Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den første linken er til en butikk i USA, mens den andre linken er en norsk butikk. Du kan jo sammenligne priser selv.

 

En ting jeg vil si. Ikke spar penger på masken. Rimelige masker har lett for å dugge.

Jeg begynte med en Proto Switch FS, men denne dugget fort.

Bruker nå en V-Force Grill. Denne har ikke dugget i det hele tatt.

 

Norske butikker/nettbutikker:

Game-On

PaintballNorge

ED-Paintball

Lenke til kommentar

Tippman A-5

Den første er en helt standard A-5. En basismodell uten noe ekstra.

Den andre er med e-grip ferdig montert. Da får du som nevnt flere skytemoduser.

Den tredje er med response ferdig montert. (Ikke nødvendigvis innstilt) Her får du full auto.

Den fjerde er med flatline løp, innskyvbar kolbe og remote. Her får du et løp som gir lengre og mer presise skudd iforhold til standardløpet. Kolben gir ekstra støtte og et mer realistisk utseende. Remote er en slange slik at du kan bære tanken på ryggen. Det gir en lettere markør med et mer realistisk utseende.

Lenke til kommentar

Mulig du har funnet det ut allerede Mr. Olsen, men luft til markørtankene kan fylles på hos Army Butikken i Trondheim, i Fjordgata. Koster 30,- per tank.

Om du kjøper dykkertank, får du fylt på den hos Dykkersport (det finnes flere dykkerbutikker også), som ligger forbi jernbanestasjonen. Dem tar 60,- for en 15 literstank.

Lenke til kommentar

Nettop kommet hjem fra actiongame 2008 :) Helt sinnsykt kult! fredag til søndag med 15 timer spill tilsammen med: capture the flag, demolition man, air drop og masse annet!

200 stykker fra norge og sverige møtte opp. 4 lag. 50 på hvert lag :) Det var vel noen herifra som var med vel?

Lenke til kommentar

Air drop er at du har fått mellom 2 - 5 ulike objekter. Kasser, tønner, kister osv. Det er ulik vekt på de. mellom 10 - 30 kg sånn ca og så skal du prøve å få de til et fort. Men et annet lag skal entetn gjøre det samme eller "beskytte" fortet. Blir skikkelig skyting. Folk løper over veien kaster seg inn i kratt. Kaster røyk og stun granater inn i bunkerne og stomer huset. Legger seg ned under sandsekkene og får coveringfire bak seg. Mens folk klatrer opp på takene og røyker de andre lagene. Helt sykt!. Demolition man er at et lag har en mann som bare kan bruke sidearm (pistol) og så har han dynamitt/granater som han skal sprenge forta til det andre laget. Men da sitter det 100 stk fordelt på noen fort. Så det ene laget må komme seg gjennom skogen og inn i fortet til de andre mens de passer på demolition mannen. Så må de sprenge fortet til de andre. Da får de 40 poeng. Det laget som protecter får 40 for hvert fort som ikke blir sprengt.

 

Sjekk mer på xlpaintball.no for mer info om ActionGame neste år. Norges største paintbtall happening!

Lenke til kommentar
Da har jeg tenkt til å starte. Broren til dama driver med paintball en agng i uka ute i en skog og jeg trenger da ett greit sett. Helst ikek for dyrt. Noen som kan linke til noen greie tilbud? Sikkert blitt spurt 100 ganger før thou.

Ta å undersøk prisene på tippmann 98. Da du er ny og skal spille i skog er dette det som gir mest bang for the buck. De markørene feiler ikke, og hvis de gjør det så kan du fikse det med neglesaks og binders....

Lenke til kommentar

Ok. Men tror jeg går for Spyder, for det er en butikk rett nedi her som selger pakke, så det er mye letter enn å reise langt eller få sendt i posten.

Og så er vi en gruppe på mange med paintball og de fleste har Spyder, så vet ikke om de synes det er urettferdig hvis jeg har annerledes (er jo ikke av den grunn jeg tar mr2'en though).

Men anyways, jeg er en newbie så det blir sikkert helt greit for meg :)

Håper å få kjøpe i morra! :p

 

Men hvis du har mekanisk, og semi auto, hvor mange skudd kan du fyre av i sekundet da?

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...