Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg akuratt en nybegynner pakke: Inneholder:

Markør: Spyder Sonix

Maske: Tippmann, Neander maske

Drivgass: Lufttank, 200 bar / 0,8 liter

200 balls magasin

Løpsplugg, manual, rep. sett, verktøy

 

**** Om markøren ****

Meaknisk Spyder Sonix.

- Superlett avtrekk

- Semi-auto

- Spesiell utfresing av markøren

- Dobbelavtrekker

- 9" aliminum løp

- Top cocking bolt

- Enkel demontering (som alle Spydere)

- Anti-double feed

- Vertical ball mating

- Composite trigger frame

- Low pressure chamber

- Bottom-line set-up with stainless steel hose

- Gas-thru fore grip

- Kan benytte byde CO2 eller Luft som drivgass

 

 

:) Jeg vet ikke om det er det beste (fikk hjelp av en kamerat som driver med det) men jeg er jo nybegynner så jeg tror det vil fungere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Vett du vekta på 40 l Co2? En 20 oz fyller folk som regel 500 gram på ser du.

 

Du får fyllestasjon biligere. (Vist du tenker Co2)

 

Kor mykje vege ein liter co2 då? Er det dyrt med 800 kr for 40 l?

 

Med fylleventil meiner eg den ventilen ein må ha for å få kunne fylle frå stor tank til liten. Kor mykje må eg legge ut for ein god fylleventil(stasjon)?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg akuratt en nybegynner pakke: Inneholder:

Markør: Spyder Sonix

Maske: Tippmann, Neander maske

Drivgass: Lufttank, 200 bar / 0,8 liter

200 balls magasin

Løpsplugg, manual, rep. sett, verktøy

 

**** Om markøren ****

Meaknisk Spyder Sonix.

- Superlett avtrekk

- Semi-auto

- Spesiell utfresing av markøren

- Dobbelavtrekker

- 9" aliminum løp

- Top cocking bolt

- Enkel demontering (som alle Spydere)

- Anti-double feed

- Vertical ball mating

- Composite trigger frame

- Low pressure chamber

- Bottom-line set-up with stainless steel hose

- Gas-thru fore grip

- Kan benytte byde CO2 eller Luft som drivgass

 

 

:) Jeg vet ikke om det er det beste (fikk hjelp av en kamerat som driver med det) men jeg er jo nybegynner så jeg tror det vil fungere :)

 

Helt grei markør, som jeg også bruker :)

 

Den skyter like beint og langt som de fleste tippmann, men du bør kansje behandle den litt finere enn det du trenger å gjøre med en tippmann (dvs. mindre robust markør).

 

En anbefaling er å sammenlikne farten på ballene med en annen markør som du vet skyter noen lunde, og gjerne stille opp trykket litt. Min erfaring er at luft skyter litt svakere enn Co2 med denne markøren, og den er sannsyneligvis stillt inn standard slik min var. Da funker den veldig bra med Co2, men skyter gjerne litt svakt med luft. OBS! Ikke still trykket for høyt, maskene må tåle det vet du ;)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg trenger litt hjelp fort! Jeg har en Spyder Victor 2 som går på Co2. Men det skjer ingenting når jeg trykker avtrekkeren, jeg har gjort alt som står i mannualen.. Jeg har prøvd å trykke ned pin'n på gassflasken, og da kommer det luft. Men når jeg har koblet den til, så går kulen et par centimeter bortover inne i løpet, og setter seg fast. Hva er feil?

Lenke til kommentar

Forskjellen på a5 med standardløp og straightline er veldig stor i alle fall. Om det er verdt pengene blir jo helt opp til deg. Hvis jeg nå skyter på f.eks en telefonstolpe på ca 30-40 meter med straightline, treffer 9 av 10 skudd (har lasersikte, så jeg vet jeg sikter rett...). Skal du treffe noe med standardløp på denne avstanden må du skyte mange baller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Har nettopp bestilt ei Ghillie suit frå game-on til 999 kr. Ser på amazon at dei har ei lik drakt til $87.99 x5 ? ca 440 kr.

Er desse to heilt like?

game-on Ghillie

amazon Ghillie

 

Visst dei er heilt like er det vel berre å avbestille frå game-on, og bestille frå amazon. Eller er amazon ei god side å handle frå?

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar

Her om dagen så prøvde jeg å spille litt reball med den nye markøren min, en Spyder Sonix. Funka forsåvidt greit, men mange ganger så plutselig hørtes markøren min ut som et skikkelig maskingevær, forferdelig plagsomt og den bruker forferdelig mye luft da det skjer. Et annet problem er at bolten, fjøra med andre ord, noen ganger ikke trekker seg tilbake så jeg må dra den på plass igjen ... Ellers så funker markøren veldig bra. Prøvde å skyte litt paintball med den og ikke et eneste ballsprekk, og merkelig nok skjedde ikke noe av det jeg nevnte ovenfor en eneste gang heller. Noen som vet hvorfor det skjer? Er det pga reballene som vi spiller med?

Lenke til kommentar

Reball er no dritt, spesielt om de ikke er smurt bra med lube.

Min markør og magasin fungerer 110% med paint, men 75% med reball, er så irriterende til tider, spesielt med tanke på at det blir mye reball i vinter.

Må se på om jeg kan modde den så den blir bedre på reball uten å fucke opp det at den er så stabil og bra på paint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...