Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å bestille utstyr fra USA nå og har funnet utstyret men er usikker på hva som evt. kommer i tillegg til frakten, altså hvor mye i toll/Moms? Noen som har peiling?

Skal kjøpe BenTippmann BT-4 Assault m/AR Barrelsystem, V-Force Profiler maske og Pure Energi 48ci 3000psi.

Prisen på dette er 465 us-dollar inkl. frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gebyret kommer helt an på hvilken aktør som evt tar seg av jobben for deg. Og sendes ting via posten norge, kan du gjøre det selv via internet.

Jeg betalte selv bare 80 spenn for å få fedex til å gjøre det for meg siste jeg importerte noe utstyr. Veldig greit å bare få en faktura med moms+gebyr og vite at alt er i orden.

Lenke til kommentar

Hallo. Nå skal jeg fortelle dere en koselig historie.

Jeg var på Jørpeland utenfor Stavanger i helga i bryllup. Planen var å reise hjem på kvelden etter alt var ferdig, men så fikk søskenbarna mine meg med på paintball dagen etter, og da måtte jeg sove over. Dagen etter stod vi opp, spiste og fikk på oss klær. Jeg som aldri hadde spilt før tok på meg ei tskjorte, dongeribukse, hansker, lue og en elendig hjelm, i tillegg til kjeledress. Vi gikk i ca. 1 km for å nå skogsområdet hvor vi skulle spille. Jeg var gjennomsvett. Det var så tungt å bare gå opp og ned bakker med kjeledress og alt samt bære markøren med gassflaske og fylt magasin, og jeg ante ikke hva jeg hadde i vente. Jeg hadde aldri spilt før.

Fast forward. Spillet er over fordi vi bestemte oss for å dra hjem. Vi var fire stykker. Jeg var gjennomsvett. Hadde blitt merkert en del ganger men det gjorde ikke noe spesielt vondt, merk klærne jeg hadde på meg. Uansett, det var en opplevelse for livet, og den dagen, 20.07.08, bestemte jeg meg for å begynne med Paintball.

Men. Dessverre er det ikke så lett. Jeg må ha utstyr. Det viktigste er selvsagt hjelm. Det er i grunn alt du trenger, men her er hva jeg må ha av beskyttelse:

- Camojakke

- Hjelm, helst duggfri og stor slik at den beskytter store deler av hodet (ører og bakhodet og)

- Susp

- Fingerhansker

- Halsreim til beskyttelse av hals

Når det er sagt vurderer jeg å kjøpe en tynn camojakke, helst en som ikke er så dyr. Dere skjnner, det var intenst og spennende, men ikke så VELDIG skummelt og intenst som det burde være, for jeg kjente ikke den ene ballen som traff meg da jeg spilte igår. Det var kjedelig. Vil ha noe som forhindrer at jeg får merker for livet, jeg spiller ikke i tskjorte liksom, men noe som gjør at jeg kjenner ballene.

Av utstyr er dette det jeg vil skaffe meg:

- Merkør, sannsynligvis denne Tippmann-pakken. Se om den ikke er noe for meg, som regner meg selv som... erfaren nybegynner. :p

- Hjelm, men det medfølger i den pakken. Likevel kunne jeg tenke meg en markørpakke uten hjelm, for jeg regner med at det er en ganske basic-hjelm som følger med? Denne hjelmen, Halo-inspirert, frister som faen.

- nytt løp som passer til markøren? :p

- kolbe

- scope av et eller annet slag. Vet at de fleste begynner med paintball som det er vanlig å begynne, altså uten kolbe eller scope/sikte, og sikter utifra hvor første kulen går. Jeg vil ha koble og sikte fra day one.

Så. Dere ser kanskje at jeg har tatt meg tid til å utforme dette innlegget skikkelig og ikke sånn "hei jeg er ny hva skal jeg kjøpe til 2000 kroner????"-innlegg. Legg også merke til at jeg bruker skikkelige uttrykk som ball, markør og markert istedenfor kule, våpen og skutt.

Alt dette har jeg gjort for å fremstå seriøs og i håp om at dere med ekspertise kan råde meg nå til hva jeg bør gå til innkjøp av. Jeg SKAL spille Paintball. :)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha hjelm eller maske som det heter og ønsker beskyttelse over hele hodet, er det ingen vei uten om JTProflex 8 Thermal, HeadShield.

Klikk her, -Masker, -JT

En ting jeg desverre har erfart er at jo dyrere maske du kjøper, jo mindre problemer med dugg får du.

Har hørt mye bra om Empire Event maske, og V-force profiler. Disse koster rett rundt 1000-lappen.

Den masken du linket til skal være meget bra den og. I Game-On pakken kan du jo oppgradere masken mmot tilleg i prisen.

Markøren er forøvrig helt grei. Enkel og robust.

Lenke til kommentar

Woah, takk for raskt svar. Godt å få avklart det med hjelm, for det har jeg tenkt å invistere i. :D

Nå gjenstår bare det andre jeg spurte om. Har også spørsmål anngående luft: La oss si at jeg og faren min tar dykkersertifikatet, noe som gjør at vi kan få gratis påfyll på dykkerflaska i lokalene til dykkerklubben. Kan vi da fylle opp flaska, ta den med hjem og så kan jeg ta den med ut i skogen og vi kan fylle på flaksene til markørene?

Lenke til kommentar

Det beste er og kjøpe fylleadapter. Denne skrur du på dykkerflaska, så fyller du markørtanken fra dykkertanken.

Tror og de fleste spilleområdene tilbyr luft.

Det er iallefall slik på Ølberg ved Sola flyplass. Der betaler man 50,- for baneleie inkludert luft.

Det er og et nytt området på gang rett ved golfbanen på Forus. Er usikker på pris der, vil anta det er noenlunde det samme.

Angående utstyr jeg ville anbefalt.

Hvis du skal ha lufttanken montert på markøren (og ikke med remote for å ha den på ryggen), så er det ikke så mye mening i kolbe da du kan bruke tanken som kolbe.

Av kolber som kan enkelt brukes med scope bør du ha dogbone kolbe.

De fleste andre kolber vil ta borti masken før du får sett igjennom siktet. (Selv har jeg innskyvbar kolbe.)

Susp kan jo være greit, men vanligvis har du jo glidelås foran der, så det er mer stoff.

Kamoklær er smart. Jeg har kjøpt klær lagd for paintball da disse har padding på knær, albuer, skuldrer. De har og mye stoff foran skrittet.

Fingerhansker eller hele hansker er et must. Det svir ganske bra å bli truffen på hendene uten hansker. Jeg kommer til å bytte ut fingerhanskene mine med vanlige snart.

Halsbeskyttelse er veldig greit å ha. (har ikke blitt truffet der enda.)

Nytt løp til markøren ville jeg ventet litt med. Heller spille en omgang først for å finne ut hva du trenger.

Lenke til kommentar

Når jeg likevel skal kjøpe paintballutstyr, er det noen upgrades til Tippmann 98 C jeg MÅ ha? Hvorfor? Hvilke?

Kommer til å spille rec som dere kaller det, i skog og mark. :)

Forresten, er det mulig å kjøpe reballkuler og bruke dem, for så å bruke paintballvåpnene innendørs?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så kjent med 98'en, men et nytt løp er noe av det første du burde oppgradere. (noe du allerede har nevnt)

Oppgradert løp gir mer kontroll på ball. Du får rettere ballbane og du kan bli mer treffsikker. Vil som nevnt ovenfor spilt noen runder for å finne ut hva du savner.

Men jo lenger løp du har, desto mer luft bruker du for å opprettholde 300fps.

For innendørs spilling (i Stavanger iallefall) så er reball inkludert.

Koster 250,- per gang du spiller. Da er det med så mye ball du orker og skyte, og luft.

Du kan og betale 700,- for en måned med så mye spilling du ønsker.

Ellers har de reball eller VBall hos ED-Paintball

Lenke til kommentar

Jada, ball kan kjøpes utenom. Den koster en del, men på sikt er det jo rimeligere.

Se ED-Paintball, -Ball, -Gjenbruksball

Litt nede på siden vil du finne Reball Rental enten 500 stk til 1200,- eller 125 stk (inkl. pod) til 400,-

Disse kan brukes på samme måte som vanlig paintball. Du trenger altså ikke å endre noe på markøren.

Vil anbefale og sjekke E-bay for rimeligere alternativ.

Lenke til kommentar
For innendørs spilling (i Stavanger iallefall) så er reball inkludert.

Koster 250,- per gang du spiller. Da er det med så mye ball du orker og skyte, og luft.

Du kan og betale 700,- for en måned med så mye spilling du ønsker.

Hvor er dette i Stavanger? (Noe jeg har godt glipp av)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...