotra. Men med dette været har det ikke akkurat vert mye spilling i det siste.

Lenke til kommentar

Hei har spilt paintball i ca et år på både speedball bane og i skogen

eier en tippmann 98 C som jeg skal selge og kjøpe en ny markør når jeg dra til usa noen som har et par anbefalninger?

vurderer Denne

har vel 4 lapper og bruke skal til usa sågreit om dere i så fall finner en amrikansk side (:

Takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Men hva er dette for syting? Her er det 3 grader og pissregn, og klokka tre ligger jeg søkkvåt med hodet inni ei maurtue og skyter kamerater, mens kulene skrur seg omtrent 180 grader og treffer meg selv. :p

That's the spirit!

Hehe, vel, ser ut til at jeg må spise mine lystige ord. Ingen andre ville møte opp til regnværskrig, og det ville ha sett dumt ut om jeg måtte ha løpt alene i skauen med good 'ol Tippyboy.

I shall return! :cool:

Lenke til kommentar
Hei har spilt paintball i ca et år på både speedball bane og i skogen

eier en tippmann 98 C som jeg skal selge og kjøpe en ny markør når jeg dra til usa noen som har et par anbefalninger?

vurderer Denne

har vel 4 lapper og bruke skal til usa sågreit om dere i så fall finner en amrikansk side (:

Takknemlig for hjelp :)

 

Hva skal du spille? Både bane og skog? Og når du mener bane, mener du bane som i et industriområde med dekninger eller mener du SupAir (oppblåsbar bane) på gress.

 

Hvor skal du i USA? Jeg har en forhandler jeg er i kontakt med endel som er ifra New York.

Lenke til kommentar
Er helt enig i at smarparts er bedre viss man bare spiller bane. Men spiller man litt av vert synes jeg a5 er tingen. Hva slags modding gjør den forresten til en halvgod banemarkør i dine øyne?

 

Spiller stort sett på sotra. Men med dette været har det ikke akkurat vert mye spilling i det siste.

 

Skifting av løp og mag er vel noe av det første jeg ville gjort.

Lenke til kommentar

Har sjølv leigd utstyr fleire gonger. No idag gjekk eg til innkjøp av eigen markør.

 

Tippmann A5, med full body kit, type G36C.

Den blir sjåande slik ut:

OG-A5-G36C-KIT-FIXED-2.jpg

Gledar meg utruleg mykje til å få den.

Etter å ha blitt truffen midt i planeten på kloss hold, valte eg å få ei maske som beskytta meir av hovudet, og gjekk for denne:

JT-ELITE-HEADSHIELD-2.jpg

 

Forøvrig speler me mykje på bane og i skog. Eg synest dog skog eg kjekkast. Får litt meir kjensla av dynamikk når ein kryp i diverse kratt i skogen.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Har sjølv leigd utstyr fleire gonger. No idag gjekk eg til innkjøp av eigen markør.

 

Tippmann A5, med full body kit, type G36C.

Den blir sjåande slik ut:

OG-A5-G36C-KIT-FIXED-2.jpg

Gledar meg utruleg mykje til å få den.

Etter å ha blitt truffen midt i planeten på kloss hold, valte eg å få ei maske som beskytta meir av hovudet, og gjekk for denne:

JT-ELITE-HEADSHIELD-2.jpg

 

Forøvrig speler me mykje på bane og i skog. Eg synest dog skog eg kjekkast. Får litt meir kjensla av dynamikk når ein kryp i diverse kratt i skogen.

 

Bare en liten advarsel når det gjelder den masken, veldig mange masker som dekker mye av hodet har en tendens til å få mye kondens.

Merk at jeg sier kondens og ikke dogg, da jeg ikke vet så mye om denne masken og den kan være doggfri.

Lenke til kommentar

har akkuratt samme gevær og kit :) Dog kjøpte fra usa, med walther reddot. Men det er mest for show.

 

Har jævlig lyst på et av hammerheadbarrelsene. BattleStikxx eller Pro series. Siden disse finnes i 14`tommer. Men til fin trenger jeg vel .690? Ligger vel på .687 - .690 på vanlig maling? Tror ED har mest .688 elns

-> http://www.hammerheadpaintball.com/

 

Og må skaffe meg ny maske. Står fortsatt mellom event og grill :p

Men bestemmer meg snart. Kjøpte forresten rap4 vesten og lufttankbeholder rygg forige uke. Gleder meg : )

 

EDIT: Åpnet øynene for Profiler. Noen som har den eller kan utale seg om den? :)

 

 

Vest_10_Pod_Back_500.jpg

Vest_10_Pod_Front_2_500.jpg

 

Endret av greveen
Lenke til kommentar
har akkuratt samme gevær og kit :) Dog kjøpte fra usa, med walther reddot. Men det er mest for show.

 

Har jævlig lyst på et av hammerheadbarrelsene. BattleStikxx eller Pro series. Siden disse finnes i 14`tommer. Men til fin trenger jeg vel .690? Ligger vel på .687 - .690 på vanlig maling? Tror ED har mest .688 elns

-> http://www.hammerheadpaintball.com/

 

Og må skaffe meg ny maske. Står fortsatt mellom event og grill :p

Men bestemmer meg snart. Kjøpte forresten rap4 vesten og lufttankbeholder rygg forige uke. Gleder meg : )

 

EDIT: Åpnet øynene for Profiler. Noen som har den eller kan utale seg om den? :)

 

 

Vest_10_Pod_Back_500.jpg

Vest_10_Pod_Front_2_500.jpg

 

Tror jeg kommer til å gå for profiler selv, når det er på tide å kjøpe ny maske.

Profiler er meget bra på synsvidde, for lensa er så vid. Veier heller ikke mye.

Når du skal rense litt på dem, så er de rekna som en av de letteste å ta ifra hverandre på markedet, grill er også jævlig lett å rense.

Jeg har også hørt at profiler er jævlig gode å ha på seg over lengre tid, så det passer vel for en skogsspiller som du? :)

Det som kan være litt dumt med de, er at siden linsa er så vid så kan det være litt enklere å skrape den slik at du får noen merker.

Endret av Muppetshow
Lenke til kommentar
har akkuratt samme gevær og kit :) Dog kjøpte fra usa, med walther reddot. Men det er mest for show.

 

Har jævlig lyst på et av hammerheadbarrelsene. BattleStikxx eller Pro series. Siden disse finnes i 14`tommer. Men til fin trenger jeg vel .690? Ligger vel på .687 - .690 på vanlig maling? Tror ED har mest .688 elns

-> http://www.hammerheadpaintball.com/

 

Og må skaffe meg ny maske. Står fortsatt mellom event og grill :p

Men bestemmer meg snart. Kjøpte forresten rap4 vesten og lufttankbeholder rygg forige uke. Gleder meg : )

 

EDIT: Åpnet øynene for Profiler. Noen som har den eller kan utale seg om den? :)

 

 

Vest_10_Pod_Back_500.jpg

Vest_10_Pod_Front_2_500.jpg

Har profiler maska og den funke bra, dugge ikke og sikkelig synsfelt lett å demontere glass og er vel dobbel glass så er sikkert som f**.

Gikk fra en billig dritt maske som va med settet da vi handla, så har ikke prøvd noe annet.

Lenke til kommentar
har akkuratt samme gevær og kit :) Dog kjøpte fra usa, med walther reddot. Men det er mest for show.
Stemmer.

Handla sjølv frå www.opsgear.com.

Fleire frå jobben min som har handla hos dei, med gode erfaringar.

 

Eg gjekk for denne raudprikken:

NCS-D4B-2.jpg

 

Og ja, den er nok mest for show. Tvilar på at eg får kjangs til å bruke den så mykje, hehe.

Lenke til kommentar
Du får kanskje bruk for den i games med lite ammo. Har alle tredve kuler hver må man sikte mer.

Vi pleier å kjøre ti-skuddsrunder...Da blir det mye sniking. Forrige helg var jeg litt for triggerhappy og plutselig var det tomt. De vi spilte mot hadde ikke spilt så mye før så jeg fyrte opp med full burst - og de hoppet og spratt bortover. ... så kunne resten av laget mitt løpe å ta de... hehe

Lenke til kommentar

Low ammo games er mest gøy ^^

Hadde en sånn runde for en stund siden. Vi var ikke så mange så jeg og en kompis skulle gjemme oss og resten skulle jakte på oss. Vi lå i en ganske ny ospeskau der trerene ikke var så høye. Så kom en av de mindre erfarene spillere rett på oss og blåste av sine 30 kuler. Full auto var nok ikke mye vits i der nei ^^

 

Men det er klart hadde de samarbeidet litt mens han ene pepret oss hadde de tatt oss. Er skikkelig skummelt å ligge klistret langs bakken når greinene faller rundt deg.

 

Uansett blir ting litt skumlere når man har lite ammo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...