Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke hadde noe bedre og ta meg til nå legger jeg ut noen bilder av paintballutstyret mitt. :tease:

pb1t.jpgpb2t.jpg

pb3t.jpgpb4t.jpg

Her er oversiktsbildet av det jeg har. Har bestilt Invert SE Woodland bukse og jumper, men har ikke fått det enda.

500 stk Tomahawk Classic. Oppe i høyre hjørne syns så vidt boksen med 0.43 ball til pistolen.

Så er det pistolen med 2 magasin og en 12 grams CO2 patron. Pistolen er en Whalter P99 RAM. En veldig morsom markør, som jeg ikke har hatt med meg på spilling enda. Må få kjøpt meg et hylster.

Til slutt er det Tippman A-5 Stealth'en min. Stealthen har Flatline løp, innskyvbar kolbe og remote som standard.

pb5t.jpgpb6t.jpg

pb7t.jpgpb8t.jpg

Masken er en Proto FS Switch. Må se om jeg ikke blir nødt til å skifte denne da den dugger mye for meg. Skal eksperimentere litt med diverse anti-dugg middel først.

Ellers er det hanskene mine, noe billige greier. Ikke særlig komfortable. Kommer sikkert til å kjøpe Invert SE Woodland hansker.

God pack med plass til 0.8L HPA tanken min, og 4 podder. Denne sitter med borrelås, flytter ikke på seg når jeg løper i skogen. Forsøkte og lakkere poddene, ble ikke så bra. De flasser ganske mye, må få ordnet det en annen gang.

A-5'en med masken i bakgrunnen. Kjøpte meg og en billig verktøykasse på Clas Ohlson til å ha stæsj i. Fant ut at det var lett og miste skruer og småting når det mekkes i felten.

Pistolen min med et magasin i, og et på siden. (Duh!) ;)

pb9t.jpgpb10t.jpg

pb11t.jpgpb12t.jpg

Cyclone feed'en min. Har oppgradert denne da den ikke ville lade ball første gangen jeg spilte. Med ca 60-90 ball gikk det bedre.

Kjøpte et oppgraderings-kit hos ED-Paintball, men dette inneholdt vortex-mod. Denne flytter posisjonen på fingrene i cyclonen slik at det har lett for å komme 1 ball i kammeret, og en ball som presser.

Det resulterte i mye ballsprekk andre gangen jeg spilte. På ca 15 meter skrudde ballen ca 1 meter til ene siden.

2-300 gummiball til pistolen. Skyter litt blink e.l. på jobb.

Pistolen, 0.43 og 0.68 ball. :dribble:

Bedre bilde av ball. 0.68 ballen har grønt fyll som er forholdsvis tyktflytende. 0.43 ballen har hvitt fyll som er veldig tyntflytende.

pb13t.jpg

Pistolen igjen. De med skarp syn har kansje lagt merke til at avtrekkeren er blank. Jeg måtte lage meg en ny.

Den orginale var i aluminium. Noe som er greit nok, men her var det veldig spinkle greier. Den nye er i rustfritt (316L), lagde den mye mer solid. :thumbup:

Jeg hadde jo fått reparert avtrekkeren hvor jeg kjøpte pistolen (Game-On), men det var like greit og fikse det selv å få kvalitet.

Så hvis du har lyst på en slik pistol anbefaler jeg ikke å ta avtrekk uten å ha tatt ladegrep først.

 

Alle bilder er klikkbare.

Ble litt gjentagelser her fra en tidligere post.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Crap!

 

 

EDIT: Okey nå må jeg få klarhet i visse ting før jeg gjør flere dumme kjøp, Vi har en kompressor med 200 bar trykk. Vi trenger ikke en dykkertank da? Vi trenger bare en overgang fra kompressoren til de små flaskene vi har?

Endret av Dernel
Lenke til kommentar

Vel, de fleste kompressorer har en mellomlagringstank, så vil bare si at denne må fylles ofte. Og om det er lavt trykk på den, vil den gi lavt trykk ut.

 

Men det er kjekt med dykkerflaske om man skal ut i skogen en tur å spille, om man ikke har planer om å ta med seg kompressoren.

Lenke til kommentar

Det er en veldig stabil og enkel førstemarkør. Driftsikker og grei å oppgradere ved senere tidspunkt.

Eneste er at den kan tidvis være hard på ball, og skyter kanskje ikke de beste samlingene.

 

Men alt i alt en grei førstemarkør som du kan få mye glede av.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, har ikke peiling.

 

Regner med at det varer ganske lenge om du slår av markøren imellom dagene du spiller, jeg har brukt mitt batteri i 5 dager med spilling.

 

Greit å kjøpe et du kan lade opp, evt har firstprice f.eks batteri til en billig penge.

Lenke til kommentar

spørsmålet er hvor mye penger du ønsker å bruke, og hva/hvor du skal spille.

 

Løp er gjerne hva man bytter først nesten uansett hva du kjøper (under 4k).

Også er det kanskje greit med et magasin som rører/mater.

Dobbel trigger om det ikke er med standar.

 

Om du skal oppgradere noe særlig mer, er det snart like greit å kjøpe en dyrere markør. (magasin kan du alltids ta med deg til ny markør som oftest)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg pakken min fra ActionVillage.

Jersyen passet perfekt, men buksa var ALT for stor. Må vel kjøpe meg en ny her i norge, ble nesten like dyrt fra usa. Måtte bruke JetCarrier, ble dyrere enn jeg hadde håpet.

Så hvis noen er sugne på Invert Pants SE Woodland XXL så har jeg rimelig tilsalgs. :p

Lenke til kommentar

Woohoo! :new_woot:

 

Nytt utstyr i dag.

 

Har bare bilde av hele samlinga men.

 

Utstyret:

  • Tippmann A5 StealtNy
  • 4 stk. Poder(Har 4 til)Ny
  • 300psi(200bar) 0,8l HPA tank.Ny
  • 3 stk. TomaHawk Classic(Kun en på bilde)Ny
  • Tippmann A5 Double TriggerNy
  • Tippmann A5 Camouflage Graphics KitNy
  • Tippmann Scout VestNy
  • Tippmann 98C Platinum(Skal selges dog)
  • Co2 0,8l Tank
  • Proto Switch EL Black
  • BP GXG Battlepack 4+1

2680422176_ffc0810235.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...