Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, hvis du vil handle alt fra Game-On så er de poddene de har helt greie. Eneste ulempen er at lokkene kan være litt skjøre. Har knust 2 lokk til nå. (De tåler rett og slett ikke at jeg landr på dem. :p)

Av ball så er det ikke store prisforskjellen på de 2 typene Game-On selger.

Selv bruker jeg Tomahawk Classic. Virker som en bra ball. Tror jeg har hatt 1-2 ballsprekk i løpet mitt. (Har Flatline som har rykte på seg og være hard mot ball)

Lenke til kommentar

Okay, nå er jeg plutselig blitt i tvil igjen.

 

JT Spectra Proshield Thermal maske

Luftflaske 200 bar, 0,8 liter, med P3 regulator

tippman 98c m standard magasin

2stk pods (150 baller)

 

Dette er pakken jeg muligens kjøper for 1100 kroner inkl. frakt. Problemet er bare at jeg begynner å få second thoughts. Masken er en slik standard, og jeg liker dem ikke. Har lånt en slik en de gangene jeg har spilt med kompiser. Jeg vil ha full hodebeskyttelse og en maske som er omtrent helt duggfri. Jeg svetter og stresser og puster og peser når jeg spiller paintball, og jeg må derfor ha en maske som gir god beskyttelse, men behagelig og robust og henger bra på.

 

Markøren jeg kjøper er en Tippmann 98 som er markøren jeg går for. Problemet er bare at jeg kommer til å bytte ut løp og magasin før jeg bruker det som medfølger den pakken her. De som medfølger er helt standard shit, men jeg har planer om å kjøpe et 16" løp fra Game ON og et bedre magsin. Hater å måtte riste magasinet når jeg sitter og prøver å presisjonsskyte noen, eller skal skyte en i bevegelse.

 

Hva anbefaler dere meg? Vil det være bedre å kjøpe fra utland? Hvordan er det med magasin, løp og hjelm, lønner det seg med Ebay? Har selgerne der lov å markere varen som gave slik at jeg slipper fortolling?

 

Takk på forhånd for svar. I morgen tar jeg avgjørelsen, helst sammen med dere slik at jeg ikke driter meg ut. :p

Lenke til kommentar
Bæsj! :hrm:

Møkkavær idag også. Har ikke spilt på 14 dager nå. Det klør i fingrene.

 

Må kansje bite i det søtsure eple og kjøpe meg en markør til. A-5 en er litt begrenset til reball. Vil ha full auto. Spesielt 3 skudds burst.

 

Håper du er klar over at de fleste steder som kjører reball litt seriøst, så er ikke full auto eller burst lov.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann!

Jeg har akkurat fått en Tippmann A5 med e-grip (pakketing med luft) fra Game-on. Problemet er at jeg droppet all research og fant ut litt for seint at alle her i området (Lofoten) bruker co2-utstyr.

Dykkertanker her jeg fra før (og fyllemuligheter for disse), og adapterdings til disse er bestilt (dette glemte han fyren hos game-on å si at jeg måtte ha for å fylle fra dykkertankene). Det jeg lurer på er om jeg kan låne en co2-tank fra en av de andre her og bruke på A5'en min? Er det andre forskjeller mellom co2 og luft enn selve tanken?

 

Edit: Leif er ute etter meg

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

tja, du bør gå over diverse oringer og sjekke at disse ikke tørker. Kanskje hver 5. gang du spiller (spesielt om du ikke spiller ofte).

Ellers er det lite vedlikehold som trengs på 98c modelene.

 

Oil the valve by putting 5 drops of gun oil (Hoppes #9 is recommended) into the asa and fire your 98 w/ the air source attached and with your barrel off 15-20 times. Also oil the rear and front bolt with oil.

 

Dette for å smøre hele systemet. Noe du ikke trenger å gjøre ofte, men om du f.eks lar markøren ligge hele vinteren, kan det være greit å gjøre det på våren, også en gang midt på sommern/mot høsten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

Ka markør vil passe best i skog? Tippmann 98c, eller tippmann A5? Kor mykje betre er A5 enn 98c? Er begge like solide? Finst det gode pakkepriser med A5? Fant berre pakker med 98c..

 

Vart mange spørsmål der, men håper det respekterast at eg ikkje orker å lese gjennom heile denne tråden! :)

Lenke til kommentar

Begge er god til skog. Hvis du leser litt om de, så ser du at A5 har et cyclone system som gjör den bedre hvis du vill skyte fort eller skaffe e-grip senere, pluss at cyclone systemet nesten aldrig får ballsprekk. 98 ramler ballene ned ilöpet fra magasinet, som gjör at gravitasjonens kraft bestemme hvor raskt du max kan skyte, med A5 mates löpet så fort du klarer å skyte, skal du kunne utnytte cyclone max må man nesten ha response eller e-grip. Hvis du ikke har så god ökonomi og mye andre utgifter ville jeg gått for 98. Skal du spille relativt mye, muligens oppgradere litt på markören ville jeg gått for a5.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...